Missä asioissa sinulla on huono yleistietämys?
Minä olen tolkuttoman huono urheiluun liittyvissä asioissa. Ei vain oikein koskaan ole aikaa lukea niitä urheilu-uutisia, eikä kiinnostakaan. Tavallisten ihmisten liikkumisesta ja urheilemisesta olen kyllä kiinnostunut, jotenkin se tapa jolla ammattiurheilusta uutisoidaan, ei saa kiinnostumaan.
Kommentit (11)
Urheilua olen joskus seurannut, mutta nyttemmin tipahtanut täysin kärryiltä. Talousasioista tiedän sellaisia tavallista sukankuluttajaa koskevia asioita, mutta sanomalehden taloussivutkin ovat aika hepreaa minulle, mistään enemmän tietoa vaativasta puhumattakaan. Tekniikasta tiedän hyvin vähän.
politiikka ja talous ei voisi kiinnostaa vitunkaan vertaa. Talousasiantuntijoita pidän lähinnä imbesilleinä ja politiikkoja näiden sontakärpäsinä.
matematiikka, fysiikka, kemia.
Mun ydinosaamisalueet on kielitiede, historia, uskonnot, kirjallisuus ja asioiden yhdistäminen toisiinsa.
urheilussa. Lisäksi elokuvissa ja kevyessä musiikissa. Julkkisjuorut, joita joissakin viesteissä mainitaan, eivät muuten mielestäni ole yleistietoutta.
-Politiikka
-urheilu
-Maantieto
-Historia
Nää nyt ainakin. Eniten harmittaa tuo maantiedon ja historian huono tietämys.
ja no kaikessa historiassa, joka sijoittuu ennen keskiaikaa.
järjästys lauseissa tuottaa vaikeuksia ja yhdyssanat kanssa vaikeita. Mulla varmaan joku lukivaikeus tms, mutta ei 70 luvulla noihin kiinnitetty huomiota kun aloin opetella lukemaan/kirjoittamaan.
En erota merkkejä ja malleja edes, ellen ehdi lukea autonperässä olevaa kirjoitusta, tai jos sellaista ei ole.
Eli mikä virasto vastaa mistäkin, ja miten kunnallisessa päättämisessä edetään, lautakunnat, valtuusto, hallitus jne.
Joo, historiassakin aukkoja, samoin politiikassa.
Urheilun suhteen taas oon varsinainen nippelitietokirja.
Politiikka, maantieto, kirjallisuus