KULTAINEN 60-LUKU, Vauvamme syntyi!
Hei!
Synnytys ei lähtenyt aikaisemmin käyntiin, vaan viikko sitten, n. rv 40, lapsemme syntyi suunnitellusti keisarileikkauksella. En ollut nukkunut kuin muutaman tunnin leikkausta edeltävinä öinä, ja vielä leikkauspöydällä jännitti ja pelotti todella paljon, itkin ja mietin, olisiko sittenkin pitänyt yrittäää alatiesynnytystä taas. Mutta kun kuulin vauvamme ensimmäiset parkaukset, olin niin suunnattoman helpottunut, pystyin vaan itkemään (tällä kertaa onnesta) ja toistamaan miehelleni ja itselleni, että saimme elävän lapsen! Olin luultavasti pelännyt vielä enemmän tämän lapsen menettämistä, kun mitä olin itselleni myöntänytkään!
Kaikki meni siis erittäin hyvin, paljon paremmin kun olin osannut odottaakaan! Toipuminenkin on ollut nopeampaa kun edellisestä sektiosta(suurin ero on varmasti kun ei nyt ollut sitä pitkää alatiesynnytystä ensin, enkä tarvinnut monta eri letkua ja antibiootteja jälkeenpäin). Kaikista painoarvioista huolimatta, vauva painoi alle 4 kiloa, n. 3600 g (jättimäisen suuren Sf-mittani takia loppuviikkoina, lääkärit todennäköisesti luulivat, että vauva olisi ollut isompi).
Aika lapsivuodeosastolla oli ihana, henkilökunta todella mukava ja tunnelma erittäin lämminhenkinen. Vauvallamme oli jonkinsorttista vatsakränää ja imemisote hakusessa, joten yöt meni pitkälti itkemiseen ja huutamiseen, kun hän ei malttanut kunnolla syödä. Tämän takia kävimme vielä eilen sairaalassa ylimääräisessä painotarkkailussa. Nyt tuntuu, että paino olisi lähtenyt hienosti nousemaan!
Nyt totuttelemme koko perhe tähän suureen muutokseen. Esikoiselle tämä ei ole helppoa, mutta onneksi hän on erittäin suloinen vauvan kanssa, haluaa jatkuvasti halata ja silittää.
Minusta tuntuu, kun yli vuodenmittainen taakka olisi pudonnut harteiltani- olen saanut elämäni takaisin! Ja olen niin kiitollinen, että vielä sain mahdollisuuden kokea tätä ihmettä!
Kiitos ajatuksistanne ja tsemppauksesta etenkin viime raskausviikkojen aikana ja siitä, kun olette olleet hengessä mukana!
Lämpimin terveisin,
kasperina ja pikkuinen (jo viikon vanha, apua miten nopeasti aika rientää...)
Ai niin, ja hän on pieni poika!
Kommentit (15)
Odottelimmekin jo vähän kuulumisiasi. Ihanaa, että kaikki meni sitten lopulta noin hyvin. :) Onnellista vauva-arkea koko perheelle pienen pojan kanssa.
-kirahvi ja Soli-
Kuulostatkin ihan uudelta ihmiseltä, niin helpottuneelta! Ihanaa kun kaikki meni hyvin.
Nauttikaa pienestä ihmeestä, sellaisia vauvat ovat, ja tervetuloa vauvapuolelle!
Pääsky ja Valio, jo 3kk
Miten hieno uutinen sinulla! :-D Oikein hyvää vointia sinulle ja pienelle pojallenne.
terveisin
Jymy
Ihanaa että kaikki meni hyvin ja alat jo toipua.
-niisku
ja ihanaa että kaikki meni hyvin!!
äitimiia
Miten hienoa, että sulla oli tällä kertaa noin hyvä kokemus ja kaikki on hyvin! Onnea koko perheelle pikkuprinssin syntymän johdosta!
t. Bonita
...myös minulta ja mieheltäni vaikka hän ihmetteleekin ketä olette :) Odottava 60-porukkamme pienenee päivä päivältä mutta kaikki tulemme perässä!
Lämpimiä ajatuksia pienelle pojallenne!
Belinda_x 27+5
Oikein lämpöiset onnittelut kasperinalle ja koko perheelle!!
Varmasti vanhempi lapsi jollain lailla reagoi ja osoittaa mustankipeyttä kun tulee vauva, se kuuluu niin ollakin! Meille neuvolan täti sanoi että saa olla huolissaan jos esikoinen ei näytä tunteitaan..
Meillä on ollu tosi lievää mutta havaittavaa että eilu 2v on välillä känkkis ja mustankipeä.
Mutta vielä kerran onnea ja vauvantuoksuista talvenjatkoa!
hilima ja tytteli 3vko1vrk
Tosi paljon onnea teille koko perheelle ihanan pikkumiehen syntymän johdosta!!
Hengessä ja fiiliksissä mukana..
Helinä ja Sissi 11 pvä
ja koko perheelle!
Olipa mukava kuulla että kaikki meni hienosti! Ollappa jo itsekin tuossa tilanteessa...
Ninni, rv 38+2
koko Kasperiinan perheelle ja ihanaa vauvantuoksuista joulunodotusta!!!
Toivottelee Vaahtis, poitsu ja masu-ukko 19+1
Ihana juttu, että kaikki meni hyvin, elin hengessä mukana sinun piinailuissasi.
Itsellä valitettavasti on taas mennyt viime päivät sairaalassa tutkimuksissa, nyt jyllää haavatulehdus ja kohdussa joku nestekertymä. Jos ei lääkkeet pure, niin ensiviikolla mahdollisesti leikkaus. Että näin potkii elämä taas päähän, taitaa pian masennus iskeä.
Mutta nauti täysillä pienestä pojastanne!
t. Triina ja poika 3vk ja 6pv
Voi kuinka ihana kuulla että kaikki sujui lopulta hyvin ja paras palkinto maailmassa! Olet ollut paljon mielessäni ja todella hienoa että voitte molemmat nyt hyvin!
Suukko ja halaus pienelle pojalle ja tervetuloa maailmaan!
Tulethan pian näyttämään ihmettäsi meille miittiin! Ja tervetuloa kirjoittelemaan myös tuonne yahooseen glub35-subscribe@yahoogroups.com !
t, Josephine ja tyttönen 4kk
...ja kiitos siitä että olette olleet niin hengessä mukana! Nyt uskallan minäkin sitten muutaman vauvanvaatteen jo ostaa -pikkuhiljaa alan uskoa, että tämä on todella totta:)!
Triina, voi kun ikävää, että sinulla on tullut tuollaisia komplikaatioita! Onpa sinulla nyt ollut huono tuuri. Toivottavasti lääkkeet auttaisivat eikä leikkausta tarvittaisi! Pidän peukkuja Sinulle, että pääsisit jo näistä harmeista ja toipuminen olisi nyt nopeaa!
Josephine, tosi mukavaa kuulla Sinusta pitkästä aikaa, kiitos kun olet ajatellut minua! Toivon, että pääsisin pikkuhiljaa mukaan miittiin;)- ja että jossain vaiheessa saisin aikaiseksi tuo yahoon kirjoittamisenkin! Hyviä vointeja Sinulle ja perheellesi!
Hyviä vointeja kaikille teille ihanille kultaisille!
Kiittäen vielä,
kasperina ja pikkuinen (tänään 9 päivää)
pienen pojan johdosta ja tietysti koko perheelle!