Mun pitää pidättää pissaa 4h joten mitenhän mä sen tekisin
ennen kymmentä pitää olla labroissa kun mulla on liuta kokeita otetaan ja 4h pissaa pidättää koska ottavat virtsanäytteet yms.
Kuinkahan se onnistuu kun olen raskaana,muista esikoisesta oottaessa se oli kans tuskaa,kun saan ravailla vessassa
Kommentit (5)
Minä olen saanut kotiin mukaan purkin neuvolasta, johon voi jo herätessään pissata, kun on ollut vaikea pidätellä. Kannattaa kysyä vaikka neuvolatädiltä.
Mua ärsyttää kun ohjeissa ja netissä lukee, että pitää pidättää se 4 tuntia. Mutta kun kävin labrassa, siellä olikin joka paikassa ohjeet joissa sanottiin että 2 tuntia riittää. Ihan turvaan kärsin... :) Jatkossa en todellakaan aio pidättää tuota neljää tuntia, vaikka kuinka käskisivät. Mulla ainakin aineenvaihdunta toimii päivällä niin nopeasti ja juon sen verran, että neljän tunnin vessatauko aamupäivällä on ihan mahdottomuus.
ei tarvii pidätellä kun otat kotisetin ja pissaan kotona purkkiin, siirrät pissan putkiin ja viet labraan samalla reissulla. pitkä rakkoaika taka näytteen hyvän väkevyyden ja että ne lievemmätkin löydökset tulee näkyviin. Akuutissa VTI:ssä on lähes mahdoton pidätellä tuntiakaan, mutta sellainen tulehdun näkyy laimeammassakin pissassa (seula+viljely). Kahden tunnin rakko aika vaaditaan klamydia-pissa näytteeseen. Joten se neljä tuntia olisi optimi, vaikka 10 h käy yöpissasta :-)
ed lisää: pahoittelen kirotusvireitä :-)
Voi vähän juodakkin, mutta ei kauheasti kannata, koska jos juo paljon niin tulee sellainen kova hätä jota on tukalaa pidätellä. Jos juo hieman ja tulee hieman hätä niin sitä voi pidätellä useamman tunninkin.