ITEN te toimitte lapsen kanssa joka ÄÄRIMMÄISEN kovapäinen ja muuli???
Meillä esikoinen täytti juuri 11v ja voi hyvä jumala että hän on "kova luu" kaikessa. Esim nyt kun Aku Ankka-lehtiä lojuu siellä täällä ja pyysin laittamaan ne kansioon joita tilattu juuri sitä varten niin vastaus on että ei voi laittaa kun pitäisi ottaa monia akkareita pois kun välistä jääneitä myös tuossa pöydällä lojuvassa kasassa.
Eikä anna milliäkään periksi vaan ne Akkarit lojuu edelleen pöydällä.
Ja ihan sama kohotanko ääntäni vai en, perusinko jotakin "etuutta" tms vai en, ei milliäkään tule vastaan.
Ja tuo vain 1 esimerkki, sillä kun poika on jostakin "varma" niin hän on siitä varma ja iso PISTE.
Kommentit (8)
Lapsesi reagoi sinuun, ei siihen tekoon. Kaikesta päätellen kovapäinen ei ole se 11v vaan äiti, joka on sekä jääräpäinen että tyhmä.
Sinä olet tilannut kansiot, sinä haluat lehdet kansioihin, sinä vaadit lasta siivoamaan sinun lukemasi (?) lehden kansioihin sen sijaan, että tekisitte sen yhdessä.
Ja jos ne lehdet ovat lapsen omia, niin sitten se kaksiosysteemi ei välttämättä ole lapsen kannalta järkevä. Eikä muuten olen minunkaan mielestäni, koska lehtien laitto niihin ei ole mitenkään toimivaa, kuten lapsesikin sanoi.
Jos päätän, että lapsi tekee jotain, sehän tekee. Jos vaikka ei siivoa niitä akuankkojaan pois vaikka käsken, saa pelikiellon JA arestin juuri niin pitkäksi aikaa, kun katson parhaaksi. Ei kavereita, ei telkkaria, ei pelejä Siinäpä sitten saa kaikessa rauhassa pyöritellä peukaloitaan ilman mitään kivaa tai siivoaa.
Jos päätän, että lapsi tekee jotain, sehän tekee. Jos vaikka ei siivoa niitä akuankkojaan pois vaikka käsken, saa pelikiellon JA arestin juuri niin pitkäksi aikaa, kun katson parhaaksi. Ei kavereita, ei telkkaria, ei pelejä Siinäpä sitten saa kaikessa rauhassa pyöritellä peukaloitaan ilman mitään kivaa tai siivoaa.
Itse en ainakaan ojentele lapselle noin auliisti aseita käteen, hän muistaa kyllä hirveimmässä teini-iässä sinun pakkomielteiset kompastuskivesi.
"Hävitin" Akut (ovat siis piilossa) ja peruin tilauksen. Olen päättänyt, että meillä ei käyttäydytä huonosti vaikka olisi mikä murkkuikä. Säänöt on säänöt!!
Itse en ainakaan ojentele lapselle noin auliisti aseita käteen, hän muistaa kyllä hirveimmässä teini-iässä sinun pakkomielteiset kompastuskivesi.
Tajuaa itsekin, että äiti määrää ja jokaisen on tehtävä osansa. Mitä nyt joskus kokeilee ja ällittelee.
"Hävitin" Akut (ovat siis piilossa) ja peruin tilauksen. Olen päättänyt, että meillä ei käyttäydytä huonosti vaikka olisi mikä murkkuikä. Säänöt on säänöt!!
Enkä ole ikinä ymmärtänyt, mitä huonoa käytöstä on se, että ei ole nöyrä ja alamainen. Jos sinä keksit täysin toimimattoman systeemin, miksi kaikkien pitää sinun tyhmyytesi vuoksi kärsiä?
Enkä ole ikinä ymmärtänyt, mitä huonoa käytöstä on se, että ei ole nöyrä ja alamainen. Jos sinä keksit täysin toimimattoman systeemin, miksi kaikkien pitää sinun tyhmyytesi vuoksi kärsiä?
Eihän siitä mitään tule, jos noin vanhan lapsen kanssa pitää vielä jokaisesta pienestä säännöstä neuvotella. Ei ne akkarit voi siihenkään jäädä.
Meillä Akkarit ovat keittiössä isoissa lipaston laatikoissa. Ei tarvitse pyytää lapsia kuin lappamaan ne laatikoihin takaisin pöydältä. Helppoa ja riidatonta.