Aiheutinko lapselleni trauman?
5-v. halusi jäädä kotiin 7.v kanssa kun kävin hakemassa nuorimmaisen kerhosta. Aikaa meni n. 20 min. Ovat jääneet ennenkin, ehkä 3-4 kertaa ja hyvin on mennyt. Nyt sitten 7 v soitti että 5 v itkee äidin perään. No käskin lohduttaa, että tulen kohta. Menin tietysti mahdollisimman äkkiä kotiin ja 5 v tosiaan siellä itki edelleen. :(((( Mä tunnen olevani NIIN PASKA äiti! 5 v onkin ollut nyt jotankin herkemmällä tuulella, mutta mä en vaan tajunnut!!! Kun kerran aiemmin hvyin mennyt.
Kommentit (5)
tenhyt vastaavanlaista virhettä? Tunnen pahaa morkkista! Miten voin arvioida lapseni tilanteenhallinnan tms. näin väärin?
eihön lapsille oikeasti mitään sattunut! Ei ne noin vähästä traumatisoidu, juttele asia ja vietä aikaa pienen kanssa.
Itse en uskaltaisi noin pieniä kaksin jättää, jos tulee joku ongelma tai onnettomuus niin osaako 7v huolehtia 5veestä tai 5 vee toimia itse oikein?
Siis esim tulipalo tai toinen loukkaa itsensä...
5-vuotias ei kuitenkaan ole enää ihan pieni enää, perusluottamus vanhempiin ja elämään on siinä vaiheessa jo rakennettu eikä se yksittäisistä kokemuksista horju.
vastauksista. Opinpa taas jotakin. Tulipaloasia on lasten kans läpikäyty. onhan tuolla ulkonakin esim. liikenteessä riskinsä. 7 v kutenkin yksin liikkuu koulumatkojaan. Jotenkin ajattalen, että jos eskarilaiset harjoittelee yksinoloa, niin kai nämä voi hetken kaksin olla, mutta enpä nyt tietenkään tuota 5 v. kotiin enää jätä..
viestikin tuli kahteen kertaan tälle palstalle...