Viimeistään FB:n päivityksistä huomaa, kuka kavereista on fiksu ja kuka ei
Fiksuintahan olisi pysyä kokonaan poissa FB:stä, mutta suurin osa kuitenkin siellä on. Tosiaankin usko ihmisten älykkyyteen horjuu, kun näkeen näitä "Elämäänsä eksyneet"-aforismeja, "Millainen morsiuspuku sinulle sopii?", "Millon kuolet?", "Millainen olet sängyssä?", "Mikä auto sopii sinulle", "Gallup: kesä vai talvi?", "Gallup: joulu vai pääsiäinen?", "Farmville sitä tätä" jne. Jotkut oikeesti päivittää tollasta paskaa faceensa kaiket päivät.
Esimerkiksi yksi +20-vee muka fiksu ja koulussa ärsyttävän näsäviisas opiskelijakaverini pelaa kaiken maailman Farmvillejä ja postailee just noita "Millainen koiranpentu sopii minulle?"-juttuja kaiket päivät Faceensa.
Siis teetkö SINÄ myös tuollaista Facessa? Oletko mielestäsi älykäs? Miksi helvetissä vastaat niihin älyvapaisiin Gallupeihin ja kyselyihin ja postailet Elämäänsä eksyneiden neropatti aforismeja kaikkien kärsittäväksi? SIIS MIKSI?
Ja tätä ei tee pelkästään lapset, vaan AIKUISET IHMISET!
Kommentit (10)
Saati postaile noita turhanpäiväisyyksiä.
Jos hän on kerran osallistunut johonkin kyselyyn "millainen koiranpentu sopii sinulle", sovellus toistaa sitä hänen tietämättään yhä uudelleen.
Farmvillen pelaajat eivät usein tajua, että tuloksia ja tapahtumia ei tarvitse jakaa muille. Ne voi piilottaa.
Parasta on olla kokeilemaatta noita viattoman oloisia testejä ollenkaan! Niillä tulee sallineeksi sen, että FB saa koluta omia tietojasi ja kavereidesi tietoja sekä tehdä niillä mitä haluaa.
Huomauta kaverilesi, että hän on saanut haittaohjelman mm koiranpentujutusta. Oli se sitten totta tai ei, hän tajuaa miten kiusallisesti se toistuu.
ne varmaan ovatkin. Olen tätäkin huomannut. Eräältä kaveriltanikin tulee vähän väliä jotain kyselyiden vastauksia jonkun venäläisen nimellä. Toisaalta osa vastaa kyllä noihin kyselyihin koko ajan aktiivisesti, sillä niitä myös kommentoidaan yhdessä älypää kavereiden kanssa. Esim. "Mikä morsiuspuku sopii sinulle?" -kysymykseen vastattuaan piti heti kommentoida sitä "voi kun on niin pitkä puku, eihän ton kans voi edes kävellä" ja sitten älypääkaveri postaa "joo saati sitten tanssia, voi olis kyl ihanaa mennä jo kohta naimisiin
Huomasin vain tuon ilmiön, että sovellus lähettää uusia ja uusia vastauksia profiilin tietämättä, kun mies avasi oman FB-tilin.
Testaili sen käyttöä ja kokeili niinkin viattoman kuuloista juttua kuin "mikä eläin olit edellisessä elämässä".
Ihmettelein vähän miksi tekee samaa testiä yhä uudelleen ja kysyin asiaa häneltä muutaman päivän jälkeen. Oli ihan autuaan tietämätön koko jutusta, se ei näkynyt hänen sivuillaan mitenkään.
Ilmoitin itse ohjelman moneen kertaan roskapostiksi, poistin kaikki julki tulleet "testitulokset", mies poisti sovelluksen omilta sivuiltaan ja sitten tuo spämmäys loppui.
Noita hupaisia testejä ja kaiken maailman galluppeja ei kannata tehdä ollenkaan!!
Parhaimmillaan 4-5 kaveria jakaa ne samat jutut! Samoin kaikki jakaa jotain käyttäjän se ja se photoshopattuja kuvia. Grrrr!
MUT pioneer trail postaukset näkee AINOASTAAN ne, jotka pelaa kyseist pelii. EI kukaan muu.
Muut pelit taas, ne "automaatti" postaukset eli tulokset ym. näkyy vaan mulle, ei kelleen muulle. Ei ees niille, jotka pelaa noita pelejä.
Hittoaks se kelleen kuuluu millä tasolla mä olen jossain Bubble witchissä ym.
Mihinkään kyselyihin en oo ikinä vastannu (ellei kysymys oo jostain kirppari ryhmän kyselyst), mun mielest noi on niin naurettavii.
Kun joku ylitti pistemäärän timantti- tai kuplapelissä. Taatusti en ole pelannut kumpaakaan.
Kun joku ylitti pistemäärän timantti- tai kuplapelissä. Taatusti en ole pelannut kumpaakaan.
Eli haluuko näyttää noi tulokset kaikille, osalle kavereita vai vaan itselle.
Kun täällä av-palstalla pääsee lukemaan näitä hirveän älykkäitä ja unohtumattomia ajatuksia herättäviä aloituksia?