Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten selvitä työelämään liittyvistä

Vierailija
25.10.2012 |

isoista pettymyksistä? En saa töitä vaikka kuinka oon yrittänyt, tutkinto on, mutta ala ei vedä. En jaksa toista kk-tutkintoa, enkä oikein tiedä mitä enää jaksan...en haluaisi katkeroitua, mutta se on aika lähellä nyt, olen aina jotenkin vääränlainen työhön kuin työhön. Siis miten selviytyä tästä terveenä? maksimissaan parin vuoden uudelleenkoulutautuminen vois vielä onnistua, jos oikein rutistan kaiken itsestäni. En koe itseäni masentuneeksi, mutta vituttaa paljon ja usein. Ilmaistöitä ja harjoittelua en enää ala, kokeiltu on laihoin tuloksin, mulle riittää n 2000 e/kk, siedettävä työ ja tavallinen arki, miten se oikein onnistuu nykymaailmassa liki nelikymppiseltä syrjäytymisvaarassa olevalta. Älkää kiltit kettuilko, ei vaan jaksa nyt. Jotakin toiveikkuutta kun jostakin saisi, edes vähän...

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
25.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsellä sama tilanne.

Vierailija
2/6 |
25.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä töitä olet hakenut?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
25.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

alalta, sekalaisia töitä yli 10 vuotta, siivousta, myymistä, ei liity opintoihin. Puoli vuotta alakohtaista työkokemusta, jolla ei mitää painoarvoa haastatteluun pääsemisessä. Kotivuosia lasten kanssa. Nyt sitten pitäisi rakentaa koko työelämän kuviot alusta...resurssit niin ja näin. Talous kestää ehkä parin vuoden koulutuksen, mutta enää ei "varaa" virhearviointiin alan suhteen eli alan pitäisi varmasti tuoda työtä. Ahdistaa, mutta yritän vaan jotenkin selviytyä...Ap

Vierailija
4/6 |
25.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jalkahoitajan työtilanne on hyvä. Voisit vaikuttaa työaikoihisi:)

Vierailija
5/6 |
25.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sosiaalityössä pääsisit jo tuon parin vuoden jälkeen tekemään sijaisuuksia ja siitä kun rahaa saisi säästöön niin saisi pikku hiljaa tehtyä opinnot loppuun.

Vierailija
6/6 |
25.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai sitten uusi keskiasteen tai AMK-tutkinto.

Itse opiskelin sairaanhoitajaksi 2,5 vuodessa. Hyvä puoli asiassa on se, että sain 2v opintoja työmarkknatuella (nykyään n. 800e/kk netto kahden lapsen vanhemmalle). Töihin on revitty jo opintojen alusta saakka - voi siis opiskella hitaamminkin ja kustantaa osan opinnoista itse.

Taustana mullakin FM ja surkea silpputyöhistoria kassalla, puhelimessa, "nakkikioskilla" jne

Palkka nykyään 2500-2700 netto, kolmivuorotyö. Olen tyytyväinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan neljä