Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

teettekö sisaruksen esikoisen kannalta vai sitten kun itse haluatte?

Vierailija
21.10.2012 |

kiinostaisi tietää kuinka paljon teillä esikoisen mielipiteet vaikuttavat sisaruksen tekoon, eli jos esikko vaikka ilmottaisikin että hän ei halua sisaruksia niin tekisittekö silti lapsia lisää.. ihan näin suoraan sanottuna silkasta itsekkyydestä vähän niinku? :)

mä tietty oon halunnu itsekin sen tietyn määrän lapsia (2kpl) kun luojakin on mulle ne suonu. ja mä näen että mulla on oikeus ollakin hieman itsekäs tässä asiassa, koska tämä on kuitenkin minun elämäni ja lapsilla tulee olemaan sitten omansa ja he päättävät sitten itse kanssa aikanaan että kuinka paljon lapsia haluavat tehdä vai tekevätkö ollenkaan.

mutta pakko kyllä kanssa myöntää että...

oli paljon se esikoinenkin sillon mun mielessä kun alettiin tätä sisarrus projektia duunaamaan.

mietin ensinnäkin, että onko hän liian pieni saamaan vielä sisaruksen ja nousemaan isoveljen rooliin.

tai sitten, entäpä jos he eivät toimeen tulekkaan? ja sitten se sisarus tekisi isomman lapsen elämästä vain riesaa.

me suuniteltiin miehen kanssa lapsille ensiksi ikäeroa 2v. mutta sitten päädyttiin kuitenkin ennemmin 3-vuoteen. koska 2-vuotiaan ja 3-vuotiaan välillä käy tietysti huimaa kehitystä ja kasvua niin 3v tuntui sellaselta tarpeeks isolta mutta silti vielä hyvin pieneltä, että pääsevät helposti elämään sisarukset yhteistä elämää tuosta, että on seuraa kuitenkin toisilleen.

eli meillä vaikutti myös lapsen halut ja tarpeet, yhtä paljon kuin omatkin.

ja meidän lapset onneksi tulevat hyvin juttuun! :) huh.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
21.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin nyt siis yksi vauva ja toinen lapsi toiveissa myöhemmin. Emme tietenkään kysy esikoisen mielipidettä, mutta emme myöskään yritä toista lasta ns. esikoisen leikkikaveriksi vaan sitten kun meistä tuntuu sopivalta.

Vierailija
2/8 |
21.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sisarus, ei sisarrus.

3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
21.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...aika harvalla se menee kuin oppikirjassa vaikka miten suunnitteluni.

Mutta meillä lasten määrän ajan ajankohdan ovat päättäneet aikuiset. Edes viisi-vuotias ei osaa oikeasti kuvitella miten hänen asemansa muuttuu kun vauva tulee taloon. Ja jos lapselle vielä sanoo, että "olet itse halunnut" niin sisarussuhde varmaan kukoistaa.

Vierailija
4/8 |
21.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyysinkö mä sitä? en. mutta kiitos nyt kuitenkin.

mikään ei kuitenkaan enemmän vihastuta kun tuollaiset ihmiset jotka rupeaa neuvomaan toisia, ilman että sitä neuvoa pyydetään.

t:ap.

Vierailija
5/8 |
21.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyysinkö mä sitä? en. mutta kiitos nyt kuitenkin.

mikään ei kuitenkaan enemmän vihastuta kun tuollaiset ihmiset jotka rupeaa neuvomaan toisia, ilman että sitä neuvoa pyydetään.

t:ap.

Vierailija
6/8 |
21.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tähtäimessä 3 v ikäero, osin esikoisen kehitystä ajatellen, osin omaa jaksamista. Ei me kyllä esikoisen mielipidettä ole kysytty. En pidä 2 vuotiasta kykenevänä päättämään tällaisista asioista;)

Vierailija
7/8 |
21.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tästä johtuen ikäeroa tulikin 8v lapsille.

Vierailija
8/8 |
21.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvan hoito on sen verran rakkaa puuhaa, että itseni takia en siihen olisi lähtenyt. Ahdisti vain niin ajatus yksinäisestä lapsuudeesta, että oli laitettava pullat uuniin. Nyt meillä on niin parhaat kaverukset noi veljekset, että ihan naurattaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kahdeksan