Jatkaisitko suhdetta, jos kumppanillasi esiintyisi vuoteenkastelua?
Minulla on tälläinen tilanne. Meillä on kivaa yhdessä ja hän on kaikin puolin ihana ihminen, mutta hän saattaa kastella sängyn yöllä. Tämä asia vaivaa jotenkin minua. Tai siis nyt, kun olemme ruvenneet viettämään öitä yhdessä, huomasin, että hänen lakanan alla on kaviseva suojalakana. Parina yönä olen herännyt siihen, kun toinen vaihtaa lakanaa kaikessa hiljaisuudessa. Teeskentelin nukkuvaa. Jostain syystä en tiedä miten tähän nyt suhtautuisi.
Harmittaa, kun niin ihana nainen.
Kommentit (38)
Saako kuukautiset aikaan vuoteenkastelua? AP
Siis hänellä on ollut lakana ihan märkä. Pyykkikoppaan kurkkasin. Eiköhän tälläinen vaiva ole aika harvinaista?? AP
25% naisista kärsii virtsankarkailusta jossain vaiheessa elämäänsä.
itsellänikin heikko rakko, vuotaa joskus odottamattomalla hetkellä. Jos mieheni jättäisi minut sen takia, en voisi kuin ihmetellä, että minkä älykääpiön ja hiirulaisen olen kumppanikseni valinnut, jos ei pientä pissaa kestä. Minäkin olen ihana nainen, luulis kuitenkin että se mies on suhteessa minun kanssani eikä pelkästään rakkoni.
Pistää vain miettimään, että miten kaikki sukulaisvierailut jne.. Eli jos täytyisi olla yökylässä ja silleen. Olisi minusta vaivaannuttavaa jos nainen sotkisi kylässä sängyn. AP
Onhan tuo harvinaista, itse en tiedä yhtäkään naista.
Jos vierailulle mentäessä pitää ottaa vaihtolakanat ja -patja ehkä mukaan, niin sitten pitää. Nämä ovat vain asioita eikä niistä kannata tehdä isompaa numeroa. Ja kaikilla meillä on omat vaivamme, toisilla ne vain ovat vähän näkyvämmät. Kun asioista pystyy keskustelememaan niiden oikeilla nimillä, se helpottaa kummasti.
Itse asiassa aiemmin luulin, että mieheni jättäisi minut, koska ajattelin virtsankarkailun olevan monen mielestä iljettävää. Kun saimme puhuttua asiasta, mies sanoi, että ei se häntä haittaa. Ja sen jälkeen elämä on jatkunut normaalisti ja yhä monen vuoden jälkeen ollaan erittäin rakastuneita toisiimme. Minun inkontinenssini ei ole enää keskustelunaihe meillä, koska siitä ei vaan ole mitään keskusteltavaa. Se on ja se pysyy ja siinä se.
Mutta sulle sanoisin, että älä luovu rakkaudesta noin typerän syyn takia.
t. se toinen rakkovikainen
miten tuollainen voisi vaikuttaa suhteeseen.
Ei mulle ainakaan mitenkään.
ehkä en vain oikein osannut odottaa tälläistä. Onhan maailmassa toki kamalampiakin asioita. Sääliksikin vähän käy tuota rakasta. Pitääpä nostaa kissa pöydälle ja sanoa, että asia ei haittaa minua. AP
Tosi harvinaista joo, se että sä et tiedä ketään ei tarkoita että se on harvinaista. Mäkään en tiedä yhtäkään pariskuntaa joka rakastelee sohvalla... Miksköhän? Ei näistä yleensä ole tapana kuuluttaa kirkossa.
Vaiva on yleinen mutta salailtu, itse olen aina kärsinyt siitä, ikää on 20. Olen saanut jo ensimmäisen lapseni ja raskaus ja synnytys vain pahensivat vaivaa. Jumppaamalla siitä yleensä pääsee eroon. Kannattaa puhua kumppanin kanssa vaivasta ja miettiä yhdessä hoitokeinoja siihen jos asia häiritsee. Ei se ole mikään jättämisen aiheinen asia.
http://www.kaypahoito.fi/web/kh/suositukset/naytaartikkeli/.../khp00063
.. ihmisiähän tässä ollaan. Eiköhän tuosta selvittäisi. t M31
Tietenkin jatkaisin, hyvänen aika, vaivansa kullakin. Elämäähän tuo vain on. Uskomatonta, että mietit suhteen jatkamista tuollaisen asian takia. Jos välität ja rakastat kumppaniasi, hyväksyt hänet kaikkine ominaisuuksineen. Ei tulisi mieleenikään miettiä tuollaista jonkun pienen terveyteen liittyvän asian takia.
olla myös psyykkistäoireilua:/
Olisin tarkkana...
Tietenkin jatkaisin, hyvänen aika, vaivansa kullakin. Elämäähän tuo vain on. Uskomatonta, että mietit suhteen jatkamista tuollaisen asian takia. Jos välität ja rakastat kumppaniasi, hyväksyt hänet kaikkine ominaisuuksineen. Ei tulisi mieleenikään miettiä tuollaista jonkun pienen terveyteen liittyvän asian takia.
että edes ajattelin jotain noin typerää. On tästä palstasta ainakin se apu, että voi jäsennellä ajatuksiaan ;D AP
olla myös psyykkistäoireilua:/
Olisin tarkkana...
Voisitko tarkentaa.T: Eräs pissihousu myös
Ja heti on lakanat varmaan vaihtanut, kun on vahingon huomannut.
En jatkaisi. On ihan toinen juttu, jos pitkäaikainen puoliso alkaisi kastella sairaudesta tai vanhuudesta kuin uuden romanssin kanssa elää muovien päällä.
jos nainen on muuten varteen otettava tyttöystäväehdokas, niin unohda tuollainen pieni ongelma. kaikissa on omat pienet tai vähän isommat viat. mitäs jos naisella on jokin fyysinen vika joka aiheuttaa yökastelun? tai paha trauma? ole rohkea ja kysy! jos haluat suhteen, niin eikös suhteet perustu avoimuudelle ja luottamukselle?
itsellänikin heikko rakko, vuotaa joskus odottamattomalla hetkellä. Jos mieheni jättäisi minut sen takia, en voisi kuin ihmetellä, että minkä älykääpiön ja hiirulaisen olen kumppanikseni valinnut, jos ei pientä pissaa kestä. Minäkin olen ihana nainen, luulis kuitenkin että se mies on suhteessa minun kanssani eikä pelkästään rakkoni.