Vuohenjuustojen tuntijoita?
En ole koskaan pitänyt vuohenjuustosta vahvan vuohenmaun vuoksi, mutta tänään söin hyvin mietoa sellaista ja oli hyvää. Mitkä merkit ovat mietoja?
Kommentit (4)
Itsekään en tykkää useimmista vuohenjuustoista. Yleensä esim. ravintola-annoksissa onkin sitä valkohomejuustoa, jossa on pehmeä sisus ja sitkeämpi kuori. Yäk.
Tykkään vain niistä jotka eivät ole homejuustoja, mutta kaupassakin on aika vaikea nähdä päällepäin mikä on hyvää. Sellainen Petit chevre doux ainakin on sairaan hyvä, olisikohan sekin President-sarjaa mutta niitä siis on erilaisia ja löytyy useimmista pienistäkin kaupoista. Tämä on tuorejuusto, pehmeä ja mieto. Voi murentaa tai levittää.
Muita en ole itse oikein löytänyt joista tykkäisin, mutta en ole kyllä monia ostanutkaan kun ei näe päällepäin millaisia ovat.
Itse pidän esim. vuohenmaitogoudasta (on eri-ikäisiä, eri "vahvuuksilla"). Eli mitä juustoa söit, millaista?
Eikö muuten Machegokin ole vuohenmaitojuusto?
Nämä kiekot, joita mielellään työnnetään vähän joka salaattiin ja ties mihin ruokiin, eivät oikein maistu. Onneksi trendi on menossa ohi.
Niinkuin joku jo sanoikin, Chevroux ei maistu melkein millekään, mutta on hyvää esim sekoitettuna tomaattikeittoon.
ja ah, niin hyvää.
Kypsytetty kova vuohenjuustokin on niiiin herkkua.
mutta mielestäni se Chavroux (tuorejuustomainen) on hyvä vuohenjuustomaku. Olen myös ostanut Stockalta tuoretiskipakatun palan, joka oli myös herkkua. Lidlin vuohenjuusto tai President eivät ole herkkuani.