Älkää maksako turhaan välittäjälle!
Ollaan etsimässä asuntoa ja ärsyttää nämä asuntovälittäjät! Miksi ihmeessä ihmiset maksavat ko. palvelusta. Kun löydän hyvän asunnon netistä, niin sitä haluaisi lähteä katsomaan heti eikä viikon päästä. Mutta harvoinpa se välittäjälle sopii. Jos taas asukas itse myisi talonsa/asuntonsa niin voisimme pikaiselle näytölle sopia ajan huomattavasti helpommin, jos siis ihminen asuu vielä kohteessa. Hinnastakin on helpompi keskustella suoraan myyjän kanssa. ÄRSYTTÄÄ!
Kommentit (8)
Ja sopimusasiat voi hoitaa vaikka asianajajan, maanmittaustston, pankin tmv. kanssa ja halvemmalla. Ei siihen mitään välittäjää tarvita rahastamaan.
Pankaa vaikka lehteen ilmoitus, että haluatte ostaa asunnon/talon.
ostaja on niin aivoton, että luulee välittäjän tietävän myytävänä olevasta asunnosta enemmän kuin kuin omistajan. Osa välittäjistä esittää kyllä ihan hyvin, että olisi muka lukenut asunnon paperit läpi, mutta yleensä parilla kysymyksellä selviää ettei tiedä mistään mitään.
Myytiin asunto itse, saimme paremman hinnan kuin naapuri ja säästimme välityspalkkionkin vielä. Ostaja sai oikeaa tietoa asunnosta ja on tyytyväinen.
Asunto meni heti kaupaksi ja myynti oli helppoa kuin heinänteko.
Täytyy ihan ihmetellä, miksi ihmiset todellakin ottavat välittäjän rahastamaan siihen väliin?
Kiinteistökaupoissa vähän enemmän työtä,mutta toki niistäkin selviää ihan itse.
välittäjälle, sillä en osaa itse myydä, eikä ostaja mun kanssa yhtään nopeampaa näyttöaikaa tulisi saamaan, sillä en asu lähellä ja vapaa-aikaa on todella vähän järkättävissä.
Mahdolliset katsojat soitti koska vaan, että vartin päästä tullaan. Ta soittivat ovikelloa.
EI oikein voinut kieltäytyäkään ja ihan vaan uteliaisuudeta väkeä lamppasi miten sattuu.
Otettiin sitten välittäjä ja saatiin homma kuriin.
- osa näyttöön tulleista kysyi missä välittäjä, eivät edes harkinneet ostavansa suoraan myyjältä
- joku katsoja tuli illalla klo 20 ja viipyi tunnin, eikä sitten kuitenkaan ottanut uudelleen yhteyttä
Toista asuntoa myytäessä kaupanteko kesti 3 kk ja jo pelkkä ajatus siitä, että kämppä pitää pitää lapsiperheessä siinä kunnossa, että sinne voi tulla katsojia, ahdisti. Muutettiin kuitenkin itse aika pian alta pois ja välittäjä sai ihan rauhassa näyttää sitä kenelle tahansa sopimatta meidän kanssa.
Pari naapuria on ottanut kämpät pois myynnistä, kun ei kauppa käy - välittäjänkään avulla.
kaksi n.1 000m2 tonttia myytävissä Veikkolassa ja yksi 2 000m2. N. 25 min Helsingistä
Mieluimmin ilman välittäjää, koska esim. pankki kyllä hoitaa paperiasiat jne. Kokemusta on kerrrostaloasennostamme joka itse myytiin, säästyi rahaakin...
Kokeiltu on.