Kysymys kuivakakusta, jossa on rommissa tms. liotettuja hedelmäpalasia
Ajattelin kokeilla tuollaista kakkua, mutta tuli sellainen asia mieleen, että höyrystyykö alkoholi paistaessa, vai jääkö kakun lämpötila sen verran alhaiseksi, että hedelmiin jää alkoholia?
Kommentit (27)
Aina voi jäädä jäämiä alkoholista. Joten ÄLÄ TEE SITÄ KAKKUA ei pitäisi fiksun ihmisen edes miettiä tällaista, jos on alkoholistista ja lapsesta kyse =)
sinuna en kauheasti menisi puhumaan toisten fiksuudesta. Mä kysyn aivan yksinkertaisen kysymyksen, ja saan siihen pussillisen älyttömiä vastauksia. Eiköhän yksinkertaisin ratkaisu tässä olisi kuitenkin se, että teen kakun, mutta en tarjoa sitä lapsille tai raitistuneille alkoholisteille? Ap
Sait minulta hyvin yksinkertaisen vastauksen.
...ja kakku paistetaan 200°c.
Ainoa mikä epäilyttää on rommin maku ja alkoholisti, mutta itsepä tämä aikuinen tietää.
Meillä tehdään rommikakut ilman alkoholia ja kaadetaan rommi valmiin kakun kostukkeeksi, sitäkin on siivu pari alaikäisille tarjottu, ei toisn taaperoille.
se juoppo olisi alkoholistiaikoinaan rommia juonutkaan (jonka itse annoit selitykseksi sille, että rommia voi laittaa kakkuun), alkoholin aromi, tuoksu ja maku ovat ne asiat, jotka voivat alkoholihimon laukaista. Vaikkei siis olisi nimenomaan rommia kuullut koskaan olevan olemassakaan.
ja senpä takia kysyinkin, höyrystyykö se alkoholi siitä kakusta pois. Ymmärrätkö nyt? Ap
että se alkoholin MAKU on siinä se ratkaiseva juttu, eikä se, onko itse alkoholia mukana vai onko se höyrystynyt. Maku jää silti!.
Voi helvetti.
Kuka täysjärkinen edes haluaa tuota leipoa?
Se maku... Hyi yök!
Kuka täysjärkinen edes haluaa tuota leipoa? Se maku... Hyi yök!
Ja ne kokkareet! Lapsi ei ainakaan tuota syö.
väliä, että meillä on 1-vuotias lapsi, eikä tuollaisessa se määrä nyt ihan minimaalinen ole. Samoin tuttavapiirissä on yksi raitistunut alkoholisti, jolle ei voi tarjota pisaraakaan. Ap
Jos se on "pisaraakaan" niin se silloin on!! Ja sekin pitää kysyä, voiko 1-vuotiaalle antaa alkoholia!!