Eikö raskaaksi saisi tulla heti k.menon jälkeen?
Luin tuolta perhesuunnittelun sivuilta että on helppoa tulla raskaaksi heti keskenmenon jälkeen mutta että limakalvo ei ehkä jaksa ylläpitää raskautta.
Kuullostaa pelottavalta,pitäisikö siis käyttää ehkäisyä ja odottaa että ekat menkat ovat ohi??
Kommentit (4)
Tänään olin kaavinnassa, ja lääkäri sanoi että on parempi odottaa yhdet menkat, jotta raskauden kesto on sit helpompi määrittää. Muuten voisi vaikka heti aloittaa uutta yritystä. Meillä siis ootelllaan yhdet ja sit taas tosi toimiin.
Spontaani keskenmeno ja vuoti itsekseen pois, ei tarvittu kaavintaa. Mulle lääkäri sanoi että odotan nyt 3-4 viikkoa ja teen uuden raskaustestin ja jos se näyttää negaa niin kaikki ok ja sit vaan ekat menkat ja sen jälkeen saa uudelleen raskautua.. Ettei olisi enää sitä hcgtä pissassa ja seuraavan raskauden lasketun ajan määrittäminen olis helpompaa.
memmuli
hyvä odottaa ainakin yhdet normaalit menkat ennen kuin aloittaa uutta yrittämistä.
Ja tämän tiedon tosiaan sain perjantaina, kun olin kaavinnassa.
Luulisi, että jos elimistö ei ole valmis niin silloin kiinnittyminen ei onnistu. Minulle on lääkärit sanoneet, että olisi hyvä odottaa ainakin yhdet kuukautiset jo senkin takia, että LA olisi helpompi määrittää. Ja että varmasti edellinen raskaus on ohi. Eli HCG laskeutunut normaaliin.