Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko kaupan kassalla voisi tienata työskennellessään 30h/vk? Kannattaako?

Vierailija
23.10.2012 |

Minulla tilanne, että nykyinen kokopäivätyö luultavasti lähiaikoina menossa pois alta, suoraan ei ole sanottu, mutta meiltä vähennetään pikkuhiljaa porukkaa ja minä olen luultavasti ensimmäisten joukossa irtisanomisjonossa. Nyt tarjolla olisi kaupankassatyötä (josta olen kauan haaveillut), mutta vain 30h/vk. Kannattaako ottaa vastaan?

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
23.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en haluaisi sinun työttömyyskorvauksia maksaa

Jokaisen kannattaa elätää ite ittensä

Vierailija
2/32 |
23.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mitenkään varmaa ei ole, että tulen saamaan potkut lähiaikoina, mutta pelkään niin. Tuloni siis putoaisivat huomattavasti nykyiseen nähden (jos saisinkin jatkaa), muta kuinka paljon, kuinka paljon tuolla 30 viikkotuntimäärällä tienaisi kaupan kassalla suunnilleen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
23.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niistä tienaa parhaiten, sunnuntainakin tuplapalkka vai jopa enemmän, en muista.

Vierailija
4/32 |
23.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kaupassa alkuun saa harjoittelijan palkkaa tietyn aikaa (jos työkokemusta alalta ei ole) jonka jälkeen palkka vähän nousee.

Palkkaan vaikuttaa se, paljonko niitä tunteja oikeasti annetaan. Kannattaa lukea sopimus tarkkaan läpi, joskus koitetaan huijata ja sanotaan että 30h/vko olisi töitä, mutta sopimukseen kirjataan 10h/vko, ja kappas sitten niitä töitä saattaakin olla vain tuo 10h/vko. Joten pitä huoli että sopimuksessa todella lukee se 30h/vko.

Myös se vaikuttaa miten saa ilta- ja viikonloppuvuoroja. Jos tekee aina arkena päivävuoroa on palkka pienempi vert. tekee aina iltaa/viikonloppuja. Lisäksi tunteja saattaa saada lisää, eli jos sopimuksessa 30h saattaakin olla koko ajan mahdollisuus tehdä 40h viikkoa.

Ja sekin vaikuttaa missä kaupassa olet töissä. Jos menet töihin Alepaan tmv. mikä 24h auki, niin palkkaan mahdollista saada myös yövuorolisää. Jos olet pyhäpäivän yön töissä saat kolminkertaista palkkaa.

Vierailija
5/32 |
23.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet kysynyt, mitä kaupan kassalla maksettaisiin? Joten osaat varmaan laskea, mitä kaupan kassalla saisit palkkaa. Kaupassa tietysti on monenlaisia lisiä mitä muissa töissä usein ei ole. Jos et osaa laskea, kysy joltai tuon kaupa myyjältä, paljonko tienaa.

Työssäolo työttömyyteen verrattuna kannattaa aina.

Vierailija
6/32 |
23.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän reilu tonni jää kuussa käteen verojen jälkeen.

Vierailija
7/32 |
23.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupan alan TES on todella surkea, lähtöpalkka on alle 8€/tunti (miinus verot).

Vierailija
8/32 |
23.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

TES on osoitteessa http://www.pam.fi/fi/tyo/palkat/Palkkataulukot/Kaupan%20työntekijöiden%…

Pienin taulukkopalkka (II kalleusryhmässä) on 9,69 €/tunti, pääkaupunkiseudulla 10,09 €/tunti.

Lisistä riippuen siis helposti kk-nettopalkka tonnin päälle.

Vierailija
9/32 |
23.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkaan vaikuttaa se, paljonko niitä tunteja oikeasti annetaan. Kannattaa lukea sopimus tarkkaan läpi, joskus koitetaan huijata ja sanotaan että 30h/vko olisi töitä, mutta sopimukseen kirjataan 10h/vko, ja kappas sitten niitä töitä saattaakin olla vain tuo 10h/vko. Joten pitä huoli että sopimuksessa todella lukee se 30h/vko.

Myös se vaikuttaa miten saa ilta- ja viikonloppuvuoroja. Jos tekee aina arkena päivävuoroa on palkka pienempi vert. tekee aina iltaa/viikonloppuja. Lisäksi tunteja saattaa saada lisää, eli jos sopimuksessa 30h saattaakin olla koko ajan mahdollisuus tehdä 40h viikkoa.

lukee se 10h, niin se on se määrä, jonka työnantajan pitää tarjota. Kaupassa 30 tunnin sopimuksenkin tarjoaminen on hyvin, 37,5 tunnin sopimuksen saavat meillä vain myymäläpäälliköt. Se, paljonko tunteja lopulta saa, riippuu työpaikan tilanteesta, voi olla tunteja auki, toisekseen meillä ainakin tunnit vaihtelevat, koska vuositasolla on sesonkiaikoja, jolloin tunteja voi olla enemmän tai tunteja voidaan vähentää, koska on hiljaista.

Meillä ei ainakaan ole ongelmaa, ettei saisi riittävästi tunteja, koska talon sisällä saa tehdä keikkaa. Toisekseen voi tehdä kauppaa vuokratyönäkin jos omat tunnit ei riitä. Silloin tietysti ei saa ylityökorvauksia, jos tekeekin niin paljon tunteja mutta toisaalta meilläkin on ylityökielto, joten tilanne ei ole siten erilainen.

Vierailija
10/32 |
23.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen itse töissä pienehkössä kaupassa, jos haluaa olla sellainen työntekijä, jolle ensin tarjotaan lisätunteja, se tarkoittaa tietysti sitä, että pitää osata myös monipuolisesti kaupan hommat (muutakin kuin kassa).

Vierailija
11/32 |
23.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä olet valmis tekmään? Illat ja viikonloput on aina niitä kannattavimpia ja tunteja saa varmasti aina enemmän kuin sen 30.

Vierailija
12/32 |
23.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin kympin tunti, eli viikossa noin 300, kuussa 1200 josta verot yms pois. Käteen pyöreästi tonni kuussa.

Vierailija
13/32 |
23.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupan alan TES on todella surkea, lähtöpalkka on alle 8€/tunti (miinus verot).

lähtöpalkka mulla oli reilut 10€.

Helposti jää tonni käteen kuussa, ei tarvii mitään sunnuntaita edes tehdä. Mielelläni toki teen, jotta käteen jää enemmän kuin se tonni kuussa. Viime palkka oli 800€ käteen kahdelta viikolta. Myös ilta ja lauantailisät on on ihan kohtlaiset.

Vierailija
14/32 |
23.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin kympin tunti, eli viikossa noin 300, kuussa 1200 josta verot yms pois. Käteen pyöreästi tonni kuussa.

että iltavuorossa heti vikat viisi tuntia on 4-5€ enemmän. Lauantaina iltalisä juoksee kello 13.00 eteenpäin.

Vierailija
15/32 |
23.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kaupan kassa ja teen 30-37,5h/vk ja elätänä palkallani itseni ja lapseni. Herroiks ei eletä, mutta pärjätään. Teen pelkkää aamua, mutta saan vastuulisän. Ilta- ja vkl -lisillä tienais enemmän.

Vierailija
16/32 |
23.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei varmasti jää tonnia!! :D Jossei tee pelkkää sunnuntaita/yötä tms. alan TES on todella surkea, lähtöpalkka on alle 8€/tunti (miinus verot).

No kyllä siitä nyt voi se tonni jäädä. Itselle on keskimäärin jäänyt kuukaudessa käteen tänä vuonna n. 1478e, huonoimpana kuukautena taisi käteen jäädä se n.800e, paras hieman päälle 1900. Että ei nyt varsinaisesti rikastumaan pääse, mutta pärjää kyllä.

Tosin ei tuo nyt varmaan ap:ta auta, kun itselläni sopimus on tarvittaessa töihin kutsuttava eikä mikään tietyillä tuntimäärillä oleva. Tosin käytännössä yleisimmin taitaa olla se noin 30h/vko, mutta vaihtelee kyllä toisinaan suuntaan tai toiseen (vain pari vuoroa viikossa tai sitten sairastelu-/loma-aikoina seitsemänkin vuoroa viikossa).

Vierailija
17/32 |
23.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

1200-1300e verojen jälkeen, joten ei kannata. Sitä ihmisten narinaa ja valitusta joka asiasta. Ei ole paskan palkan arvoista

Vierailija
18/32 |
23.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään ainakin pienemmissä kaupoissa kassa hyllyttää, seuraa hävikkiä, tekee omavalvontaa jne. ihan täysillä koko sen ajan, kun asiakkaita ei ole rahastettavana.

Vierailija
19/32 |
23.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tienaan n. 2000 euroa kuussa eli käteen jää yli 1500€/kk. Teen kaikkia vuoroja: iltaa, aamua ja myös viikonloppuja.

Vierailija
20/32 |
23.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tienaan n. 2000 euroa kuussa eli käteen jää yli 1500€/kk. Teen kaikkia vuoroja: iltaa, aamua ja myös viikonloppuja.

Niin ja siis olen 30h/vko sopimuksella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kahdeksan