Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni ei tiennyt kuka on

Vierailija
22.10.2012 |

Nikolai Bobrikov (kuulemma ei ole koskaan kuullutkaan kyseisestä henkilöstä). Mutta Nikolai Sinebrychoff on sitäkin tutumpi.

Sanokaas te 90-luvun alkupuolella yläasteella olleet, mainittiinko teillä historiantunneilla Bobrikov?

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
22.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ja kyllä mainittiin Bobrikov, yksi Suomen historian merkittävimpiä henkilöitä.

Vierailija
22/39 |
22.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ysiltä pääsin -92 ja hissa oli 9 :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
22.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain isäni ansiosta. Hän on noista kertoillut, kun on sotaveteraanikin.

Meillä on myös Bobrikovin ampujan siskon aiheesta kirjoittama kirja. Eugen Schaumann siis tappoi venäläisen.

Vierailija
24/39 |
22.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutten tiedä mikä oli eikä kiinnosta. kukaan ihminen ei ole toista arvokkaampi. en halua tuntea ketään historian henkilöitä tms.

Vierailija
25/39 |
22.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen tiennyt noin varhaisteinistä asti että kuka kyseinen henkilö on :) tai siis oli...

Vierailija
26/39 |
22.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluu mielestäni yleissivistykseen tietää. Amiksen käynyt miehenikin tiesi heittämällä kenestä on kyse.

Vierailija
27/39 |
22.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kun meillekin mainittiin, niin miksipä ei heillekin. Ja itse en ole koskaan ollut kiinnostunut historiasta.

Vierailija
28/39 |
22.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, tosiaan. Saatiin miehen kanssa tästä väittely aikaiseksi :D Väitti, ettei moista henkilöä ole edes mainittu historian tunneilla (joskin epäilen, onko mies ollut edes hereillä niillä tunneilla...)

Me kävimme tuon läpi koulussa (joskin olen itse peruskoulun päättänyt 2001) joten en voinut sanoa vääräksi sitä, onko sitä opetettu miehelle. Toki suhtauduin vähän epäillen siihen, olisiko historian opintosuunnitelma muuttunut niin paljon.

Siksipä kysyinkin, onko tuota opetettu vai onko se vain niin pieni tieto, ettei ole jäänyt miehen mieleen.

Vierailija
29/39 |
22.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin 90-luvulla lukion hissan tunnilla keskusteltiin paljonkin tästä tyypistä.

Vierailija
30/39 |
22.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja en kyllä muista, puhuttiinko hissantunneilla Bobrikovista. Muualta olen hänestä kyllä lukenut.

Vierailija
31/39 |
22.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutten tiedä mikä oli eikä kiinnosta. kukaan ihminen ei ole toista arvokkaampi. en halua tuntea ketään historian henkilöitä tms.

vittu!!!!!!!!!!!!!!!

BUHHAHAHAHAHHHAHAHAHAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!

Vierailija
32/39 |
22.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin 90-luvulla lukion hissan tunnilla keskusteltiin paljonkin tästä tyypistä.

Ei käynyt lukiota, vain amiksen.

Tietysti voi olla, että minulle on jäänyt eri tiedot muistiin (ts. minua kiinnostaa historia, miestä ei).

Vierailija
33/39 |
22.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisena olen lukenut jostain, vaikken edelleenkään oikein muista kuka se tyyppi loppujen lopuksi oli ja miten se ampuminen siihen liitty.

Vierailija
34/39 |
22.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

toiseen maailmaansotaan. Historian opetus etenee kutakuinkin kronologisesti.

Vierailija
35/39 |
22.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin varmasti, on niin merkittävä mies Suomen historiassa.

Suoraan sanottuna pidän kyllä aika tyhmänä ihmistä joka ei kyseistä henkilöä tiedä. Hävetkää ja ottakaa selvää. Oman maansa historia pitää tietää edes pääosin.

Vierailija
36/39 |
22.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...että suomessa historian opetussuunnitelmasta kovin helpolla bobrikovia poistettais.....

Vierailija
37/39 |
22.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä kyseisen tyypin muistin, mutta en tiedä onko muistikuvani peräisin yläasteen hissantunnilta vai mistä. Lukion olen käynyt myös. Pääsin peruskoulusta vuonna 1992.

Vierailija
38/39 |
22.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oluttynnyrissäkö miehesi on kasvanut? :(

Vierailija
39/39 |
22.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en nyt muista kuka oli... ; )

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kuusi