Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Parisuhde ja kotitöiden tekeminen ja vaikutukset vaakamamboon ja kotitöiden tekemiseen

Vierailija
24.10.2012 |

Kaksilahkeinen toivoo ASIALLISIA kommentteja ja ajatuksia seuraavaan ajatuskulkuun miehiltä ja naisilta. Kuvattu todellisuus on yleistä väitän minä.

Keskiverto nainen ei kaipaa seksiä tai ainakin asettaa sen edellytykseksi, että kotityöt/koti ovat naisen odotuksia vastaavalla laatutasolla.

Naiset ilmoittavat (ainakin av-mammojen ketjuissa), että suurin syy vähäiseen seksielämään on kotitöiden epätasainen jakaantuminen.

Miehet kaipaavat parisuhdetta ja seksia vaikka koti ei olisikaan tip top- ja esittelykunnossa. Mies on huomannut, ettei kotitöiden tekemisellä ja osallistumisella arkeen ole mitään vaikutusta seksielämän vilkkauteen.

>>> mies tuntee itsensä "petetyksi" ja kotityöt alkavat tympiä miestä. Mies alkaa ajatella, että kotityöt ovat naiselle elämän ja parisuhteen tarkoitus ja suoranainen seksin korvike.

>>> koska nainen rakastaa kotitöiden tekemistä niin mies antaa naisen tehdä niitä sitten koko rahan edestä. Naisen pitäisi loogisesti ainakin olla onnellinen.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
24.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekee kotitöitä.

Nainen taas haluaa ensin, että mies on osallistunut kotitöihin riittävästi, jotta jaksaa haluta seksiä sen jälkeen.

Ei mene yksyhteen, ikinä.

Vierailija
2/21 |
24.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tökkää jo kohdassa "keskivertonainen ei kaipaa seksiä". Minä kaipaan kyllä joka päivä, parhaana kahdestikin.

Kotityöt ja seksi ei meillä ole myöskään koskaan olleet minkäänlaisessa suhteessa toisiinsa. Meillä ei tosin myöskään juuri jaeta kotitöitä vaan ne teen minä, tapa jäi päälle kun olin vuosia kotiäiti ja toisaalta minua ei mitenkään rasita lähes yksin niitä hommia hoitaa. Mutta jos joskus haluan miehen tekevän jotain niin kyllä siitä keskustellaan ihan erillisenä asiana joka ei mitenkään vaikuta seksin harrastamiseen sitten illalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
24.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse on useammin siitä, että saadaan talo ja lapset, koko huusholli, sellaiseen kuntoon, että arki sujuu.

Se tarkoittaa _valitettavasti_ jatkuvaa uurastamista. Se tarkoittaa sitä, että kun tullaan sisälle, kengät ja ulkovaatteet riisutaan ja ripustetaan paikoilleen. Jos lasten vaatteet ovat mytyssä ja kengät kuljetettu mutaisina olkkariin, seuraava uloslähtö hankaloituu. Esimerkkejä voi keksiä vastaavista aiheesta kymmenittäin.

Jotta meidän 7-henkinen perheemme toimisi, meillä on tehtävä jatkuvasti asioita - laitettava ja ostettava ruokaa, tiskattava jotta on astioita, siivottava pöytää, jotta voidaan kattaa uudestaan. On pestävä vaatteita, jotta on puhdasta päälle. On korjattava tavaroita pois, jotta ei kaaos valtaa, jotta tavarat eivät likaantuisi, hajoaisi, hukkuisi. Jos lattia on tavaravuoren alla, tulee astuttua niiden päälle ja hajotettua niitä.

Jos ei ruokaa ja likaisia astioita korjata pois, sotku leviää. Jos ei lasten käsiä pestä, he hinkkaavat lian sohviin, verhoihin, vaatteisiin. Likaisuus ja huolimattomuus tuottaa vain lisää likaa.

Todellakaan meidän kotimme ei ole koskaan esittelykunnossa eikä tarvitse olla, mutta joku tolkku asioissa on oltava.

Se, jos täysipäinen mies elää kuin perheen vapaamatkustaja, saa naisen ajattelemaan miestä joko kusipääksi tai laiskaksi. Jos hän on osaamaton, nainen joutuu myöntämään, että on nainut umpityhmän miehen.

Kovin moni nainen ei halua seksiä miehen kanssa, jota ajattelee kusipäänä, laiskana tai tyhmänä.

Vierailija
4/21 |
24.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekee kotitöitä.

Nainen taas haluaa ensin, että mies on osallistunut kotitöihin riittävästi, jotta jaksaa haluta seksiä sen jälkeen.

vaan ylipäätään osoittaa olevansa aktiivinen ja vastuuta kantava PERHEENJÄSEN. Eikä joku helvetin läpikulkumatkalla oleva taulapää, joka käy kusemassa vessannurkat ja vetämässä vaatteet kaapista, ruoan pöydälle ja sitten olettaa tämän aktiviteetin luovan märkää mirriä.

Vierailija
5/21 |
24.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan ylipäätään osoittaa olevansa aktiivinen ja vastuuta kantava PERHEENJÄSEN.

Jos mies on parisuhten vapaamatkustaja, naisesta tulee hänen äitinsä, joka korjaa sukkia ja motkottaa. Tämä ei ole naisen mielestä seksikäs asetelma, koska kuka sitä nyt lasta haluaisi panna, vaikka se olisikin fyysisesti nelkytvee sohvaperuna.

Vierailija
6/21 |
24.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei kiinnosta yhteiselämä laiskan miehen kanssa. Mua ei myöskään seksuaalisesti kiinnosta mies, joka on sovinisti, tai pitää kotitöitä yleensäkään vastenmielisinä naisten töinä.

Älykäs, aktiivinen ja ahkera mies sen sijaan saa hormonitkin hyrräämään.

Vierailija
7/21 |
24.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri miettinyt asiaa tältä kotityö kantilta. Olen itse aina halunnut seksiä,en joka päivä mutta useita kertoja viikossa. Joskus haluttaa mutta on liian väsynyt alkamaan, joskus ei haluta mutta sekstaillaan siltikin koska ei ole muutakaan tekemistä jnejne..

Ex mieheni osallistui hyvin vähän. Hän oli muutenkin paskapää, ei halunnut sormettaa eikä nuolla. Pullonsuuta nuoleskeli kuiteskin aika tiheään. Kun tulin polvileikkauksesta, niin hän ei puistellut mulle mattoja ja sanoi että koska olen kotona saikulla niin mulla on päivät aikaa siivoilla, hän sentään käy töissä.

Nyksä siivoaa enemmän kuin minä. Ja hän huolehtii hyvin minunkin nautinnostani,enemmän kuin tarpeeksi. Minäkin huolehdin hänen; hän saa USEIN suuseksiä ilman panostusta tai pyyntöä tai muuta. silloin kun minua ei huvita alkaa sekstaileen tarjoan hänelle aina oraalista palvelusta. Usein hän ottaa sen vastaan,joskus ei.

Näistähän voi jotain päätellä.....

Vierailija
8/21 |
24.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minä N40 kaipaan seksiä keskimäärin joka toinen päivä.

Vierailija
9/21 |
24.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotityöt kuuluu jakaa saa pillua tai ei. Helpommalla varmaan saa jos on osansa tehnyt mutta ei kaikilla. Mulle on ihansama missä kunnossa kämppä on mutta mies haluaisi että on siistiä ja se tarkoittaa sitä että mun pitäis siivota ja järjestää... mikä järki tässä on? jos mies haluaa että on siistiä niin siivoaa ite.

Seksiä haluaisin enemmän jos olisi läheisyyttä. Silittelyä, suutelua ja halimista. Mutta harrastan seksiä kyllä jos mies huutelee sängystä että nyt olis aika...

meitä naisia on niin monen laisia :)

Vierailija
10/21 |
24.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hän käy töissä niin hänen ei tarvitse tehdä kotitöitä. Kysyin, kuka ne kotityöt teki silloin kun itsekin olin töissä sen 8 tuntia päivästä. Minäpä ne tein, mutta hänellä oli kuulemma niin rankkaa, vaikka fyysisesti oma työni oli rankempaa. Lisäksi hoidin kodin ja muksun. Nyt jäin kuukausi sitten äitiyslomalle ja olen viimeisilläni, edelleen hoidan kaiken siivouksen ja kotityöt. Mikäli joskus mies jotain saattaa tehdä hän odottaa minulta sen jälkeen sellaista asennetta, että palvoisin häntä oikein urakalla, kun hän laittaa esim. pyykit kuivumaan.

Kotityöt on yhteinen juttu, olit sitten töissä tai et. Ne pitää jakaa, ja mun täytyy myöntää, että emmä ainakaan edes jaksa ajatella seksiä, kun päivät pitkät menee menee kotitöiden hoitoon, miehen tullessa kotini saa siivota hänen jälkiään. Ja tästä asiasta on monet kerrat puhuttu, itketty, huudettu, mutta ei. Ei mene kaaliin. Mä kaipaisin itelleni miehen, joka auttaa mukisematta mua kotihommissa, ei lasta, jota pitää pakottaa ja joka kiukuttelee. Loppujen lopuksi luovutan ja hoidan asiat itse, sitte ihmetellään miksi akka on naama norsun v*tuilla päivät pitkät. Ei siinä paljoa enää hymyillytä.

Mutta miehen toimisto/autolla ajo paikasta toiseen 8 tuntia päivässä on niin rankkaa.

Ja mä myönnän, kakaran mä olen itselleni ottanut, olisinpa vaan tajunnut aikaisemmin.

Vierailija
11/21 |
24.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulle tulee helposti yksin jätetty olo - sellainen olo että minäkö tässä olen ainoa joka tekee täällä jotain. Silloin ei seksikään huvita. Toisaalta meillä ei kotitöillä voi ostaakaan seksiä. Seksi ja kotityöt ovat olemassa toisistaan riippumatta.

Noin yleisesti meillä menee niin, että mies motivoituu parhaiten kotitöihin kun saa tehdä niitä yhdessä minun kanssani. Mitenkään kotityövastainen hän ei ole ja meillä on samanlainen siisteyskäsitys. Seksiin taas motivoidumme molemmat parhaiten silloin, kun ei ole ylimääräistä stressiä tai ristiriitoja parisuhteessa.

Vierailija
12/21 |
24.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan ylipäätään osoittaa olevansa aktiivinen ja vastuuta kantava PERHEENJÄSEN. Eikä joku helvetin läpikulkumatkalla oleva taulapää, joka käy kusemassa vessannurkat ja vetämässä vaatteet kaapista, ruoan pöydälle ja sitten olettaa tämän aktiviteetin luovan märkää mirriä.

Harvinaisen hyvin kiteytetty.

Vierailija
13/21 |
24.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mä joudun oman työpäiväni päätteeksi vielä kotona yksin siivoamaan, tekemään ruuat, pesemään ja ripustamaan pyykit, tyhjentämään astianpesukoneen ja hoitamaan tähän vielä päälle yksin kahden alle kouluikäisen lapsen iltarutiinit nukutuksineen, niin eka asia mikä mulla tulee mieleen illalla kaiken tään jälkeen on se, et mä haluan nukkumaan. Väsyneenä ei seksi ole ensimmäisenä mielessä.

Joo...ja ei meillä kiillä joka paikassa, mut en mä halua paskaankaan hukkua omassa kodissani. Tietyt hommat on vaan tehtävä, halus tai ei.

Vierailija
14/21 |
24.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekee kotitöitä.

Eikä se ole välttämättä "osallistua/auttaa kotitöissä" vaan ylipäätään osoittaa olevansa aktiivinen ja vastuuta kantava PERHEENJÄSEN. Eikä joku helvetin läpikulkumatkalla oleva taulapää, joka käy kusemassa vessannurkat ja vetämässä vaatteet kaapista, ruoan pöydälle ja sitten olettaa tämän aktiviteetin luovan märkää mirriä.

Kyllä, jutun ydin ei ole osallistumisessa ja auttamisessa. Lapset "osallistuvat ja auttavat", aikuisten pitäisi myös kyetä itse ajattelemaan, organisoimaan ja ottamaan vastuuta. Mua ainakin riepoo eniten se tunne, että asiat eivät tapahdu jos en minä huolehdi että ne tapahtuvat.

Kyse ei siis ole vain siitä, TEKEEKÖ mies kotitöitä vai ei vaan ennen kaikkea siitä, odottaako mies aina käskyä tai kehotusta kuin lapsi, jonka ei tarvitse itse kantaa vastuuta. Mulla kyllä hermot kiristyy, kun tajuan että roskat eivät lähde ulos ellen minä kehota viemään niitä (ei vaikka roskis olisi ovella odottamassa), kuivat pyykit eivät mene kaappiin ikinä ellen minä kehota laittamaan niitä, terassin kesäkalusteet ovat koko talven ulkona ellen minä huolehdi, että ne laitetaan varastoon, siivota ei tarvitse ellen minä niin sano (ei, vaikka kompasteltaisiin ja liukasteltaisiin roinaan ja likaan), pöydälle tippunutta ruokaa ei tarvitse pyyhkiä pois ellen minä sano niin... jne. Eli molemmat kyllä tekee, mutta minä kannan vastuun siitä, että asiat tapahtuvat. Äiti-lapsi -asetelma siis. Se on ärsyttävää.

Tietenkin siisteyskäsitysten erot vaikuttavat ja tiedostan sen. En oletakaan, että kaikki olisi neuroottisen tarkasti paikoillaan ja missään ei olisi pölyhiukkastakaan. Kohtuullisen rento olen minäkin, mutta se mitä kaipaisin on tietty viihtyisyys ja harmonisuus. En koe sellaista asuntoa viihtyisäksi, jossa lojuu puhtaita ja likaisia vaatteita sekaisin lattioilla ja muuallakin, haisee mädäntyneelle (kun koskaan ei tarvi tiskata, viedä roskia eikä pyyhkiä ruokaroiskeita). Sille linjalle en kuitenkaan lähde, että kulkisin miehen perässä siivoamassa, koska se tekisi minut jo todella vihaiseksi. Siispä olen vain tyytymätön ja vähän kireä jatkuvasti, kun en viihdy paskaisessa asunnossa mutten myöskään miehen äitinä.

Siisteyskäsityksetkin vaikuttavat.

Vierailija
15/21 |
24.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekee kotitöitä. Nainen taas haluaa ensin, että mies on osallistunut kotitöihin riittävästi, jotta jaksaa haluta seksiä sen jälkeen. Ei mene yksyhteen, ikinä.

Eikä se ole välttämättä "osallistua/auttaa kotitöissä" vaan ylipäätään osoittaa olevansa aktiivinen ja vastuuta kantava PERHEENJÄSEN. Eikä joku helvetin läpikulkumatkalla oleva taulapää, joka käy kusemassa vessannurkat ja vetämässä vaatteet kaapista, ruoan pöydälle ja sitten olettaa tämän aktiviteetin luovan märkää mirriä.

Kyllä, jutun ydin ei ole osallistumisessa ja auttamisessa. Lapset "osallistuvat ja auttavat", aikuisten pitäisi myös kyetä itse ajattelemaan, organisoimaan ja ottamaan vastuuta. Mua ainakin riepoo eniten se tunne, että asiat eivät tapahdu jos en minä huolehdi että ne tapahtuvat. Kyse ei siis ole vain siitä, TEKEEKÖ mies kotitöitä vai ei vaan ennen kaikkea siitä, odottaako mies aina käskyä tai kehotusta kuin lapsi, jonka ei tarvitse itse kantaa vastuuta. Mulla kyllä hermot kiristyy, kun tajuan että roskat eivät lähde ulos ellen minä kehota viemään niitä (ei vaikka roskis olisi ovella odottamassa), kuivat pyykit eivät mene kaappiin ikinä ellen minä kehota laittamaan niitä, terassin kesäkalusteet ovat koko talven ulkona ellen minä huolehdi, että ne laitetaan varastoon, siivota ei tarvitse ellen minä niin sano (ei, vaikka kompasteltaisiin ja liukasteltaisiin roinaan ja likaan), pöydälle tippunutta ruokaa ei tarvitse pyyhkiä pois ellen minä sano niin... jne. Eli molemmat kyllä tekee, mutta minä kannan vastuun siitä, että asiat tapahtuvat. Äiti-lapsi -asetelma siis. Se on ärsyttävää. Tietenkin siisteyskäsitysten erot vaikuttavat ja tiedostan sen. En oletakaan, että kaikki olisi neuroottisen tarkasti paikoillaan ja missään ei olisi pölyhiukkastakaan. Kohtuullisen rento olen minäkin, mutta se mitä kaipaisin on tietty viihtyisyys ja harmonisuus. En koe sellaista asuntoa viihtyisäksi, jossa lojuu puhtaita ja likaisia vaatteita sekaisin lattioilla ja muuallakin, haisee mädäntyneelle (kun koskaan ei tarvi tiskata, viedä roskia eikä pyyhkiä ruokaroiskeita). Sille linjalle en kuitenkaan lähde, että kulkisin miehen perässä siivoamassa, koska se tekisi minut jo todella vihaiseksi. Siispä olen vain tyytymätön ja vähän kireä jatkuvasti, kun en viihdy paskaisessa asunnossa mutten myöskään miehen äitinä. Siisteyskäsityksetkin vaikuttavat.

Meillä grilli nökötti ulkona viime talven, koska mä en huolehtinut sitä varastoon...Meillä mies ihan samanlainen. Mitään ei huolehdi ellen mä ole asiasta sanomassa. Samat lakanat olis sängyssä kuukaudesta toiseen yms

Vierailija
16/21 |
24.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä grilli nökötti ulkona viime talven, koska mä en huolehtinut sitä varastoon...Meillä mies ihan samanlainen. Mitään ei huolehdi ellen mä ole asiasta sanomassa. Samat lakanat olis sängyssä kuukaudesta toiseen yms

Mä yritän olla kehottamatta ja kommentoimatta liikaa, koska jatkuva kehottaminen toisaalta juuri ruokkii sitä "avuttomuutta". Toisaalta taas sitten vaan tulee vihaiseksi kerta toisensa jälkeen kun tajuaa, että ei ne asiat vaan tapahdu...

Meilläkin oli grilli koko talven ulkona, kun en puuttunut asiaan mitenkään.

t. tuo jota lainasit

Vierailija
17/21 |
24.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos vaakamamboillaan, niin sen jälkeen mies tekisi kotitöitä. Aivan päinvastaista meillä. Ajattelee senkin "velvollisuuden " hoitaneensa ja palaa työnsä, harrastustensa pariin. Yleensä enemmän poissa kuin ennen mamboilua.

Vierailija
18/21 |
24.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä yritän olla kehottamatta ja kommentoimatta liikaa, koska jatkuva kehottaminen toisaalta juuri ruokkii sitä "avuttomuutta". Toisaalta taas sitten vaan tulee vihaiseksi kerta toisensa jälkeen kun tajuaa, että ei ne asiat vaan tapahdu...

Meilläkin oli grilli koko talven ulkona, kun en puuttunut asiaan mitenkään.

t. tuo jota lainasit

Autokin jää katsastamatta, jollen huolehdi. Ei tule heti mieleen kiihkeä seksi sellaisen miehen kanssa, jonka näkee laiskana ja itsekeskeisenä. Tunnen, että minut on yksin hylätty pärjäämään arjessa yhteisten lasten ja yhteisen kodin kanssa.

Rakkaus hiipuu, toisen näkee negatiivisessa valossa ja ei seksikään sitten enää kiinnosta.

Vierailija
19/21 |
24.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kumpikin huolehtii oman kotinsa siisteydestä. Olemme molemmat aika tarkkoja siitä.

Seksiä on pari kertaa päivässä.

Vierailija
20/21 |
27.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä nainen ei tee aloitetta, ramlaa keräämiänsä purkkeja, tekee kaikkea epäloogista, nukkuu pommiin, viikonloppuisi odotan aamulla viisikin tuntia heräämistä, sitten hyppää kuselle ja ramlaamaan, jotta ei tarvitse antaa.

kunkaadan väkisin saan nuolla pillun ja pyllistää, kaikki riippuu minusta illat pelaa sudokua teen kotityöt, laitan aamiaiset, joten turpakii akat!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kolme