Kissanpentu ja markettiruuat
HEI! Meille on tulossa kissanpentu parin viikon sisällä! Ostimme sille marketista kissanpennuille tarkoitettua ruokaa eli whiskas junior ja latz junior ruokia.. siis sekä märkä- että kuivaruokia.
Nyt kumminkin vasta älysin lueskella netistä, mitä eroa marketti ja eläinkaupan kissanruuilla on!! Ja siis en todellakaan tiennyt että marketin ruuat ovat täyttä kuraa eli niissä on vaan mitätön määrä lihaa (3-7%) Aina kun meillä on lapsuudenkodissa ollut kissa niin se on kyllä ruokittu markettiruuilla. :o siksi en ole moisesta laatuerosta kuullutkaan enkä ole tullut ajatelleeksi! Kissanpentu on siis ensimmäinen kissa meidän omaan kotiin, toki molemmilla meistä (miehellä ja minulla) on kokemusta kissoista lapsuudenkodissa.
Mitäs nyt pitäisi tehdä? Annanko pennulle kaikesta huolimatta nuo marketin ruuat (jotka olen jo ostanut valmiiksi) ja sitten jatkossa ostan eläinkaupasta?? Vai jätänkö marketin ruuat syöttämättä ja kokeilen jos joku tuttu haluaisi ne???
Onko muita vinkkejä? Mitä merkkiä suosittelet eläinkaupasta?
Tuntuu että mokasin tämän jutun nyt täysin. Meillä on suht paljon markettiruokaa ostettuna valmiiksi..
Kommentit (23)
Minäkin sressasin alkuun paljon kissan ruoka asioilla itseäni.
Ostin kalliita pussukoita ja niistä nuoltiin vain liemi, turhauttaa.
Kana tämä kissa söi jonkin verran ja kuivaraksuja .
Sitten otin kokeeksi marketti raksuja pennulle ja nehän upposi.
Tein kuintenkin niin että sekoitin täysravinto-raksujen sekaan ne halvat, syömään nyt pois ne halvat raksutkin, mutta jatkossa ostan vain eläinkaupan täysravinto-raksuja.
Siitä en tingi !
Sain tervetuliais kissa paketin, siinä oli laatikollinen Wiskas pentukissan märkäruokaa, ja kissaan söi.
Nyt suunnitelmani on seuraava vettä, kolmessa eri paikassa, täysravinto kuivaruokaa aina tarjolla,
puolipussia iltaa aamua halpis märkäruokaa,
ja vaihtopäivinä jauhelihaa, seitiä, katkarapuja, sydäntä, ehkä maksaa, kanaa.
Paljon minä olin suunnitellut kuinka syötän kissani, mutta se on toinen juttu, mitä kissa syö.
Meillä kanssa syötetään royal canin proteiini sapuskaa ja hairbolia koska pitkäkarvainen kissa ja auttaa oksentamaan karvat pois vatsasta.Ostan myös märkäruokaa gravya koska ei tykkää syödä mitään hyytelöä vaan kastiketta.Ostan sitä ihan marketeista.
Edellinen kissa eli vain markettiruualla ja kuoli vasta 19-vuotiaana. Ikinä ei ollut mitään terveysongelmia silmätulehdusta lukuunottamatta.
Nykyiset kissat saavat vähän kaikkea ruokaa. Hyvin näyttävät edelleen voivan.