Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomalaisten keskipalkka on 3111 €/kk

Vierailija
19.10.2012 |

Mediaaniansiot sen sijaan vähän vähemmän: 2776 €/kk

Kuulostaako mielestäsi realistiselta?

Kyseessä on vissiin kaikki mitä tienattiin vuoden 2011 aikana bruttona, sisältäen bonarit sun muut palkkiot.

Omasta mielestäni voi hyvinkin pitää paikkaansa, mutta aloin ihmettelemään, kun poikkeuksetta kaikki uutisten kommentoijat tuntuvat olevan eri mieltä asiasta?

Mites av:laiset?

http://www.taloussanomat.fi/raha/2012/10/19/3111-ekk-siina-on-suomalais…

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
19.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on bruttona 1880e/kk.

Jollain toisella on sitten päälle 4000e/kk, joten päästään siitä keskipalkkaan 3000e.

Enhän minä siitä hyödy mitenkään että toiset tienaa enemmän, mutta minkäs sille voi....

Tai no, hyödynhän periaatteessa kun ne maksaa enemmän veroja joiden käytöstä saamme kaikki nauttia, koulut ja tiet ja terveydenhuolto jne =D

Vierailija
2/3 |
19.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse työskentelen siis teollisuudessa, jossa ainakin koko sinukaulusporukka saa poikkeuksetta sellaista 2000-2200 e/kk palkkaa, ja vuorolisien tuotantopalkkioiden, lomarahojen ynnä muiden jälkeen päästään helposti sellaisiin 2400-2600 ansioihin, joten ollaan jo hyvin lähellä mediaanipalkkaa..

Sitten on melkein yhtä iso sakki insinööriä, päällikköjä sun muita johtajia, joilla palkka on varmasti paljon yli tuon, niin ihan helposti tuo keskiarvo siitä syntyy.

Sama juttu monilla muilla aloilla! Esim. Lähihoitajat, hoitajat, lääkärit yms. Joista siis lähihoitajat ansaitsevat alle tuon, hoitajat jotakuinkin tuon ja lekurit sitten reilusti päälle (ihan mutuna).

Mistä siis johtuu palkan suuruudeen ihmettely lähestulkoon kaikkien uutisen kommenteissa?

Ihan realistinenhan tuo on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
19.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kaikilla on vähintään 4000e/kk bruttopalkka ja kaikki alle sitä on paskaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kahdeksan