Mitä mieltä olette tästä feminismiä käsittelevästä kirjoituksesta?
Kommentit (43)
aika vaikea asia sillä nykymaailmassa työelämässä vaaditaan niin hitosti omistautumista uralleen, että monikaan nainen ei halua sitä lapsiensa kustannuksella tehdä.. Tuntuu tosin myös että naisen etenemiseen tarvitaan puolet enemmän työtä, kuin miehen etenemiseen. Jos esim johdossa on miesporukka, he itsestäänselvästi menevät lounaalle yhdessä ja puhuvat jalkapallosta. Naisen tätyy olla aika sisukas että saa itsensä luonnolliseksi jäseneksi tätä porukkaa. Oletetaan, että kaikkien pitäisi olla omasta sukupuolestaan koostuvissa porukoissa. Sekaporukat tuntuvat normaaleilta vain jos mukana on molempia sukupuolia aika tasaisesti.
Pahinta on kuitenkin sen asian kahtiajako, että tuore isä on vastuullinen ja kasvanut henkisesti, mutta tuore äiti on riippakivi, joka ei enää omistaudu työlle vaan lapselleen.
Mä haluan elää maailmassa, jossa naisilla ja miehillä on samat oikeudet ja heihin kohdistuvat odotukset ovat tasa-arvoisia.
Haluan saman palkan kuin työkaverini, haluan, että minua ei työnhakutilanteessa nähdä potentiaalisena äitiyslomalaisena vaan potentiaalisena tuottavana työntekijänä. Nämä ovat muun muassa sellaisia epäkohtia, jotka pitää korjata.
Se että ajattelen tasa-arvoa naisten näkökulmasta ei tee minua sokeaksi miesten oikeuksille ja epäkohdille joita he kokevat yhteiskunnassa sukupuolensa perusteella. Mielestäni se, että otan aktiivisesti kantaa naisten tasa-arvon puolesta ja seuraan tasa-arvon kehittymistä on päinvastoin tehnyt minusta aiempaa tiedostavan myös miesten tasa-arvoa tai tasa-arvottomuutta kohtaan.
huomaa, että luultavasti sinua ei pidetty niinkään lahjakkaana, vaan kaikki ajattelivat sinut vain ahkeraksi! Poika sitten taas olisi ennemmin todettu vain älykkääksi.. Näin nämä stereotypiat menevät!