Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

minkälainen työnjäko teidän perheessä on? (lapsiperheet)

Vierailija
21.10.2012 |

Meillä minä hoidan suursiivoukset, imuroinnin ja pesen pyykit. Mies hoitaa tiskit/keittiön, usein myös ruuan laiton. Kummatkin osallistuu muihin töihin esim lelujen ja tavaroiden kerääminen ja kaupassa käynti. Asumme kerrostalossa, joten meillä ei ole perinteisiä "miesten töitä" esim pihatyöt, auton renkaitten vaihto yms. Mulle tää ainakin sopii mainiosti!

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
21.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on joskus sanonut, että täydennämme toisiamme tässäkin asiassa loistavasti. Me teemme kyllä kumpikin jonkin verran kaikkea, mutta suurin vastuu ruuanlaitosta, kaupassa käynnistä ja lasten kouluasioista on minulla. Ainoastaan minä leivon, toki lapset ovat siinäkin mukana. Kodin sisutaminen on pääasiassa minun vastuullani. Mies on innokkaampi pyykkääjä kuin minä ja vaihtaa autojen renkaat. Myös lumitöitä ja raskaimpia pihatöitä hän tekee useammin kuin minä. Mies hoitaa talon rännien puhdistamisen ja ilmanvaihdon suodattimien vaihtamiset ja asennot. Hän myös lämmittää takkaa yleensä.

Vierailija
2/17 |
21.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies voi sitten kehuskella, kuinka vei roskiksen, laittoi tiskit koneeseen tai jopa laittoi pyykkikoneen päälle. Joku näistä tapahtuu ehkä viikossa ja sitten ollaankin niin polleaa poikaa että suorastaan vituttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
21.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on joskus sanonut, että täydennämme toisiamme tässäkin asiassa loistavasti. Me teemme kyllä kumpikin jonkin verran kaikkea, mutta suurin vastuu ruuanlaitosta, kaupassa käynnistä ja lasten kouluasioista on minulla. Ainoastaan minä leivon, toki lapset ovat siinäkin mukana. Kodin sisutaminen on pääasiassa minun vastuullani. Mies on innokkaampi pyykkääjä kuin minä ja vaihtaa autojen renkaat. Myös lumitöitä ja raskaimpia pihatöitä hän tekee useammin kuin minä. Mies hoitaa talon rännien puhdistamisen ja ilmanvaihdon suodattimien vaihtamiset ja asennot. Hän myös lämmittää takkaa yleensä.

eikö haba riitä pihatöihin? AP

Vierailija
4/17 |
21.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollut toi tyyppi, joka puhui habasta ja pihatöistä :(

terveisin, oikea ap

Vierailija
5/17 |
21.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö haba riitä pihatöihin? AP

Habani riittää keskivertonaista paremmin pihatöihin. Olen mm. luonut lunta ja työntänyt kottikärryjä lapsi kantorinkassa. Mutta toki miehelläni on vielä isompi haba, ja hän todella nauttii fyysisesti rasittavasta työstä. Kummallakin meillä jää voimia vielä salilla kasvattaa lihaskuntoamme. :)

Vierailija
6/17 |
21.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollut toi tyyppi, joka puhui habasta ja pihatöistä :(

terveisin, oikea ap

Vierailija
7/17 |
21.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä mä tuon välikommentinkin tavallaan ymmärrän. :)ap

Vierailija
8/17 |
21.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kumpikin tekee kotona kaikkia töitä. Mitään ei ole jaettu, työt tehdään silloin kun ne tulevat ja ne tekee se kumpi ensin ehtii. Pihatöitä ei ole, remppahommat ja autojen laitot tekee ammattilaiset, siivooja käy myös.

Vierailija
9/17 |
21.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et kysynyt, eikö miehen kärsivällisyys riitä lasten kanssa leipomiseen?

Vierailija
10/17 |
21.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

teen kaikki kotityöt. mies taas tuo rahat taloon.

molemmat olemme tyytyväisiä.

Vierailija
11/17 |
21.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hanki elämä

toivoo taas se oikea ap...

Vierailija
12/17 |
21.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvästi mielenterveysongelmainen naisvihaaja.

Vierailija
13/17 |
21.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä: päivittäinen siivous, pyykit, imurointi, astiat, pölyt jne

minä vien lapset tarhaan, minä leikkaan lasten hiuket+kynnet, teen välillä pihatöitä.

mies: tekee niin sanotut "miesten" työt, huoltaa autoa ja taloa, tekee pääsääntöisesti pihatyöt, hakee lapset tarhasta, tekee ruokaa, siivoaa suursiivouksia silloin tällöin. Ei koske pyykkeihin tai astioihin, ellen pakota!

Vierailija
14/17 |
21.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hanki elämä

toivoo taas se oikea ap...

Suosittelen mielenterveytesi tarkastamista tai omien ketjujen aloittamista. - se, joka tämän ketjun aloitti...

Vierailija
15/17 |
22.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä:

- siivoan 90%

- pesen pyykit 100%

- hoidan vauvaan liittyvät jutut 95%

- käyn kaupassa ja teen ruokaa 50%

olen kotona mammalomalla siihen asti, että vauva on 1,5v, jonka jälkeen takaisin töihin.

Mies:

- käy töissä 100%

- siivoaa 10%

- hoitaa vauvaan liittyvät jutut 5%

- käy kaupassa ja tekee ruokaa 50%

- hoitaa tokaluokkaisen pojan (aiemmasta avioliitosta) liittyvät jutut: harrastuksiin kuskaaminen, vie kouluun 100%

- hoitaa talon ylläpitoon liittyvät jutut (ruohonleikkuu ja pienet remppahommat) 100%

Vierailija
16/17 |
22.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käyn pääosin kaupassa, teen suurimman osan ruuista, täytän tiskikoneen iltaisin, pesen lähes kaikki pyykit ja viikkaan ne kaappeihin, pesen vessat ja kylpyhuoneen, teen puutarhatöitä ja hoidan kukat, sisustan kotia, huolehdin laskuista ja maksuista, huolehdin pääosin lasten koulutöistä ja muista kouluasioista.

Mies huoltaa enemmän autoja mm. vaihtaa autojen renkaat (minä kyllä tankkaan ja lisään vettä pissapoikaan ja pesen autoni itse), pääosin imuroi ja moppaa lattiat, tyhjentää yleensä tiskikoneen aamuisin, silittää paitansa ja lähes kaiken muunkin, leikkaa poikien hiukset, pesee ikkunat, tekee remonttitöitä, tyhjentää kompostin, haravoi syksyisin ja luo lunta talvisin (esikoispoika auttaa).

Kumpikin hoitaa lapsia, vaihtaa vaippaa vauvalta ja syöttää vauvaa, vie lapsia harrastuksiin (mies tosin pääosin liikuntaharrastuksiin), siistii keittiötä, kerää leluja lattioilta ym.

Vierailija
17/17 |
22.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies pesee isomman osan pyykeistä ja hoitaa astianpesukoneen, minä silloin tällöin. MIes tekee ruuan suurimmaksi osaksi

MInä vien puhtaat pyykit kaappeihin ja teen sellaista tavaroiden järjestelyä päivittäin. Mies hoita ulkohommat, joita meillä on paljon (nurmikonleikku ja lumityöt). Lisäksi hoitaa autot.

Minä hoidan "kirjalliset" työt eli laskut, verot, yms.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yksi