Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako soijamaitoa antaa alle 1-vuotiaalle? (maitoallergiasta kysymyksiä)

Vierailija
25.10.2012 |

Oltiin lääkärissä 10kk ikäisen tytön kanssa. Hänellä on ollut pitkään oikeastaan melkein koko elämänsä ajan ummetusta ja ilmavaivoja. Lääkäri antoi mahaa pehmentävän lääkereseptin. Hän epäili, että mahakipujen syynä olisi maito. Imetän siis vielä, ja vaihtoehtoina oli joko imetyksen lopettaminen tai minulle täysin maidoton ruokavalio. Ajattelin, että imetys saisi nyt loppua. Lääkäri kehotti kokeilemaan maidotonta ruokavaliota kahden viikon ajan. Mistä lapsi saa kalsiumia, jos hän ei saa juoda tai syödä maitotuotteita ollenkaan?

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
25.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyseessä on allergia, vertaistuki ja neuvot ovat tarpeen. Vaikkei ole kyse "kuin" (mahdollisesta) allergiasta, olen jotenkin kauhean surullinen. Ennen kaikkea kun lapsi on kipeä ja joutuu lääkitä, toisaalta siksi kun ei vielä tiedetä mikä häntä todella vaivaa.

En tiennytkään, että ruusunmarjassa on kalsiumia. Sitä hän on tottunut syömään. Jotenkin mua kauheasti huolettaa tuo kalsiumin riittävyys. Ymmärsin kyllä että vajetta ei ilmeisesti kahdessa viikossa tule.. Silti kun aina on ollut niin tärkeää juoda maitoa ja syödä juustoa "jotta kasvaa luusto". Kasvatusoppeja.

Kiitos taas kaikille, ihanaa että täältä on mahdollista edelleen saada myös asiallista apua.

Vierailija
22/22 |
25.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalsiumia saa tosiaan vihreistä kasviksista ja kananmunista. Esim. nokkonen on hyvä kalsiumin lähde.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla