Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ope ehdotti että lapsi tekisi jälkässä rästitehtävät istumisen sijaan

Vierailija
25.10.2012 |

sai siis jälkän liian usein "unohdetuista" läksyistä. Minä taas ehdotin että mieluummin istuu ja ne rästit tehdään kotona viikonloppuna, kun eihän tuollainen "jälkkä" muuten ole mistään kotoisin.

Olenko tiukka äiti? En kai kun ne läksyt on alunperinkin unohtuneet ja muikkaria tulee muikkarin perään.

No nyt katseltiin tytön kanssa yhdessä että mitähän rästejä sitten olisi, niin olihan hän tehnyt ainakin yhden läksyn josta oli sitten mennyt ottamaan muikkarinkin! Oltiin vielä yhdessä sitä katsottu silloin ihan ajallaan kun se tuli. Tiedä sitten mitä on opelle esitellyt kun kerran unohdukseksi oli merkitty...

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
25.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä olisi sinusta sopiva rangaistus tällaisesta? ap

Vierailija
2/11 |
25.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sallitaan 5 unohdusta ja sen jälkeen kotiin ilmoitus että saa merkinnän. Tämä vaikuttaa koulunumeroon.

Itse muistuttelemalla ja olemalla läsnä olen ainakin itse saanut pidettyä lapsen unohtelut vähemmässä. Jos kotiläksyt on unohtunut kouluun niin lapsi saa ne hakea.

Minusta jälkkärit ei ole mistään kotoisin vaikka tiukkis olenkin.

Varmaan sinun kannattaisi jutella opettajan kanssa jos kerran läksy on tehty ja siitä saa muikkarin. Onko jäänyt kirja kotiin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
25.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmaan kukaan kommentoi kun ei oikein ymmärrä mikä on sun ongelma. Meidän lasten koulussa jälki-istunnossa nimenomaan tehdään koulutehtäviä.

Vierailija
4/11 |
25.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerä ainakin olet. Sinun tehtäväsi on huolehtia, ettei unohduksia tule. Sinun valvontasi siis vuotaa, joten on parempi antaa koulun hoitaa jälkkäri.

Vierailija
5/11 |
25.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta silloin ei taidettu kertaakaan tarvita. Meillä on sellainen ongelma että olen tiukempi kasvattaja mutta usein iltatöissä ja isänsä on huithapeli joka havahtuu vasta yhdeksältä ihmettelemään onko läksyt tehty. Niin ja tuosta tehdystä läksystä, jos kirja on jäänyt kotiin, saa siitäkin muikkarin että sama se kumman piikkiin olisi mennyt. Nyt kuitenkin wilmassa lukee että läksy tekemättä. ap

Vierailija
6/11 |
25.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerä ainakin olet. Sinun tehtäväsi on huolehtia, ettei unohduksia tule. Sinun valvontasi siis vuotaa, joten on parempi antaa koulun hoitaa jälkkäri.

Vierailija
7/11 |
25.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmaan kukaan kommentoi kun ei oikein ymmärrä mikä on sun ongelma. Meidän lasten koulussa jälki-istunnossa nimenomaan tehdään koulutehtäviä.

Ja nyt siis varta vasten kysyi sopisiko tehtävien tekeminen kun rästejä on kuusi läksyä. ap

Vierailija
8/11 |
26.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin soita lapselle?

Vaikka minä kyllä pistäisin ukon ojennukseen että hoitaa lapsen koulumaailman kuntoon heti kun typy kotiutuu eikä vasta illalla. Eikö teitä sitten harmita kun lapsi voi vaan todeta että kirja on koulussa? Ihan turhaan sille lapselle aikuiset silloin valittaa.

Niin minä tekisin jos olisin töissä kun lapsi tulee koulusta kotiin. Voisi teillä lapsi mennä aikasemmin nukkumaan kuin että ysiltä on vielä varaa aikuisen kysyä tuliko läksyt. Mikä ihmeen aika tuo teistä on läksyntekoon? Oikeasti, ei siihen aikaan enää kysytä läksyjen perään.

Te ette sitoudu lapseenne riittävästi, siitä tuo on. Tottakai muikkari puskee jos kirja on kotona, ei siihen riitä toteaminen että läksyt on tehty. Miksi ette katso sen lapsen kanssa illalla onko reppu pakattu? :(

3

Vierailija
9/11 |
26.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

anna sitten lisätehtäviä viikonloppuna rankaisuna

Vierailija
10/11 |
26.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisin antanut luvan tehdä läksyt jälki-istunnossa. Lapsi olisi ainakin saanut suoraan tukiopetusta läksyihinsä tarpeen tullen. Ja sitten olisi ollut viikonloppu vapaana ilman läksyjä (tai niitä lisätehtäviä, niinkuin joku jo sanoikin). Ja isä kuriin, jos et itse kykene vahtimaan lapsesi läksyjentekoa. Minunkin mielestäni kyseessä on vain vanhempien laiskuudesta.

Vierailija
11/11 |
26.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannustusta eikä rangaistuksia.

Onko rakkautta muutenkin kuin vain suorittamisen kautta? Kyllä ne läksyt sitten yläasteella viimeistään hoituu rutiinisti.

Selvitä, mikä on läksyjen tekemättömyyden taustalla? Aidosti huono muisti, laiskuus, kapinahenki, väsymys, hoitamaton anemia, jokin huoli joka vie lapselta voimat, liikaa ystäviä ja sosiallista menoa, osaamattomuus, turn tarve... Mikä?

Ja niin hän pääsisi alkuun ongelmansa selvittämiseen.

Oli suorastaan typerää ja vallanhaluista sinulta kieltää läksyjen teko jälki-istunnossa. Oliko tavoite vain rangaista?

Itseohjautuvuus läksyjen tekoon tulisi olla tavoite. Ei se että joku muistutti ja vahti ja joku ei. Anna lapsen löytää hänen oma vastuuntuntonsa!

Nim. 4n äiti, joka kävi oman koulunsa vain kertaalleen (joo ja on yliopistotutkinto...)

Ei lasten myötä aina uudestaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kaksi