Ero tulossa, muuttaako takaisin tukiverkon lähettyville
vai jäädäkö nykyiselle paikkakunnalle? Itsellä täällä ei ole muuta kuin työ ja tuttavia. Suku ja ystävät kaukana toisella paikkakunnalla. Isommat lapset ovat kuitenkin kotiutuneet uuteen paikkakuntaan, täällä aloittaneet koulut ja harrastukset. Kaveripiirit ovat tiiviit ja molemmilla parhaat ystävät jo monen vuoden ajalta. Lapsille en ole vielä asiasta puhunut, eivät tiedä vielä tulevasta erostakaan. Ahdistaa hirveästi.
Kommentit (6)
myös lapsille. Ovat aina viettäneet kaikki loma-ajat tällä toisella paikkakunnalla. Nykyisellä paikkakunnalla ei läheisiä aikuisia muita, lähinnä vaan tuttavia. Miehestä ei tod.näköisesti ole turvalliseksi aikuiseksi (psyykkiset syyt) ainakaan näillä näkymin, joten täällä ovat vaan minun varassa. ap
muuttaminen toiselle paikkakunnalle jos kerran ei ole pakko! Voi vain mennä koulu ja harrastukset pilalle.
olla sukulaisten kanssa loma-ajat niinkuin tähänkin asti.
Ymmärrän, että sinua pelottaa ja haet turvaa sukulaisista mutta kyllä ne jo isojen lasten koulu,harrastukset ja kaverit ovat niin tärkeitä, että ei muuttoa.
Olet aikuinen...kyllä sinä selviät...pidät vain huolen, että lapsetkin selviää!
Erona tosin että lapset pienempiä, alle kouluikäisiä. Jo ensimmäisen kuukauden aikana uudella paikkakunnalla kaikki huomasimme ratkaisun oikeaksi. Lapset saivat heti kavereita, tapasivat tiiviisti läheisiä isovanhempiaan ja muita sukulaisia, minä näin ystäviä ja sain helpotusta arkeen. Elämänlaatu tuntui paranevan meillä kaikilla! Nimenomaan tuo muutto toi sen, ei pelkästään ero.
Ratkaisu olisi ollut vaikeampi, jos lapset olisivat olleet isompia... Enkä osaa sanoa, olisiko se silloin toiminut näin hyvin.
Hänellä ei ole tiiviitä sidoksia nykyisenn asuinpaikkaamme senkään vertaa kuin minulla. Ei edes sitä työpaikkaa. Eron syy on miehen psyykkiset ongelmat, elämä samassa taloudessa hänen kanssaan on pidemmän päälle mahdotonta. Yksi vaihtoehto on, että myös mies muuttaa samalle paikkakunnalle.
kuin mahdollista. Eli en muuttaisi.