Parisuhde ja kotitöiden tekeminen ja vaikutukset vaakamamboon ja kotitöiden tekemiseen
Kaksilahkeinen toivoo ASIALLISIA kommentteja ja ajatuksia seuraavaan ajatuskulkuun miehiltä ja naisilta. Kuvattu todellisuus on yleistä väitän minä.
Keskiverto nainen ei kaipaa seksiä tai ainakin asettaa sen edellytykseksi, että kotityöt/koti ovat naisen odotuksia vastaavalla laatutasolla.
Naiset ilmoittavat (ainakin av-mammojen ketjuissa), että suurin syy vähäiseen seksielämään on kotitöiden epätasainen jakaantuminen.
Miehet kaipaavat parisuhdetta ja seksia vaikka koti ei olisikaan tip top- ja esittelykunnossa. Mies on huomannut, ettei kotitöiden tekemisellä ja osallistumisella arkeen ole mitään vaikutusta seksielämän vilkkauteen.
>>> mies tuntee itsensä "petetyksi" ja kotityöt alkavat tympiä miestä. Mies alkaa ajatella, että kotityöt ovat naiselle elämän ja parisuhteen tarkoitus ja suoranainen seksin korvike.
>>> koska nainen rakastaa kotitöiden tekemistä niin mies antaa naisen tehdä niitä sitten koko rahan edestä. Naisen pitäisi loogisesti ainakin olla onnellinen.
Mä en ole myöskään koskaan ajatellut tätä kotityökulmasta, koska meillä ne ovat aina jakautuneet hyvin tasaisesti. Olemme muutenkin tasa-arvoiset suhteessamme kaikilla osa-alueilla.
Exän kanssa kotityöt jakautuivat myös nätisti, mutta toisin kuin nykyisen kanssa sängyssä mentiin kyrpä edellä. Siihen meidän suhde ihan valehtelematta kaatuikin. Esileikkiä oli sen verran, että ei tarvinnut käyttää liukkaria ja mies hoiti hommansa tosi nopeesti, kierähti ja nukahti. Ei koskaan kysynyt, mitä minä haluan. Runkkasin sitten suihkussa joka ikinen ilta. Kai se oli hänen näkemyksensä, että sai pesää, joten hoiti sitten kotiakin. Ei kai koskaan tullut ajatelleeksi, että minutkin voisi jotenkin palkita siitä, että kävin kaupassa ja laitoin ruuat.
Taitavat nämäkin asiat liittyä siihen isompaan kuvaa, johon moni onkin jo viitannut. Kun ihminen (mies tai nainen) välittää toisesta riittävästi huomioidakseen myös puolisonsa tarpeet ja toiveet, niin sängyssä kuin yleensäkin kotona, homma toimii. Ei imuroinnilla voi ostaa seksiä. Tai seksillä imurointia. Vaan kyllä sen pitäisi mennä niin, että yhteinen koti ja yhteinen liitto, molemmat tekevät asiansa niin, että molemmilla olisi hyvä olla. Ei parisuhde voi olla mitään kaupankäyntiä.