Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mulla rv 12 menossa ja takki ei enää mene kiinni

Vierailija
20.10.2012 |

mahan takia. Vauvahan on vielä tosi pieni tässä vaiheessa, voiko mahan kasvu kuitenkin välillisesti johtua vauvasta (kasvava kohtu työntää muita elimiä ylöspäin) vai olenko vaan onnistunut keräämään läskiä mahan alueelle?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
20.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain nykyisessä raskaudessa siirtä äitiyshousuihin rv8 :D

Vierailija
2/14 |
20.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa vaiheessa ei kohdun takia vielä painon tarvitsisi nousta. Jos nousee, kannattaa tarkkailla jotta ei mahdottomasti lihoisi loppuraskauden aikana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
20.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaihtelua toki on, mutta muuten sama kuin ennen raskauttakin eli n. 70kg.

ap

Vierailija
4/14 |
20.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

14.raskausviikolla kohtu on greipin kokoinen...

Joten ei se kyllä vielä ole kohtu tai vauva joka turvottaa, valitettavasti.

Turvotusta, nesteitä/läskiä/kaasua/ummetusta....

Vierailija
5/14 |
20.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se, kuinka iso kohtu laskennallisesti on, ei hirveästi korreloi sen kanssa kuinka iso maha on. Ei varsinkaan ensimmäisen raskauden jälkeen, jolloin ainakin mulla se raskausmaha tuntui pullahtavan heti viikolla seitsemän, ja siinä pysyvän.

Vierailija
6/14 |
20.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on joka raskaudessa maha paisunut jo noilla viikoilla, vaikka painoa ei ole tullut vielä yhtään lisää. Eikä ole ollut turvotusta tai sitten on kyllä ollut kummaa turvotusta, kun on vaan viikko viikolta maha tasaisesti kasvanut. Ja greipin kokoinenkin kohtu on kyllä jo aika iso, jos ei nainen ole kovin suuri...

Vierailija
7/14 |
20.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

14.raskausviikolla kohtu on greipin kokoinen... Joten ei se kyllä vielä ole kohtu tai vauva joka turvottaa, valitettavasti. Turvotusta, nesteitä/läskiä/kaasua/ummetusta....

ihme ja kumma että minulla vatsa kaikkien viiden raskauden aikana ollut selvästi kasvanut jo v 11-13 ei ole muuten ikinä vatsa pömpöttänyt ja raskauskilotkin ina pois ennen jälkitarkastusta mutta väität siis että joku yllä mainituista vaivoista sattumalta tullut aina raskauden tuossa vaieessa ja kestänyt koko raskauden ja sitten yllättäen lähtenyt ja palannut taas seuraavan kerran kun olen tullut raskaaksi, ime etten itse ole mitään vaivoja tuntenut pelkkää kasvua ollut

Vierailija
8/14 |
20.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä se ihan vauvamasu voi olla. Jos olet hoikkarakenteinen voi näkyä selvästi jo noilla viikoilla. Näin sanoi kätilö minulle kun viimeksi odotin.

Vierailija
9/14 |
20.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

viikot menossa. Olisiko sinulla turvotusta, tai sitten maha vain kasvaa nopeammin. Itsellä maha illalla iso pallo ja aamulla littana. Kohtu tuntuu itselläni alavatsalla, mutta ei ole kuin vähän kohollaan.

Vierailija
10/14 |
20.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis olen aina ollut vähän lievän ylipainon puolella, tietty myös raskaana. Ja kyllä mulle tulee tosi äkkiä maha kun plussan saan tikkuun. Ekalla kerralla rv 12+ ekan kerran vieraat kyseli oonko raskaana, nyt kolmannella kerralla vielä aikaisemmin. Eikä siis muuten kysellä, eikä tullut painoa. Kaikkiaan raskausaikoina on tullut 4kg painoa, en siis ole itse lihonut yhtään.

Olen lyhyt ja kohtu eteen kallistunut, siitä kai se johtuu.

Vierailija
11/14 |
20.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, onko kohtusi esimerkiksi eteenpäin kallistunut vaikuttaa siihen, miten paljon massusi pullottaa alkuraskaudesta (ja myöhemminkin). Itselläni on taaksepäin kallistunut kohtu, minkä vuoksi raskausmassuni oli varsin napakka ja pieni.

Toki kaikki muukin vaikuttaa, kuten turvotus..

Vierailija
12/14 |
20.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

14.raskausviikolla kohtu on greipin kokoinen... Joten ei se kyllä vielä ole kohtu tai vauva joka turvottaa, valitettavasti. Turvotusta, nesteitä/läskiä/kaasua/ummetusta....

ihme ja kumma että minulla vatsa kaikkien viiden raskauden aikana ollut selvästi kasvanut jo v 11-13 ei ole muuten ikinä vatsa pömpöttänyt ja raskauskilotkin ina pois ennen jälkitarkastusta mutta väität siis että joku yllä mainituista vaivoista sattumalta tullut aina raskauden tuossa vaieessa ja kestänyt koko raskauden ja sitten yllättäen lähtenyt ja palannut taas seuraavan kerran kun olen tullut raskaaksi, ime etten itse ole mitään vaivoja tuntenut pelkkää kasvua ollut

se naisen keho toimii niin että aineenvaihdunta hidastuu raskausaikana.

Ihmeellistä jos sinun aineenvaihduntasi ei ole miksikään muuttunut.

Aineenvaihdunnan hidastuminen voi hyvinkin aiheuttaa turvotusta, kun tavara ei liikukaan suolistossa samaan tahtiin kuin ennen.

Vierailija
13/14 |
20.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo viikolla 12.

Nyt jouduin vaihtamaan vaatekokoa jo aikaisemmin, tosin nyt on kyseessä kaksosraskauskin :D Enää ei mene mitkään omat vaatteet päälle, joutunut ostamaan suurempaa vaatekokoa kaupasta :/

Vierailija
14/14 |
20.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kyllä mun on pitänyt äitiyshousut ottaa kaikissa kolmessa raskaudessa käyttöön viikolla 8 - 9. Pieni ja hoikka olen, eikä ole yhtään ylimääräistä raskauskiloa ollut missään raskaudessa, painoa synnytyksen aikaan 6 - 8 kiloa enemmän kuin ennen raskautta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme neljä