Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmeellinen huuto.net myyjä :)

Vierailija
19.10.2012 |

Maksoin lastenvaatepaketin viime viikolla ja kun nyt kysyin milloin meinaa lähettää paketin, niin totesi, että on jo käyttänyt rahat laskujenmaksuun ja voi lähettää paketin, kun tulee lapsilisät! Aika tiukilla vissiin talous joillain nykyisin, vaikka aiemmin oli varaa ostaa kalliita lastenvaatteita.

Edellinen hassu kokemus oli toissa vuodelta, jolloin eräs ostaja halusi minun toimittavan ostamansa ensiaskelkengät kaupungin toiselle puolelle rekkaparkkiin autoon, jonka rekkari on sejase perjantaiyönä klo 01. Tietenkiin samaan huutohintaan 2e50snt. En sitten mennyt.

Onko muilla yhtä hassuja kokemuksia?

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
19.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

illalla klo 19.30 odottamassa rekkaa. Tietty tuonne oli matkaa kotoa yli 30 km ja ostoksen arvo 2.5 e, postikulut vielä silloin 60 snt. En mennyt ja sain haukut.

Toinen ostaja halusi tulla noutamaan samanarvoisen tuotteen kotoani, koska usein ajeli siitä ohi. Ihmettelin tätä vähän (en asu valtateiden varrella) ja noutopäivänä tuli soitto, että missä oikein asun, kun ei olla koskaan sielläpäin käyty. Sama ostaja ihmetteli, enkö edes kahvia tarjoa, vaikka tulivat kaukaa (10 km päästä).

Ostin itse paketin, joka tuli mielestäni oudon isossa laatikossa (tosin sovittu toimituskulu) ja sieltä paljastui kaikenlaista, mitä en ollut ostanut. Myyjä oli laittanut lapun, että käytä, jos tarvitset. Ei, en tarvinut miesten haalaria kokoa 56, kun ostin askartelutarvikkeita.

Vierailija
2/34 |
19.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotoa noutajia kun asutaan maalla niin suurin osa on valmiina ajamaan 60 km matkan vaikka postikulut ois vaan 2€. säästäähän siinä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
19.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon olen kauppoja tehnyt, mutta yksi ainoa, ei omituinen, mutta vahän hoopo pyyntö on tullut. Ostaja olis lähettänyt mulle postimerkkejä ja sillä kuitannut postikulut. Aikaa meni ja yksi ylimääräinen postimerkki + kuori tuohon häneltä kului.

Kirjelähetyksestä onneksi kyse, muuten olisin joutunut jokatapauksessa viedä sen paketin postiin asti :)

Liekö työpaikaltaan "lainannut" merkkejä vai mikähän tuossakin taustalla oli...

Vierailija
4/34 |
19.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotoa noutajia kun asutaan maalla niin suurin osa on valmiina ajamaan 60 km matkan vaikka postikulut ois vaan 2€. säästäähän siinä...

Kun tekee kaupat kasvotusten ja välttyy ykeensä huijauksilta. Jos minä ostajana löydän jotain kauan etsimääni tai muutoin tarpeellista kivaan hintaan, niin kyllä minäkin ajan vaikka 30-50km päähän. En halua ostaa sikaa säkissä.

Samoin myyjänä haluan aina tehdä kaupat vain kasvotusten käteisellä. Näin myös välttyy huijausyrityksiltä väärinkäsityksiltä ja ostaja näkee heti mitä on ostamassa eikä valittamisen varaa jää myöhemmin.

Vaikka valtaosa ihmisistä lienee liikkeellä ihan vilpittömin mielin huuto.netissä tai esim. FB:n kirppiksillä, en kuitenkaan halua ottaa riskejä niiden muutaman mädän omenan tähden. Niitäkin on tullut vastaan.

Vierailija
5/34 |
19.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksikään näistä kaukaa tulleista ei ole tutkinut tuotetta ennen maksua. toki voi olla että autossa ovat sitten syynänneet lähimmällä bussipysäkillä. itsellä tuhat positiivista palautetta, ei negaa lainkaan joten luottamuksen puutteesta tuskin kyse.

Kun tekee kaupat kasvotusten ja välttyy ykeensä huijauksilta. Jos minä ostajana löydän jotain kauan etsimääni tai muutoin tarpeellista kivaan hintaan, niin kyllä minäkin ajan vaikka 30-50km päähän. En halua ostaa sikaa säkissä.

Samoin myyjänä haluan aina tehdä kaupat vain kasvotusten käteisellä. Näin myös välttyy huijausyrityksiltä väärinkäsityksiltä ja ostaja näkee heti mitä on ostamassa eikä valittamisen varaa jää myöhemmin.

Vaikka valtaosa ihmisistä lienee liikkeellä ihan vilpittömin mielin huuto.netissä tai esim. FB:n kirppiksillä, en kuitenkaan halua ottaa riskejä niiden muutaman mädän omenan tähden. Niitäkin on tullut vastaan.

Vierailija
6/34 |
19.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksikään näistä kaukaa tulleista ei ole tutkinut tuotetta ennen maksua. toki voi olla että autossa ovat sitten syynänneet lähimmällä bussipysäkillä. itsellä tuhat positiivista palautetta, ei negaa lainkaan joten luottamuksen puutteesta tuskin kyse.

Jotkut vain haluavat käydä kauppaa kasvotusten käteisellä -periaatteella, vaikkei näennäisesti riskiä olisi. Tulee kauppa tehty heti eikä tarvitse odottaa postista pakettia tai nähdä vaivaa lähettämisiin.

On sellaisiakin ihmisiä, jotka tykkäävät ajella nähden uusia maisemia ja hakemalla ostoksen jostain vähän kauempaa, saavat kaksi kärpästä yhdellä iskulla.

En minäkään lähtisi sellaista tavaraa/vaatetta ostamaan, jonka saisi lähikaupoista huutohinta+bensakulujen arvosta ihan uutena. Jos kohdalle taad osuu jotain myynnistä poistettua tai muunlaista "helmeä" sopivan huokeaan hintaan, lähden mielelläni ajelemaan kauemmaksikin.

Ja minä ostajana noudan muutenkin AINA ja maksan käteisellä. Se on yksinkertaista ja nopeaa.

Omalle kohdalle on osunut monta ostajaa, jotka ovat närkästyneet ja jopa ottaneet nokkiinsa siitä, etten ole lähteny naapurikuntaan viemään myymiäni tavaroita, joiden hintana on 0,5-2e. :D Toki voin kauppareissulla kuljettaa myytävät mukana minne olisin muutenkin ollut menossa, mutta rajansa kaikella. :P

Vierailija
7/34 |
19.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhteydessä postikulut, myyjän olisi pitänyt lähettää paketti heti miten mahdollisuuksien mukaan eikä käyttää maksettuja postikuluja omiin laskuihinsa.

Ota yhteyttä ylläpitoon.

Vierailija
8/34 |
19.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että myydään netissä jotain tavaraa esim. 2 eurolla? Ei voi kyllä talous olla niin jamassa, että tommoseen ryhtyy :D jos jotain olisin myymässä millä olis hintaa alle 10 euroa, niin en kyllä myis ollenkaan vaan veisin jonnekki kierrätyskeskukseen yms.. Voi hyväne aika :DD

Vierailija
9/34 |
19.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että myydään netissä jotain tavaraa esim. 2 eurolla? Ei voi kyllä talous olla niin jamassa, että tommoseen ryhtyy :D jos jotain olisin myymässä millä olis hintaa alle 10 euroa, niin en kyllä myis ollenkaan vaan veisin jonnekki kierrätyskeskukseen yms.. Voi hyväne aika :DD

ei niitä kannata kierrätyskeskukseen viedä.

Vierailija
10/34 |
19.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhteydessä postikulut, myyjän olisi pitänyt lähettää paketti heti miten mahdollisuuksien mukaan eikä käyttää maksettuja postikuluja omiin laskuihinsa. Ota yhteyttä ylläpitoon.

jos huutaa, niin hyväksee ne.

Vierailija
11/34 |
19.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tekee kaupat kasvotusten ja välttyy ykeensä huijauksilta. Jos minä ostajana löydän jotain kauan etsimääni tai muutoin tarpeellista kivaan hintaan, niin kyllä minäkin ajan vaikka 30-50km päähän. En halua ostaa sikaa säkissä. Samoin myyjänä haluan aina tehdä kaupat vain kasvotusten käteisellä. Näin myös välttyy huijausyrityksiltä väärinkäsityksiltä ja ostaja näkee heti mitä on ostamassa eikä valittamisen varaa jää myöhemmin. Vaikka valtaosa ihmisistä lienee liikkeellä ihan vilpittömin mielin huuto.netissä tai esim. FB:n kirppiksillä, en kuitenkaan halua ottaa riskejä niiden muutaman mädän omenan tähden. Niitäkin on tullut vastaan.

asun oikeasti maalla, vaikka lähin kaupuki on alle 15 km päässä. Myyn 1-3 euron hintaisia tuotteita, oita ostaja yleensä ostaa useamman kappaleen. Osa todella haluaa tulla noutamaan sen pienen pussukkansa, jonka postitus maksaisi 70 snt eli ajelevat 30-40 km vain siitä ilosta, että näkevät maisemia. Ketään heistä en päästä edes kuistille, kaupat tehdään portilla. Ja olen ilmoittanut, että noutoaika on 15 min mittainen, sen enempää en odota enkä sen aikaisemmin paikalle saavu. Silti aina löytyy niitä, jotka 15 min ennen sovittua aikaa rimputtavat ovikelloa ja olisivat innokkaita tulemaan sisälle "kunnon valossa katsomaan". Heille ei avata ovea.

Vierailija
12/34 |
19.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse myyn paljon, mutta en enää osta. Kypsyin huijaaviin myyjiin. En ymmärrä miksi pitää suorastaan valehdella vaatteen kunto, ainahan siitä kiinni jää. Tai sitten on osunut todella huononäköisiä myyjiä kohdalle ;)

Kypsyin myös noihin tavaran noutajiin. Enemmän sääntö kuin poikkeus, ettei saavuta sovittuna ajankohtana paikalle. Turha odotella viestiä ettei pääsekään tai seuraavalla kerralla anteeksipyyntöä. Koska aika usein sinä seuraavanakaan kertana ei ilmestytä. Lisäksi jos myy jotain halvalla, on aina niitä jotka olettavat saavansa tuotteen kotiin asti ja ilmaiseksi.

Paras oli kun maksun yhteydessä sain sähköpostiini viestin, että kaupanpäälliseksi voi sitten laittaa sen ja sen kokoista vaatetta ;D Teki melkein mieleni laittaa viestiä takaisin, että onko vaatemerkillä väliä...

Kaikkea vastaan on siis tullut, mutta onneksi yleensä kaupat sujuvat aika sujuvasti.

Vierailija
13/34 |
19.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

veljeni antoi ilmaiseksi jonkun huonekalun, josta oli selkeästi koko (korkeus, leveys jne) ja eräs kiinnostunut sopi haun tietylle päivälle. Lopulta puolta tuntia ennen sovittua aikaa tulee viesti, että sori, ei se sovikaan mitoiltaan... ei sitten viitsinyt katsoa tuota silloin kun tuotteen netissä näki.

Toinen soitti ja kertoi iloisesti missä asuu ja mihin aikaan olisi kotona, että silloin ja silloin sopisi tuoda... ja kyseinen henkilö asui n. 30 km päässä ja edelleen kyseessä oli ilmaiseksi annettava huonekalu. Kun veljeni sitten sanoi, että voihan hän sen tuontipalkkaa vasten tuoda, niin henkilö lopetti puhelun melko pian eikä "kauppoja" syntynyt...

Vierailija
14/34 |
19.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myin erästä kalliimpaa Marimekon tuotetta halvalla, huutajia oli useita, ja tämä sitten voitti huudon.

Ilmoituksessa luki selvästi paikkakunta (Helsinki) ja toimitustapana vain nouto.

Kuyn tästä huutajasta ei kuulunut mitään, soitin hänelle, että milloin meinaa noutaa. Hän vastasi, että ei aio noutaa, vaan minä voin lähettää hänelle tavaran postitse. Kerroin, että ilmoituksessahan luki nimenomaan nouto Hkistä. Hän ilmoitti iloisesti, ettei todellakaan lähde noutamaan mitään noin kaukaa, eihän siinä olisi mitään järkeä. Kysyin, miksi hän sitten huusi tuotteen? Perutaan kuule kaupat, perutaan sitten kaupat, hän vastasi. Sanoin, ettei niitä kauppoja voi huutiksen sääntöjenkään mukaan noin vaan perua, huutajan on ostettava tuote, mutta voin mä nyt sen verran tulla vastaan, että pientä vaivanpalkkaa ja postikuluja vastaan voin postittaa, jos kerran et muuta saa järjestettyä. Hän kysyi, paljonko kulut olisivat, sanoin että vaikka 15-20 e. (pelkkä postimaksu olisi ollut lähdes 10e, plus kaikki pakkausmateriaalit ja vaiva). En minä tuollaisia ala maksaa, perutaan kaupat, ja luuri kiinni.

Ei ollut mikään uusi huutiksen käyttäjä, hänen palautteissa oli samantyyppisiä lunastamattomia huutoja, joihin hän oli vastannut jokaiseen tyyliin Menikö asia todellakin näin?

Minulle hän laittoi samantyyppisen vastauksen kun kerroin lunastamattomasta huudosta, ja kostonegan päälle. Otin yhteyttä ylläpitoon, joka poisti kostonegan...

Uskomaton täti Turun suunnalla...;)

Vierailija
15/34 |
19.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huudettiin lasten lelupaketti, ja otettiin yhteyttä myyjään. Myyjä ei vastannut sähköpostiin eikä tekstiviestiin. Soitettiin. Myyjä vastasi vaan, että soitan sulle huomenna ja löi luurin kiinni. Soitettiin uudelleen ja myyjä vastaamatta lopetti puhelun. En muista kyseltiinkö vielä sähköpostitse jotain, mutta sitten laitettiin lopulta viesti, että ei tainnut tulla kauppoja. Arvatkaapa vaan vastasiko se tähänkään viestiin yhtään mitään. Myyjä oli tekemässä kauppoja sillä nimimerkillä ekaa kertaa ja hinta oli kohdillaan. Ehkä se aatteli, että meni liian halvalla eikä sitten halunnutkaan myydä.

Vierailija
16/34 |
19.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ammatikseen kirjoja myyvältä henkilöltä asuinpaikkakunnaltani. Kun menin hakemaan kirjaa niin vähän pelotti. Talo oli kyllä ihan normaalilla asuinalueella, mutta se näytti melkeinpä autiolta, piha oli hoitamaton ja romua täynnä. Sisäänkäynti oli vielä sopivasti takapuolelta jonne vei ruohottunut polku. Vähän pelotti että millainen sarjamurhaaja siellä on vastassa. No myyjä osoittautui "hieman" erikoiseksi, mutta ihan rennoksi tyypiksi. Juteltiin pitkä tovi. Hänen kotonaan haisi aika erikoiselta, kissoja oli muutama ja mies itse ruokkoamattoman ja epäsiistin näköinen.

Ajattelin kyllä jälkeen päin, että ihan hyvä että mies on onnistunut työllistämään itsensä tuolla antikvariaattitoiminnalla, kun eihän tuollaisella ole nykypäivänä mitään mahkuja työllistyä mihinkään firmaan. Mutta seuraavalla kerralla valitsen ehkä kumminkin sen postituksen vaikka lähellä asutaan...

Vierailija
17/34 |
19.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ostin joltain nuorelta tytöltä kirjasarjaa jota kerään. Oli pakettina myynnissä ja kaikki osat kuin uusia, noista pyydetään huutiksessa jotain 5 euroa kappaleelta.

Tyttö pyysi muistaakseni 8 € kirjoista (olikohan niitä 5 vai 6 kirjaa, en muista) ja postikuluista 2 €. No, paketti sit tuli aikanaan ja sillä raukalla oli mennyt kymppi postikuluihin eli ei jäänyt voittoa ollenkaan.

Huomasin asian paketin päältä ja laitoin sille vielä muistaakseni 15 euroa tilille kun mun mielestä tuo 8 euroakin oli alakanttiin kun huomasin kirjojen todella olevan uusia.

Niin no en mä tiedä kumpi meistä oli se hölmömpi, ostaja vai myyjä :)

Vierailija
18/34 |
19.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

myyjä (mies) halusi tulla tuomaan ostamani pyyhkeet kotiini, vaikka olin maksanut toimituskulut ja ilmoituksessa selvästi postitoimituksesta mainittiin + sen hinta.

Kun ilmoitin, ettei se minulle sovi, hän vastasi jättävänsä paketin lähipostiini.

Hiukan hämmentyneenä menin sitten postista kysymään, onko minulle pakettia. Postineiti närkästyneenä antoi minule paketin ja sanoi, että tällainen ei kuulu heidän palveluunsa.

Kerroin kyllä maksaneeni toimituskult, jotka kaveri siis piti hyvänään, eihän tämä minun ajatukseni tai syyni ollut.

Tiedä sitten, olisko tyyppi ollut pyrkimässä "päiväkahveille" kun niin kovin innokkaana oli pakettia kotiin kantamassa...

Vierailija
19/34 |
19.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ostin joltain nuorelta tytöltä kirjasarjaa jota kerään. Oli pakettina myynnissä ja kaikki osat kuin uusia, noista pyydetään huutiksessa

Tyttö pyysi muistaakseni 8 € kirjoista (olikohan niitä 5 vai 6 kirjaa, en muista) ja postikuluista jotain 5 euroa kappaleelta.2 €. No, paketti sit tuli aikanaan ja sillä raukalla oli mennyt kymppi postikuluihin eli ei jäänyt voittoa ollenkaan.

Huomasin asian paketin päältä ja laitoin sille vielä muistaakseni 15 euroa tilille kun mun mielestä tuo 8 euroakin oli alakanttiin kun huomasin kirjojen todella olevan uusia.

Niin no en mä tiedä kumpi meistä oli se hölmömpi, ostaja vai myyjä :)

Oletpa ihana! :) Todella ystävällisesti tehty, moni tuskin tekisi noin. (Vaikka tyttöhän itse "mokasi" mutta varmaan huomaamattaan. Tuliko tytöltä mitään kiitosta/ihmettely viestiä sinulle vielä?

Vierailija
20/34 |
19.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli "osta heti" kohde. Otin myyjään heti yhteyttä ja laitoin liitteeksi kuitin maksamastani kirjasta, kysyin voiko myyjä yrittää postitusta jouluksi, jotta saan annettua kirjan lahjaksi. Lisäksi kysyin, kun hänellä oli toinen mielenkiintoinen kirja myynnissä (hinta 25e tms, eli ei mikään euron opus), tulisiko se samoilla postikuluilla josko ostaisin senkin heti...

Sain vastauksen joka oli muotoiltu näin:

"EHDOTTOMASTI en maksa ostajan postikuluja, ei tule kuuloonkaan. Ilmoittamani postikulut eivät TODELLAKAAN ole mikään arvaus, missä kulkisi mitä tahansa mukana!!!

Postitan kirjan vasta, kun maksu näkyy tililläni, katson tililleni VAIN tiistaina ja torstaina."

Aha vittu joo, anteeksi kysymäni, onneks ei tarvitse toiste tehdä kauppoja...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kuusi