Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työskentelen päiväkodissa. Eilen eräs vanhempi haukkui

Vierailija
23.10.2012 |

minut asiasta, jota en edes ole tehnyt. En alkanut väittää vastaan, sillä ymmärrän, että hän työstää lapsensa kehityksesssä esiin tullutta asiaa. Hän otti minut sylkykupikseen.Kuitenkin mietin, etten kyllä itse lähtisi ketään vastaavassa tilateessa haukkumaan. Onko tilanne kenellekään tuttu? Oletteko olleet osallisena vastaavassa ja kummassa roolissa?

Koen tilanteen ahdistavana ja olen jopa ajatellut lopettaa työni. Toisaalta jäisi suremaan ja ikävöimään ihania lapsia ryhmässäni. Mutta pelkään, että jos jään niin katkeroidun ja en ole hyvä kasvattaja näillekään lapsille. Työkokemusta minulla on 15vuotta ja tällainen tilanne on ensimmäinen urallani, mutta raju sellainen.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
23.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka ne olisivat olleet päiväkodissa?

mutta puen lapset niin, että he eivät ole kalsareita myöten litimärkiä.

mutta puettu ilmeisemmin miten sattuu ne päälle. Annettu 3 ja 4vuotiaiden itse pukea, jollon puntit jää kumppareiden sisään jne... En hakenut lapsia itse, joten en varmaksi mene sanomaan, mutta yleinsä kun haen lapset, niin itse ovat pukeneet miten sattuu ulkovaatteet,eikä se kuivalla säällä tietenkään haittaa miten ne on.

Mutta mummo haku lapset ja olivat kuulemma kainaloita myöten kaikki vaatteet läpi kastuneita. Ja 2h ulkona niillä märillä vaatteilla. Not nice

Vierailija
22/25 |
23.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis vanhempi syytti jostain hoitovirheestä tms. jota et ollut tehnyt. Eikö siinä tilanteessa nyt yleensä ole tapana sanoa, miten asia oikeasti oli. Voisin kuvitella, että jos asia selviää vanhemmalle, hänen tuskaansa ei helpota se, että haukkui vielä väärää puuta. En suoraan sanoen aina ymmärrä tätä naisten kommunikaatiota vaikka itsekin nainen olen. Joskus asiat voi sanoa ihan niin kuin ne on eikä miettiä mitään työstämisiä ja reflektointeja. Toki niillekin on sijansa, mutta tosiasiat kuitenkin tosiasioina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
23.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työssä asiakkaiden kanssa sattuu konflikteja on sinun juteltava asiasta esimiehesi kanssa, pyydä työnohjausta.

Vanhemmat ovat välillä kuin naarastiikereitä kun on kyse omasta lapsesta. En tiedä mitä on tapahtunut, mutta kannattaa kerrata tapahtumat tarkkaan, MIKÄ laukaisi vanhemmanreaktion? Väärä äänensävy, vähättelevä/syyttävä asenne, vanhempien yli kävely? Joku inhimillinen moka päiväkodin puolelta?

Kannattaa myös miettiä, että vanhempia on IHAN JOKAISESTA ihmisluokasta ja elämäntilanteesta. Aina ei päiväkodin henkilökunta tiedä mitä ulkopuolella on tapahtunut tai missä kunnossa asiakas on.

Vierailija
24/25 |
23.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla lapsellani pieniä ongelmia keskittymisen kanssa. Oma pelkoni siitä, että tästä aiheutuu esim. koulussa ongelmia on aiheuttanut sen, että tuskaisena tästä asiasta puhuessa henkilökunnan kanssa, on tainnut tulla kerran ilmaistuksi epäluulo ammattitaidottomuudesta liiankin ankarasti (oli kokematon lähihoitaja sekä kokematon lto)

Tuo kokemus on kuitenkin ollut itselle ammattikasvattajana hyvä. Kun on itse kokenut, että vanhemman reaktio ei heijasta välttämättä millään lailla hoitajan/opettajan ilmaisutapaa, ammattitaitoa ym, niin ymmärtää myös itse vanhempia, kun tulee absurdia käyttäytymistä annettuun palautteeseen. Suurin osahan pahoittelee jälkikäteen (kuten minäkin silloin kerran tein) ja ihmettelee omaa reaktiotaan.

Vierailija
25/25 |
23.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarhassa... ikinä ei ole ollut syytä valittaa. tietysti joillakin on ollut erilaisia näkemyksiä ja tapoja kuin meillä- ja mitä itse arvostan, mutta eipä ne lapset ole rikki menneet, päinvastoin. Eikä kaikkien persoona miellyttänyt, mutta hyvät muistot silti jäi. Samahan se on nyt koulussa, olen monen open kanssa eri mieltä, mutta eiköhän ne hoida työnsä, lasten menestys ja koulumotivaatio on tosi hyvät.