Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä ketään, joka saanut vauvan Saksassa

Vierailija
23.10.2012 |

Kokemuksia kaivataan! Meillä on kolmas haaveissa, mutta vasta kun miehen työkomennus loppuu ja palataan Saksasta Suomeen. Nyt komennus kuitenkin on venähtämässä, ja mietitään että kuinka pitkälle oikein maltetaan perheenlisäystä lykätä. Minkälaisia kokemuksia teillä on raskauden seurannasta ja synnytyksestä Saksassa? Onko teillä tukiverkkoja ja miten olette vauvan kanssa pärjänneet? Meillä ei täällä ole oikein muita tukiverkkoja kuin mitä rahalla mahdollisesti saa, ja molemmat lapset ovat siinä iässä (nyt 2 ja 4) jo kindergartenissa. Miehellä on normaalit toimistotyöajat.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
23.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta raskauden seurantahan täällä on ilmeisesti parempi työnantajan maksamalla vakuutuksella, eli yksityisellä lääkärillä olisi raskaudenseuranta ja ultria enemmän jne. Mutta löytyykö kokemuksia??

Vierailija
2/6 |
23.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytin ja olin raskaana Berliinissä. Seuranta oli erittäin hyvää, kontrollikäyntejä tarpeeksi, synnytys sujui hyvin, ei mitään negatiivista sanottavaa. Riippuu varmaan osavaltiosta ja ihan lääkäreistä, kätilöistä ja sairaalasta seka tuurista, miten kaikki sujuu. Meillä on tukiverkkoja miehen puolelta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
23.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta pari tuttua, jotka ovat odottaneet ja synnyttäneet sekä Saksassa että Suomessa, pitivät saksalaista mallia parempana. Toisella oli au pair pitämässä huolta vanhemmista lapsista ja toisella, esikoisensa saaneella, tuli äiti n. kolmeksi viikoksi synnytyksen jälkeen avuksi.

Vierailija
4/6 |
23.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on aika paljon keskustelua suomalaiset.de -sivustolla. Kannattaa kurkata sieltä, olisiko jollakin tuoretta tietoa juuri teidän kaupungista ja osavaltiosta.

Vierailija
5/6 |
23.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa en tosin yhtään joten vertailla voin vain nettipalstojen perusteella. Mutta raskaudenseuranta ainakin on tasokasta (itse olen ihan tavallinen duunari ja siis Pflichtversichert ihan normi-krankenkassessa ilman minkäänlaisia ekstroja), senhän hoitaa aina erikoislääkäri (gynekologi), Suomessa käsittääkseni terveydenhoitaja? käytännöt vähän vaihtelevat koska ei ole sellaista yhtenäistä järjestelmää kuin Suomessa, mutta toki raskaudenseurantaa on täälläkin säädelty vähimmäismääräyksin. Itse olen synnyttänyt kahdessa eri paikassa ja käynyt myös kahdella eri lääkärillä raskausaikana, molemmissa on ollut kolme perusteellista ultraa samoilla viikoilla kuin Suomessa, lisäksi ultrataan aina jos on jotain epävarmuutta ja itsellä on loppuraskaudessa viimeiset pari kuukautta ultrattu joka käynnillä ihan vain varmuuden vuoksi.

Osan raskaudenseurannasta voi tehdä kätilön vastaanotolla jos haluaa jotain akupunktioita, aromaterapiaa, vanhan kansan oppeja sun muita. Ultraan pitää silloinkin mennä gynelle.

Sairaala-ajasta on vain hyviä kokemuksia, täällä potilaat ovat asiakkaita koska voivat itse valita minne menevät, en ole ikinä kokenut minkäänlaista huonoa kohtelua.

Sairaalasta kotiuduttua kätilö käy kotikäynneillä aluksi muistaakseni vaikka joka päivä, mikä oli ihanaa etenkin esikoisen kanssa. Kaikki opetettiin kädestä pitäen eikä tarvinnut lähteä minnekään, samalla vauvan vointi tarkastettiin. Kasse maksaa kätilön vierailut muistaakseni jopa puolen vuoden ajan silloin, kun ne liittyvät imetysongelmiin, ja muutenkin alussa kätilön saa varmasti tarpeeksi monta kertaa paikalle. Varsinaiset tarkastukset vauvalle/taaperolle tekee sitten jatkossa aina lastenlääkäri, Suomessa käsittääkseni terveydenhoitaja?

tukiverkoista en osaa sanoa, me olemme hoitaneet lapset yksin koska olosuhteiden pakosta asumme aika kaukana miehen vanhemmista (ja omani asuvat Suomessa) eikä ole sellaisia kavereita joita voisi pyytää lapsia hoitamaan, mutta en ole kokenut sitä mitenkään ongelmana ja samoin olisin varmaan toiminut Suomessakin.

Vierailija
6/6 |
23.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa en tosin yhtään joten vertailla voin vain nettipalstojen perusteella. Mutta raskaudenseuranta ainakin on tasokasta (itse olen ihan tavallinen duunari ja siis Pflichtversichert ihan normi-krankenkassessa ilman minkäänlaisia ekstroja), senhän hoitaa aina erikoislääkäri (gynekologi), Suomessa käsittääkseni terveydenhoitaja? käytännöt vähän vaihtelevat koska ei ole sellaista yhtenäistä järjestelmää kuin Suomessa, mutta toki raskaudenseurantaa on täälläkin säädelty vähimmäismääräyksin. Itse olen synnyttänyt kahdessa eri paikassa ja käynyt myös kahdella eri lääkärillä raskausaikana, molemmissa on ollut kolme perusteellista ultraa samoilla viikoilla kuin Suomessa, lisäksi ultrataan aina jos on jotain epävarmuutta ja itsellä on loppuraskaudessa viimeiset pari kuukautta ultrattu joka käynnillä ihan vain varmuuden vuoksi.

Osan raskaudenseurannasta voi tehdä kätilön vastaanotolla jos haluaa jotain akupunktioita, aromaterapiaa, vanhan kansan oppeja sun muita. Ultraan pitää silloinkin mennä gynelle.

Sairaala-ajasta on vain hyviä kokemuksia, täällä potilaat ovat asiakkaita koska voivat itse valita minne menevät, en ole ikinä kokenut minkäänlaista huonoa kohtelua.

Sairaalasta kotiuduttua kätilö käy kotikäynneillä aluksi muistaakseni vaikka joka päivä, mikä oli ihanaa etenkin esikoisen kanssa. Kaikki opetettiin kädestä pitäen eikä tarvinnut lähteä minnekään, samalla vauvan vointi tarkastettiin. Kasse maksaa kätilön vierailut muistaakseni jopa puolen vuoden ajan silloin, kun ne liittyvät imetysongelmiin, ja muutenkin alussa kätilön saa varmasti tarpeeksi monta kertaa paikalle. Varsinaiset tarkastukset vauvalle/taaperolle tekee sitten jatkossa aina lastenlääkäri, Suomessa käsittääkseni terveydenhoitaja?

tukiverkoista en osaa sanoa, me olemme hoitaneet lapset yksin koska olosuhteiden pakosta asumme aika kaukana miehen vanhemmista (ja omani asuvat Suomessa) eikä ole sellaisia kavereita joita voisi pyytää lapsia hoitamaan, mutta en ole kokenut sitä mitenkään ongelmana ja samoin olisin varmaan toiminut Suomessakin.

Kiitos, kiva kuulla että tuo raskaudenseuranta menee tosiaan noin! Suomessa tosiaan terveydenhoitaja tekee seurannan ja lääkärin saattaa nähdä koko raskauden aikana vain 1-2 kertaa! Mukava kuulla myös, että ilman lähellä olevaa turvaverkostoakin voi pärjätä, toisaalta pärjäämme nyt hyvin kahdenkin kanssa, ja aina Suomessa käydessämme saamme ladata miehen kanssa akut...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän seitsemän