Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuukautiset, syy sairaslomaan?

Vierailija
24.10.2012 |

Oikeasti, määrääkö joku lääkäri tosissaan s-lomaa kuukautisten takia?

Tai siis ilmeisesti määrää, koska työkaverini taas on ko syyn takia.

Ei ole itselle tullut koskaan mieleen tällainen. Helkutti, sitähän sais joka kuu levätä kotona 2-4 päivää.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
24.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi itse koskaan tarvinnut vapaata, koska olen pärjännyt särkylääkkeillä. Mutta milläs teet töitä, jos oksennus lentää ja päässä pyörii?

Vierailija
2/15 |
24.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverillani on _kivuliaat_ kuukautiset, ja hän saa siksi välillä sairaslomaa. Itse en ikimaailmassa vaihtaisi tervettä työpäivää siihen että makaisin yhtä kipeänä kuin hän :-/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
24.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverin kanssa näistä joskus keskusteltiin, ja molemmilla oli kivuliaat kuukautiset. Kouluaikoina piti välillä olla poissa kun ei kyennyt tekemään mitään. Lapsen teon jälkeen helpotti. Kaverilla varmaan oli sitten ihan helvetilliset, hänellä on vielä endometrioosi. Tultiin siihen tulokseen että ei voi tietää onko kivut pahat tai pahemmat kun muilla kun ei ole kokemusta kun itsestään. Mutta siis kyllä, ne voivat olla jotain helvetillistä, mutta onneksi voivat myös loiventua.

Vierailija
4/15 |
24.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerran tuuperuin koulun lattialle. Se oli ihan hirveää. Helpotti vasta kun sain pillerit. Nykyään selviä pelkällä selkäsäryllä, ja tilanteen on muuttanut raskaudet.

Ystävälläni on endometrioosi ja hän on välillä ihan pois pelistä.

Ja kipukynnyksellä tässä ei ole mitään tekemistä. Toisilla on vaan kivuliaammat kuukautiset kuin toisilla.

Vierailija
5/15 |
24.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ON yli 80 lääketieteellistä vaihtoehtoa parantaa tilannetta + muutama muu keino!!!

Vierailija
6/15 |
24.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene itseesi, ap!

t. kymmeniä kertoja nuorempana sairaalahoitoon kivuliaiden kuukautisten vuoksi joutunut (kipusokki) endometrioosipotilas

Vierailija
7/15 |
24.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielummin olisin töissä kuin kotona oksennus kurkussa makaamassa, kun liikkuakaan ei voi kuin hiipimällä.

Terveisin endometrioosipotilas, jolta on mm. puhjennut kystia menkkojen aikana

Vierailija
8/15 |
24.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kystasta johtuva runsas vuoto,jolloin ei voi liikkua vessaa kauemmas 2 ekana vuoto päivänä.Olen menossa tämän vuoksi kohdun poistoon,kun muutakin vaivaa on ollut.

Vaikea mennä töihin,jos ei pidä tamppooni eikä sidekkään,vaan veret valuu pitkin jalkoja,jos ei istu vessassa.Onneksi ei ole mitään kipuja kuitenkaan ollut.Ihanaa,Kohta pääsee nauttimaan normaali elämästä ja ei tarvi työkavereiden enää olla kateellisia,että olen kuukautisten takia pois töistä,kun niitä ei enää ikinä leikkuaksen jälkeen tule!

Kaikestya sitä ihmiset jaksaa olla kateelisia =(

Vierailija
9/15 |
24.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ainakin yks saikkupäivä piti aina pitää

Vierailija
10/15 |
24.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä on jo käytetty.

Vierailija
11/15 |
24.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olemaan joka kuukausi 2-3 päivää pois töistä sen takia. Oksentelee kotona kivusta, joten varmaankin olisi mieluummin töissä terveenä. Joutuu syömään opioidisärkylääkkeitä pärjätäkseen edes noin, eli ei kovin hyvää apua ole niistäkään. Leikkauskin on tehty, muttei se auttanut kuin puoleksi vuodeksi.

Vierailija
12/15 |
24.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille pillerit ei sovi.

Joillakin kuukautiskivut ovat yhtä pahoja kuin synnytyssupistukset ja todella kipeät poltot. Kuukautisveren määräkin on semmoinen, että mitkään siteet ja tampoonit ei pidä. Mielestäni täysin ymmärrettävää olla tällöin sairaslomalla.

Vierailija
13/15 |
24.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin yksikään kuukautisistani. Huomioon on otettava, että synnytys tapahtui täysin luomuna, mutta kuukautisiin syön lääkärin määräämiä kipulääkkeitä ja silti välillä pyörtyilen pelkästään kivusta.

Kaikille pillerit ei sovi.

Joillakin kuukautiskivut ovat yhtä pahoja kuin synnytyssupistukset ja todella kipeät poltot. Kuukautisveren määräkin on semmoinen, että mitkään siteet ja tampoonit ei pidä. Mielestäni täysin ymmärrettävää olla tällöin sairaslomalla.

Vierailija
14/15 |
24.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olen itsekin ollut monesti aika rajoilla, että onko työkykyinen vaiko eikö ole erityisesti ekana päivänä.

Vierailija
15/15 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla ei taida olla kivuliaita kuukautisia? Sitten kun on oikeasti kovat menkkakivut ni sää et tee mitää siinä kunnossa. Oon pyörtynyt ja oksentanut muutaman kerran niiden takia jos lääkettä ei ole saanu ajoissa. Lämmin kauratyyny mahan päällä saattaa auttaa kipuun. Onneksi yhden lapsen synnyttäneenä ja kierukan laittaneena ei ole mahakipuja enään, mutta törkeä väsymys. Ei saa kotona eikä töissä mitään aikaseksi. Eipä se ole kiva kun ei ole yhtään energiaa mihinkään, on kuin pystyyn kuollut 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kuusi