G: otatko tänä syksynä influenssarokotteen, jos et miksi?
Itse olen vielä kahden vaiheilla. Sen verra tuo narkolepsiajuttu pelästyttyi.
Kommentit (28)
Enkä laittaa lapsillekaan. Otamme vain kaikkein tarpeellisimmat rokotteet.
Sähköiset reseptitkin jo löytyy kun viimevkolla pyysin mutta minutkin tuo narkolepsia-asia sai aika säikyksi nyt:/
Mies saa sen työnsä puolesta ilmaiseksi, 9,5v saisi sen ilmaiseksi infektioastmataipuvaisuutensa vuoksi ja minä ja 11v ostettaisiin omalla rahalla.
Mutta siis enpä nyt sitten tiedä ottaako perheestämme sitä muut kuin mies..
Olen persuterve aikuinen. Ja voin kyllä sairastaa normaalia kovemman flunssan jos vastaan tulee. En ole aikaisemminkaan ottanut, enkä sairastellutkaan.
Enkä ota lapsellekaan.
T: sh
eikä rokotuteta lapsiakaan. Ei olla koskaan rokotettu, eikä liioin influenssaa sairastettu.
En ittelle, enkä lapsille (1v & 2v). En koe tarpeelliseksi. Kaikki muut rokotusohjelman mukaiset otetaan kyllä.
Jos viruksia on miljardeja erilaisia ja influenssarokotteet ovat tehty vain muutamaa vastaan, niin haloo!
Meidän perhe ei juuri sairasta. Uskon itse tehtyyn ruokaan. Ei mitään pakasteita tai purkkiruokia.
Olen persuterve aikuinen. Ja voin kyllä sairastaa normaalia kovemman flunssan jos vastaan tulee. En ole aikaisemminkaan ottanut, enkä sairastellutkaan.
Enkä ota lapsellekaan.T: sh
Et ehkä itse saakaan kuin tavallista kovemman flunssan, mutta joku monisairas vanhus, jota hoidat ja tartutat häneen vielä oireettoman influessasi, hän saattaakin kuolla siihen.
Jos viruksia on miljardeja erilaisia ja influenssarokotteet ovat tehty vain muutamaa vastaan, niin haloo!
Meidän perhe ei juuri sairasta. Uskon itse tehtyyn ruokaan. Ei mitään pakasteita tai purkkiruokia.
Influenssasta ja rokotteista.....
Otan toki ja kaikki muut rokotteet käy paitsi Fluarix.
ei olla riskiryhmää, enkä halua, että sairastutaan narkolepsiaan tms muuhun. flunssan voi sairastaa kuolematta siihen.
Tottakai otan. Sitä Fluarixia ei enää edes alle 65-vuotiaat saa ja Vaxigripin kyllä uskaltaa ottaa. Otetaan taatusti taas koko perhe.
perussairas melba
ei sitä ole ennenkään tarvittu. Mulla ei ole mitään perussairauksia, ja entisten kokemusten mukaan se influenssa on vain vähän pahempi flunssa. Jos se minut tappaa niin tappakoonsa, turhia rokotteita en ala kuitenkaan ottamaan.
ole koskaan ottanut kausirokkotteita enkä ota nytkään. Eikä meidän lapsellekkaan ole niitä koskaan annettu.
Sen pitäisi olla pakollinen hoitohenkilökunnalle. Hoitsu voi saada sen vaan lievänä, mutta hänen hoitamansa potilas voi siihen vaikka kuolla.
En ole koskaan ottanut, enkä yhtäkään influenssaa sairastanut. Edes raskaana ollessa en ottanut kausi enkä sikainfluenssarokotetta! Enkä ota lapsellenikaan (2v)
Rokotusohjelman mukaiset rokotukset meillä kyllä ovat!
Eli jos he eivät otsa rokotetta omasta tahdostaan niin he voivat saada sen influenssan mistä vain. Vaikka kaupankassalta ja silloin se on heidän oma tahto.
sopiva tilaisuus. Alle 3v:lle otan joka tapauksessa neuvolakäynnin yhteydessä, mutta saa nähdä, pääsenkö itse tk:een jonottelemaan; jos pitäisi ottaa lapset mukaan ja on pitkä jono, saattaa jäädä väliinkin. Tulevina vuosina otan sitten joka syksy, koska hoidan sairaalapotilaita ja siksi saan sen silloin työpaikalla.