OP:n palvelumaksut nousee, mihin pankkiin vaihtaisin?
Osuuspankki on järjettömän kallis pankki! Kuinka paljon muissa pankeissa maksavat verkkopankki ja pankkikortti kuukaudessa?
Olen miettinyt S-pankkiin vaihtoa, mutta avomieheni on talouden pääjäsen, mitenköhän onnistuu pankkisopimuksen tekeminen?
Kommentit (46)
Saisin niitä säästöjen takia joo, mutta menisi kauan ennen kuin sen omistajajäsenyyden maksun niillä bonuksilla kuittaisi. Tuohan on tavallaan kusetusta. "Ilmaista" tuskin on mikään, lainanottaja vaan maksaa pankille niin sievoisesti esim. korkoa että voi antaa hiluja "ilmaiseksi" vastineeksi.
Omistajajäsenyydestä maksamasi 100 euroa ei ole sinulta pois. Se on sijoituksesi pankkiin, ja jos joskus eroat jäsenyydestä, saat omasi pois. Tai perikunta viimeistään.
että sadalla eurolla makselen parikymmentä vuotta noita palvelumaksuja enkä siksi aio omistajajäseneksi ryhtyä. Ajatus pankin "tukemisesta" tuntuu muutenkin vastenmieliseltä kun pyörivät rahoissaan jo valmiiksi muutenkin.
oli jotain 100 e mutta heti alkaa bonukset kertyä ja noin 400 eurolla vuodessa kattaa vakuutusmaksuja, näin ainakin meillä. ja tuon 100 e saa takaisin. mut jos ei koe hyötyvänsä ilmaisista pankkipalveluista ja vakuutuksista niin ei sitten. meillä ainakin älyttömän hyvä. Marginaalikin lainassa vain 0,39 ( aktiasta ois saanu 0,2 mutta ei bonusetua joten päädyttiin osuuspankkiin).
Eli maksaessani sen satasen jäseneksiliittymismaksun, sain heti OP:n bonustilille muutaman kympin verran lahjabonuksia liittymisestä ja nyt mitään pankkimaksuja ei mene, vaan ne otetaan niistä bonuksista.
Mulla ja miehellä on myös yhteinen tili S-Pankissa, mutta ainakin musta se ei ole mikään todellinen pankki josta vois mennä kysymään vaikkapa asuntolainaa.
Ajankohtainen keskustelu. Minulla on kakkostili Osuuspankissa, sinne meni ennen matkakorvaukset. Siellä on aina vähän rahaa - mutta näyttää siltä, että se raha menee palvelumaksuihin. Viime vuoden joulukuun palvelumaksut olivat menneet tililtä, 9,69 euroa.
Ei ylitysmaksuja (nehän näkyvät erikseen velotettuna), pari tilisiirtoa, pari tilillepanoa.
En tiedä miten teillä, mutta minulla on tapana pitää hätätilejä. Jos joku ystävä tarvitsee satasen lainan, ja minulla on kakkostili samassa pankissa hänen kanssa, tilisiirto menee hujauksessa. Sama toisin päin.
Olen ajatellut aina näistä palvelumaksuista, että jätän suklaan ostamatta, se on siinä. Mutta kymppi kuussa on viisi levyä Fazerin uusia makuja. Ja se on paljon.
Olen itse tyytyväinen S-pankkiin. Alkupanostuksen (100€ osuusmaksu) jälkeen käytännössä ilmainen pankki, kattavat peruspalvelut ja aukioloajat, + konttorit löytyvät myös vähän pienemmiltä paikkakunnilta. Ja ainakin itse sain tuolla satasella mm. kupongin jolla sai hotelliyön ilmaiseksi eli maksoi itsensä melkeinpä heti takaisin...
S-pankkiin ei ole muistini mukaan juuri hyökkäilty (vrt. Nordea, joka on kuukausittain huijausyrityksen kohteena) eikä sen internet-palveluissa ole moittimista (toisin kuin Danske, joka ei saanut vuoteen ohjelmistoaan korjattua...). Harvemmin tulee katkoksia korttimaksuihinkaan ja nykyään netin kautta maksaessa internet-ostoksia tuo S-pankki käy käytännössä kaikkialla Suomessa.
Kuka helvetti pitää eri pankeissa hätätilejä, jotta voi vippailla kavereilleen? :D
Minä. Hätätili Op:ssa on enimmäkseen sitä varten, että siskoni siirtää minulle rahaa. Mutta minulla on kolmas tili (danske-bank on päätilipankki) Nordeassa, josta vippaan toiselle siskolle, kun hänellä on tili vain Nordeassa. Vastavuoroisuus täytyy toteutua kyllä jotenkin. :)
Vierailija kirjoitti:
Saisin niitä säästöjen takia joo, mutta menisi kauan ennen kuin sen omistajajäsenyyden maksun niillä bonuksilla kuittaisi. Tuohan on tavallaan kusetusta. "Ilmaista" tuskin on mikään, lainanottaja vaan maksaa pankille niin sievoisesti esim. korkoa että voi antaa hiluja "ilmaiseksi" vastineeksi.
Omistajajäsenyydestä maksamasi 100 euroa ei ole sinulta pois. Se on sijoituksesi pankkiin, ja jos joskus eroat jäsenyydestä, saat omasi pois. Tai perikunta viimeistään.
Ite maksoin tosta omistajajäsenyydestä euron.
Hahhah, mitä nyt menee palvelumaksua 300€/vuosi!! Veloitetaan kerralla maaliskuussa!! Ei Nordealla tälläistä paskaa ollut. Pitikin vittu vaihtaa OP:hin...
Noilta maksuilta taitaa olla noissa ns. kivijalkapankeissa todella vaikea kokonaan välttyä, kun suunnilleen kaikki tuntuu olevan maksullista. Pankkikorttia ilman pärjäisin kyllä suht hyvin, mutta verkkopankkitunnukset ovat kyllä nykyään kokolailla välttämättömät ja nekin maksavat.
Petetty kirjoitti:
Hahhah, mitä nyt menee palvelumaksua 300€/vuosi!! Veloitetaan kerralla maaliskuussa!! Ei Nordealla tälläistä paskaa ollut. Pitikin vittu vaihtaa OP:hin...
mitä asiointia sulla siellä niin paljon on,että 300e menee??? Ei mitenkään peruspankkipalveluihin mee ees muutamassa vuodessa missään pankissa noin paljoa!
Oliko joku lainaan liittyvä (etukäteen tiedossa ollut /sovittu) juttu/lyhennys tms?
aika hurjalta kuulostaa..
Nordeassa menee kuukausittain 0,7 centtiä. Pankkitunnukset, kortti. Miten joiltain voi mennä 4,50eroa?
Vierailija kirjoitti:
Osuuspankki on järjettömän kallis pankki! Kuinka paljon muissa pankeissa maksavat verkkopankki ja pankkikortti kuukaudessa?
Olen miettinyt S-pankkiin vaihtoa, mutta avomieheni on talouden pääjäsen, mitenköhän onnistuu pankkisopimuksen tekeminen?
Mitä tarkoittaa talouden pääjäsen?
Paljonko OP:ssä visa electron + verkkopankki?
Vierailija kirjoitti:
4,70 eur/kk
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
4,70 eur/kk
Meneekö palvelumaksua ja meneekö tili miinukselle jos tilillä ei ole rahaa?
Sama juttu täällä. Pidän rahat poissa käyttötililtä rahastoissa ja parempituottoisilla tileillä, joten bonuksia ei ole juuri kertynyt ja siksi OP on ryövännyt tililtäni noin 30 euroa vuodessa, vaikka olen omistaja-asiakas. Nyt hinnannousun yhteydessä summa kasvaa noin 45:een. Olen saanut tarpeekseni tästä rahastamisesta ja pankki vaihtuu mitä pikimmiten.
Vierailija kirjoitti:
Sama juttu täällä. Pidän rahat poissa käyttötililtä rahastoissa ja parempituottoisilla tileillä, joten bonuksia ei ole juuri kertynyt ja siksi OP on ryövännyt tililtäni noin 30 euroa vuodessa, vaikka olen omistaja-asiakas. Nyt hinnannousun yhteydessä summa kasvaa noin 45:een. Olen saanut tarpeekseni tästä rahastamisesta ja pankki vaihtuu mitä pikimmiten.
Mä kun just harkitsen siirtymistä op, pitäis se bonuksien osuus vaan saada laskettua. Säästöpankki nosti juuri perheen kokonaisasiakkuuden hinnan 84 eurosta 276 euroon vuodessa. Sen siitä saa kun asuntolaina on maksettu :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
4,70 eur/kk
Meneekö palvelumaksua ja meneekö tili miinukselle jos tilillä ei ole rahaa?
Tiliä ei saa miinukselle itse ostoksia tekemällä, mutta kyllä ne tuon maksun ottaa vaikkei tilillä olisi senttiäkään, sen takia voi mennä miinukselle.
Kohoavia palvelumaksuja tuskin pääset pakoon missään pankissa. Lainat eivät tällä korkotasolla tuota juuri mitään, joten rahaa on revittävä muualta.