Täysin vääristynyt kehonkuvani tekee seksistä nauttimisen mahdottomaksi
Olen jo useamman vuoden kärsinyt alati vähenevistä seksihaluista. En vain pysty kiihottumaan muuten kuin kännissä.
Luulen, että suurin syy haluttomuuteeni on vääristynyt kehonkuva ja "länsimainen kauneuskäsitys". En ole koskaan kokenut seksiä fyysisesti (mm. saanut orgasmia), vaan olen kiihottunut eniten siitä, että minä olen kiihottava kumppanin mielestä. Seksi oli miellyttävintä silloin, kun olin parikymppinen ja todella hyvässä fyysisessä kunnossa. Olin timmi ja rypytön. Sitä mukaa kuin timmiys on rapissut ja rypyt ilmaantuneet, on myös seksihalut vähentyneet.
Objektiivisesti arvioiden en ole erityisen rupsahtanut, vaan kyse on ihan normaalista iän ja lasten saamisen vaikutuksista kehoon. Mieheni haluihin omasta mielestäni oksettava ulkomuotoni ei vaikuta. En pysty laittamaan edes facebookiin profiilikuvaa itsestäni, koska koen olevani niin kauhean ruma. Pari vuotta aiemmin otettuja kuvia katsoessani mietin, miksi ihmeessä koin silloin itseni niin rumaksi, nyt näytän niissä mielestäni ihan hyvältä ja nuorelta. Seksistä pystyn nauttimaan kännissä, koska silloin unohdan miettiä ulkonäköäni, muulloin koen oman kehoni turn-offina.
Vaihtoehtona olisi kova treenaus, mutta siihen pitäisi tässä elämäntilanteessa ottaa aika yöunista. Ja tiedän, että ei se pidemmän päälle olisi kestävä ratkaisu, sillä eihän treenillä pysy ikuisesti nuorena. Pitäisi saada asiat kuntoon pään sisällä, mutta miten?!
Kommentit (12)
Seksi parhaimmillaan on syvää tunnetta, ykseyttä rakkaimman ihmisen kanssa. Etsi sitä, älä ulkonäköä.
Kun rakastelet, älä ajattele mitään muuta kuin juuri sitä hetkeä.
suosittelen terapiaa, jonka avulla vääristynyt omakuva voitaisiin saada korjattua. voisit ainakin saada jotain itsetunnon kohottamisharjoituksia jne. Itselläni on 30kg ylipainoa, suurin osa vatsanseudulla, olen täynnä raskausarpia vaikka ei ole lapsiakaan :P ja silti seksi toimii! itse olin peruskouluaikana kiusattu, ja luulin teininä olevani LÄSKI, kun kaikki siksi nimittelivät. Nyt katselen huokaillen miten kaunis ja hoikka olen ollut. Tällä hetkellä olen toiseen suuntaan vääristynyt omakuvani kanssa, tajuan vasta valokuvista miten läski oikeasti NYT olen.... Tsemppiä!
Seksi parhaimmillaan on syvää tunnetta, ykseyttä rakkaimman ihmisen kanssa. Etsi sitä, älä ulkonäköä.
Kun rakastelet, älä ajattele mitään muuta kuin juuri sitä hetkeä.
kun näinhän sitä ajatellaan ja minäkin olen ajatellut. Mutta nyt olen huomannut, ettei tuollaista kokemusta minulle tule, ei ole koskaan tainnut tullakaan. Seksi on ollut minulle aina tapa hakea hyväksyntää itselleni, todistetta siitä, että olen kaunis ja kiihotan toista.
Vanhetessani ja rupsahtaessani olen ajautunut ihan umpikujaan seksin kanssa. Parikymppisenä akti sinänsä riitti, koska se tilanne todisti edellämainittua. Tykkäsin myös mm. katsella peilistä tms. Sitä mukaa kun olen vanhentunut, olen joutunut alkaa etsimään kiihottumista muuten. Mielikuvilla, jotka ovat muuttuneet ihan normaaleista ja kilteistä täysin perversseihin alistamiskuvitelmiin. Nyt en onnistu enää niidenkään kanssa. Enää ei edes hullu raiskaaja halua naida minua, siis näissä kuvitelmissani.
Olen todella kateellinen niille naisille, jotka pystyvät nauttimaan seksistä ja kumppanista. Minulla on ihana, komea mies, mutta enhän minä hänen kanssaan ole varsinaisesti rakastellut enää vuosiin, vaan olen hakenut kiihottumiseni kuvitelmista.
Olen varmaan päästänyt tämän tilanteen liian pitkälle. Olisi pitänyt oppia paljon aiemmin pois tällaisesta ajattelutavasta. En ole tiedostanut olevani näin itse- ja ulkonäkökeskeinen ihminen, ei sitä minusta varmasti päällepäin koskaan uskoisi.
Seksi onnistuu enää kännissä, koska känniläisenä unohdan estot ja alan kuvitella itseni kauniiksi... Mutta tämä on nykyään ainoa, mikä on jäljellä. Entäs sitten kun kännikään ei enää toimi? Ei tämä oikein näin voi jatkua.
ap
hyvin tutulta ap:n ajatukset. On ollut vaikea hyväksyä oma vanheneminen ja siihen liittyvät ulkonäkömuutokset, tuntuu että ei kai kukaan enää tällaista halua.
Vinkiksi voisin sanoa, että harrasta liikuntaa. Ei sen vuoksi, mitä se tekee vartalolle vaan sen vuoksi mitä se tekee päälle. Itselläni ainakin on ihan merkittävä muutos tapahtunut juuri siinä, miten näen itseni ja oman ulkonäköni sen jälkeen kun aloin säännöllisesti harrastamaan liikuntaa.
Lisäksi mun mies on onneksi hyvä suustaan. Osaa kehua minua seksikkääksi joka välissä. Joskus huonoina hetkinä tuo menee ohi ajatellen, että se puhuu vaan sitä mitä tietää minun haluavan kuulla, mutta yleensä (ja varsinkin sen jälkeen kun olen alkanut harrastamaan liikuntaa) kehut menee perille.
On ihan totta, että liikunnan jälkeen olen tyytyväisempi itseeni ja siitä siis seuraa myös seksuaalisia haluja.
Jotenkin vaan tuntuu kuitenkin väärältä, että itse odotan miehen kiihottuvan minusta, mutta itse en kiihotu miehestä vaan itsestäni. Valaistuin tässä asiassa tänä aamuna, mietiskellen eilistä seksiä ja sen vaikeutta. Olen vieläkin järkyttynyt, kun tajusin ajatuksenjuoksuni.
ap
minullakin on ihan sama, että kiihotun nimenomaan siitä, kun toinen kiihottuu minusta. Ei kai siinä mitään väärää ole, sama kai se mistä kiihottuu kunhan kiihottuu.
Ongelma kai tässä (ja minulla itsellänikin) on ennemminkin tuo ulkonäkökeskeinen ajattelu.
Terv. se joka antoi vinkin liikunnasta
ulkonäkökeskeisyys on ongelma. En koskaan ole ajatellut, että ulkonäkö olisi minulle näin tärkeä asia.
Mun täytyy yrittää löytää enemmän aikaa itselleni, omaan hyvinvointiin. Pitäis kai myös jo vähitellen alkaa luottaa tuohon mieheen, joka on kuitenkin jo 15 vuotta mua jaksanut katella, eikä koko ajan pelätä että se pitääkin minua oksettavana, mutta ei vaan sano sitä.
ap
mutta mies haluaa valot päälle. Mahdollisimman vähäinen valaistus on minulla aina pyrkimyksenä, pari kertaa on mies uhannut hakea otsalampun nähdäkseen jotain :D Niin että ei sen silmiä ilmeisesti nuo mun raskausarvet kovin paljon ainakaan haittaa.
ap
Miten sä viitsit olla noin itsekeskeinen ja ankea? Ei sun ulkonäkö ole kenellekään maailman tärkein asia. kasvata itsetunto ja PERSOONA, niin ei tarvitse olla tuollainen turhanpäiväinen tyhjä kuori.
Miten sä viitsit olla noin itsekeskeinen ja ankea? Ei sun ulkonäkö ole kenellekään maailman tärkein asia. kasvata itsetunto ja PERSOONA, niin ei tarvitse olla tuollainen turhanpäiväinen tyhjä kuori.
Tyhjän haukkumisen sijaan voit antaa jotain konkreettisia neuvoja, niitähän tässä kyseltiinkin.
Tähän voisin kertoa ex. naisystävästäni. Hän ei kokenut itseään ollenkaan seksikkääksi. Kun tapailimme niin ihan ääneen ihailin hänen kauneuttaan. Esimerkiksi muutaman tunnin kyläily oli kaikkinensa eroottisesti latautunutta ja siinä oli tuntikaupalla juttelua ja halia. Nainen kertoi tuntevansa itsensä seksikkääksi ja puoleensavetäväksi kun tapasimme. Pitkästä juttelusta ja halista seurasi valtavan ihanaa seksiä joka tuntui voimakkaasti seuraavanakin päivänä. Itse satun olemaan sellainen ettei pikaseksistä saa juuri mitään.