Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olisiko tämä sopiva mies mulle? Duunari ja akateemikko epäilyttää...

Vierailija
21.10.2012 |

Hei, auttakaa mua siskot! Paljon puhutaan siitä, että miten koulutetuille naisille ei kelpaa duunarimiehet. Aina olen itse ollut vähän sitä mieltä, että tuo on paskapuhetta, mutta:

Tapasin muutama viikko sitten töitteni kautta miehen, jolla on oma yritys. On pyörittänyt yritystä menestyksekkäästi jo kohta parikymmentä vuotta, vaikka koulutausta ei olekaan kummoinen. Perusduunarin oloinen ja näköinen tyyppi, ei hirveesti oo ulkomaita nähny eikä edes puhu englantia.

Minä puolestaan olen korkeasti koulutettu, asiantuntijatehtävässä. Olen asunut ulkomailla ja puhun monia eri kieliä.

Tämä mies on tosi fiksu ja tykkään olla hänen seurassaan. Huomaan kuitenkin jarruttavani suhteen kehitystä sen takia, että mies on duunari, minä akateeminen. Apua! Olen aina ollut tällaista ajattelutapaa vastaan ja nyt olen itse tässä tilanteessa...

Mitä antaisitte minulle neuvoksi?

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
21.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
2/33 |
21.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

no, näin siinä käy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
21.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokko Nurmesniemi tuskin oot...

Vierailija
4/33 |
21.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ne eivät kerran normaali arjessa häiritsevästi tule esiin esim. toisen totaalisesta keskustelukyvyttömyytenä tai muuna jatkuvasti häiritseväänä ominaisuutena. Kielitaito tai matkustelleisuuserot tuskin kenenkään elämää häiritsevät ellei niitä koko ajan pohdi että onpa tämä ongelma.

Itsekin olen akateeminen asiantuntija ja mies on ravintolakokki, siis amis. Eipä ole koskaan tullut mieleen että koulutuserot olisi minkäänlainen ongelma.

Vierailija
5/33 |
21.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vittu jaksa näitä.

Vierailija
6/33 |
21.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän epäilyttää kaltaisesi "akateemikkonainen", mutta jos hän ottaa riskin niin ota sinäkin. Pakkoko sitä on koko elämäänsä yhdessä viettää? Voitpahan ainakin sanoa seurustelleesi duunarimiehen kanssa. Ja tiedä vaikka osoittautuisi hyväksi tyypiksi.

Vierailija
7/33 |
21.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kohta alkaa taas se itku katkerista, lyttäävistä av-mammoista.

Hienoa ap. Jee, jee olet paras! Ota se Mikko!!!

Vierailija
8/33 |
21.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisäsin tuohon otsikkoon tuon "duunari ja akateemikko" ihan lopuksi.

Jep, enhän minä ole sanonutkaan, että olen virheetön tai älyllisesti joku huippu, vai?

Totesin vain, että olen koulutukseltani korkeammalla kuin mies ja puhun esim. montaa eri kieltä, mies ei edes englantia.

Muuten tämä mies on tosi fiksu ja tiedän, että yrityksen pyörittäminen vaatii paljon. Akateemisen loppututkinnon voi saada helpollakin.

Siksi haenkin teiltä apua, koska tiedän, että minulla on päässä vikaa, koska huomaan tämän haittaavan. Pelkään, että päästän hyvästä miehestä irti ja kävelen onneni ohi. Tämä mies kohtelee minua kuin kukkaa kämmenellä...

Vierailija
9/33 |
21.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

naisakateemikkoja on vain muutama..

Mutta onnea duunarin kanssa, ehkä hänestäkin vielä akateemikon saat tuunattua!

Vierailija
10/33 |
21.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, enhän minä ole sanonutkaan, että olen virheetön tai älyllisesti joku huippu, vai?

Totesin vain, että olen koulutukseltani korkeammalla kuin mies ja puhun esim. montaa eri kieltä, mies ei edes englantia.

Muuten tämä mies on tosi fiksu ja tiedän, että yrityksen pyörittäminen vaatii paljon. Akateemisen loppututkinnon voi saada helpollakin.

Siksi haenkin teiltä apua, koska tiedän, että minulla on päässä vikaa, koska huomaan tämän haittaavan. Pelkään, että päästän hyvästä miehestä irti ja kävelen onneni ohi. Tämä mies kohtelee minua kuin kukkaa kämmenellä...

No miksi sä sen akateemikko sanan siihen laitoit, kun tiesit että siitä tulee vittuilua? Akateemikko ei tarkoita virheetöntä tai älyllisesti huippua. Se on arvonimi, jota ei pelkällä koulutuksella saa. Et sä voi itseäsi tituleerata akateemikoksi, jos et sitä ole.

Vierailija
11/33 |
21.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksi sä sen akateemikko sanan siihen laitoit, kun tiesit että siitä tulee vittuilua? Akateemikko ei tarkoita virheetöntä tai älyllisesti huippua. Se on arvonimi, jota ei pelkällä koulutuksella saa. Et sä voi itseäsi tituleerata akateemikoksi, jos et sitä ole.

Ajatuksissani siis kirjoitin akateemikko. Sanottakoon, että en ole asunut Suomessa moneen vuoteen, joten käytin tuota sanaa nyt vain väärin. Tajusin sen sitten myöhemmin, kun olin jo lähettänyt viestin.

Mutta ehkä saan apua ongelmaani niiltä, jotka eivät halua nussia pilkkua.

Vierailija
12/33 |
21.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nyt saan huomiota siitä, etten edes osaa lainata tekstiä oikein ;-)

Alunperinkään ei ollut postauksessani siitä kyse, että OLISIN jollakin tavalla älykkäämpi kuin mies. Tosiasia on vain, että olen korkeammin koulutettu ja se häiritsee minua, vaikka en ikinä uskonut syyllistyväni siihen.

ap

Vierailija
13/33 |
21.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä, jos ap hankkisit sen tutkinnot, jos sen niin helpolla saa "hankittua". Ei hyvänen aika, etkö ymmärrä, miten naurettavia nämä aloituksesi ovat?

Vierailija
14/33 |
21.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai olisiko ihan Tuksu.

Vierailija
15/33 |
21.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä, jos ap hankkisit sen tutkinnot, jos sen niin helpolla saa "hankittua". Ei hyvänen aika, etkö ymmärrä, miten naurettavia nämä aloituksesi ovat?

Ja kyllä, olen sitä mieltä, että akateemisen tutkinnon saa hankittua suht helposti. Tarkoitan, että ei siihen nyt välttämättä hirveästi älykkyyttä tarvita, ahkeruutta ehkä. Tai älykkyydellä voi valmistua sitten ilman suurempaa ahkeruutta.

On se kumma, että täällä av:lla kaikki leimataan provoiksi.

Vierailija
16/33 |
21.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun et tiedä akateemikko-sanan merkitystä, joten tokkopa tuo koulutusero haittaa.

Vierailija
17/33 |
21.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä, olen sitä mieltä, että akateemisen tutkinnon saa hankittua suht helposti. Tarkoitan, että ei siihen nyt välttämättä hirveästi älykkyyttä tarvita, ahkeruutta ehkä. Tai älykkyydellä voi valmistua sitten ilman suurempaa ahkeruutta. On se kumma, että täällä av:lla kaikki leimataan provoiksi.

Vaan siitä, että puhut itsestäsi akateemikkona vaikka et sitä ole. Tajuatko?

Vierailija
18/33 |
21.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai olisiko ihan Tuksu.

kun en tosiaankaan tajua aina mistä täällä puhutaan. Tai sitten olen tosiaan liian tyhmä. Mutta sittenhän olen todistanut, että sen akateemisen tutkinnon saamiseen ei tarvita paljon älyä.

Kuka täällä edes kehtaa enää tehdä aloituksia, jos vastaukset on aina tätä laatua?

ap

Vierailija
19/33 |
21.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se mies ymmärrä sitä englantia ihan hyvin vaikkei puhu. Miksi pitäisi puhua, kun aistii että hänen pitäisi puhua sitä virheettömästi ilman tankeroa.

Silti englantisi on tankeroa ihan kenen tahansa korvissa. Vaikka ei mies osaisi englantia niin voihan sitä oppia parissa kuukaudessa ihan samalle tasolle, kuin sinä olet. Ei nimittäin ole mikään vaikea kieli amiksellekaan. Pari kuukautta riittää mainiosti.

Vaan miksi opettelisi englantia, jonkun pillun takia?

Tulee ihan miehenä mieleen miksi opetella jotain asiaa, joka ei kiinnosta pelkästään pillun takia?

t. maisteri

Vierailija
20/33 |
21.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai olisiko ihan Tuksu.

kun en tosiaankaan tajua aina mistä täällä puhutaan. Tai sitten olen tosiaan liian tyhmä. Mutta sittenhän olen todistanut, että sen akateemisen tutkinnon saamiseen ei tarvita paljon älyä. Kuka täällä edes kehtaa enää tehdä aloituksia, jos vastaukset on aina tätä laatua? ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kahdeksan