Blää, muita, joilla epäsäännöllinen kierto
Olemme yrittäneet lasta mieheni kanssa kohta vuoden päivät...(Esikoinen kohta 1,5v). Tuo edellinen raskaus ilmeisesti sekoitti kiertoni ihan täysin. Raskauden jälkeen kierto ollut kaikkea väliltä 28-35 päivää. Nyt menossa jo vitsin rajaa hipova kp 48, eli kuukautiset vähintään kaksi viikkoa myöhässä ja testi näyttää negaa aina vaan.
Onko muita, joilla käynyt samoin synytyksen jälkeen?(jos tätä voi enää puolentoista vuoden jälkeen näin ilmaista)...
Kävittekö hakemassa lääkäristä kiertoa tasoittavia lääkkeitä vai odotitteko tilanteen palautuvan itsestään?
Entäpä onnistuitteko raskautumaan uudelleen kuinka pian?
Kokemuksia siis kaipailisin muilta.
Kommentit (5)
eli varmaan noita ovulaatiotestejä sitten ostelemaan mekin :)
olenkin miettinyt onko pillereistä muka oikeasti apua tuohon, kun itsellä aikoinaan meni ihan sekaisin kanssa.
Akupunktioon yms en usko...greippimehu tosin käytössä :D
Onnea yritykseen teillekin! :)
ap
Tosin aina ollut hieman epäsäännöllinen. Raskauduin silti muutamassa kuukaudessa, kun aloimme yrittää toista lasta. Kaiken huipuksi mulle tuli yhdet ihan normaalin oloiset menkat vielä raskaana, joten tajusin testata vasta aika myöhään. Ei meillä ollut mitään vippaskonsteja, joka toinen päivä suunnilleen oli yritystä.
Itse tein nyt viimeksi sen virheen, että ajattelin niiden otollisten päivien jo menneen. Ei käynyt mielessä mahdollisuus tällaiseen megakiertoon, kuin on nyt meneillään :)
Kylläpä teillä on käynyt flaksi nopsaan! Kivempi niin :)
Jotenkin tuo lohduttaa, että se epäsäännöllisyys johtuen siis luultavimmin vain edellisestä raskaudesta ei tarkoita, että olisi mitään vakavampaa vialla :)
Jotain 35-60 päivää suunnilleen. Itse olen kyllä neljästi tullut kertalaakista raskaaksi, joten siinä suhteessa olen ollut onnekas.
meillä sama tilanne ja tosiaan hain aluksi lääkkeet tasaamaan kiertoa. Gyne ehdotti että käyttäisin muutaman kuukauden e-pillereitä. Varmaan arvaatkin miten kävi kun lopetin pillerit? Elimistö entistä enemmän sekaisin. Kaveri suositteli myös kiinalaista lääkäriä joka hoitaa akupunktiolla (ja luontaistuotteilla) kierto-ongelmia. Se lyhensikin joksikin aikaa kiertoni mutta kun kaverini sai keskenmenon ja kuulin toisen potilaan mainitsevan kiinalaisen vastaanotolla keskenmenosta, lopetin käymästä kiinalaisen luona.. Eli nyt mekin ollaan yritetty vuosi ja uusi lääkäri käski vielä yrittää ja yrittää ja käyttää joka kuukausi ovulaatiotestiä.