Mieheni ei tiennyt kuka on
Nikolai Bobrikov (kuulemma ei ole koskaan kuullutkaan kyseisestä henkilöstä). Mutta Nikolai Sinebrychoff on sitäkin tutumpi.
Sanokaas te 90-luvun alkupuolella yläasteella olleet, mainittiinko teillä historiantunneilla Bobrikov?
Kommentit (39)
ysiltä pääsin -92 ja hissa oli 9 :D
vain isäni ansiosta. Hän on noista kertoillut, kun on sotaveteraanikin.
Meillä on myös Bobrikovin ampujan siskon aiheesta kirjoittama kirja. Eugen Schaumann siis tappoi venäläisen.
mutten tiedä mikä oli eikä kiinnosta. kukaan ihminen ei ole toista arvokkaampi. en halua tuntea ketään historian henkilöitä tms.
ja olen tiennyt noin varhaisteinistä asti että kuka kyseinen henkilö on :) tai siis oli...
Kuuluu mielestäni yleissivistykseen tietää. Amiksen käynyt miehenikin tiesi heittämällä kenestä on kyse.
mutta kun meillekin mainittiin, niin miksipä ei heillekin. Ja itse en ole koskaan ollut kiinnostunut historiasta.
Juu, tosiaan. Saatiin miehen kanssa tästä väittely aikaiseksi :D Väitti, ettei moista henkilöä ole edes mainittu historian tunneilla (joskin epäilen, onko mies ollut edes hereillä niillä tunneilla...)
Me kävimme tuon läpi koulussa (joskin olen itse peruskoulun päättänyt 2001) joten en voinut sanoa vääräksi sitä, onko sitä opetettu miehelle. Toki suhtauduin vähän epäillen siihen, olisiko historian opintosuunnitelma muuttunut niin paljon.
Siksipä kysyinkin, onko tuota opetettu vai onko se vain niin pieni tieto, ettei ole jäänyt miehen mieleen.
Ainakin 90-luvulla lukion hissan tunnilla keskusteltiin paljonkin tästä tyypistä.
ja en kyllä muista, puhuttiinko hissantunneilla Bobrikovista. Muualta olen hänestä kyllä lukenut.
mutten tiedä mikä oli eikä kiinnosta. kukaan ihminen ei ole toista arvokkaampi. en halua tuntea ketään historian henkilöitä tms.
vittu!!!!!!!!!!!!!!!
BUHHAHAHAHAHHHAHAHAHAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ainakin 90-luvulla lukion hissan tunnilla keskusteltiin paljonkin tästä tyypistä.
Ei käynyt lukiota, vain amiksen.
Tietysti voi olla, että minulle on jäänyt eri tiedot muistiin (ts. minua kiinnostaa historia, miestä ei).
Aikuisena olen lukenut jostain, vaikken edelleenkään oikein muista kuka se tyyppi loppujen lopuksi oli ja miten se ampuminen siihen liitty.
toiseen maailmaansotaan. Historian opetus etenee kutakuinkin kronologisesti.
Täysin varmasti, on niin merkittävä mies Suomen historiassa.
Suoraan sanottuna pidän kyllä aika tyhmänä ihmistä joka ei kyseistä henkilöä tiedä. Hävetkää ja ottakaa selvää. Oman maansa historia pitää tietää edes pääosin.
...että suomessa historian opetussuunnitelmasta kovin helpolla bobrikovia poistettais.....
mä kyseisen tyypin muistin, mutta en tiedä onko muistikuvani peräisin yläasteen hissantunnilta vai mistä. Lukion olen käynyt myös. Pääsin peruskoulusta vuonna 1992.
Oluttynnyrissäkö miehesi on kasvanut? :(
mutta en nyt muista kuka oli... ; )
Juu ja kyllä mainittiin Bobrikov, yksi Suomen historian merkittävimpiä henkilöitä.