Että tälläinen syyslomaviikko
Säästin yhden kesälomaviikon tähän aikaan, vaikka järjestely töissä olikin "hankala". Mutta ihan siksi, että miesystävä sai lapset viikoksi luokseen, ja oli tarkoitus viettää kiva viikko nelistään. No lauantaina mies ehdotti hänen luonaan, että he tulisivat vaihteeksi mun luokse sunnuntaina, ja voisinko tehdä lasagnea. No tietenkin suostuin. Hän antoi minulle rahaakin ruokatarvikkeisiin. Tein sitten ison satsin, että riittäisi seuraavallekkin päivälle, eli ostin lisää jauhelihaa, ja tein valkokastikkeen ja kaikki itse. Tykkään tehdä aina vähän perusteellisemmin kaikki, joten laitin sekaan värillisiä makarooneja, kun ajattelin lasten tykkäävän niistä. No he tulivat syömään sunnuntaina, ja miehen ilme oli jo kaiken kertova kun annostelin lasten lautasille. Ja niinhän siinä sitten kävi, että nämä 10 ja 11 vuotiaat tytöt huusivat "yöööök, mitä nämä on", kun näkivät värillisiä makarooneja. Ei auttanut selitykset.. Kummaltakin jäi ruuat syömättä koska oli "kumman näköstä ja ei maistunut samalle kun kaupan lasagnet". Mies suuttui tietenkin mulle, kun olin tehnyt sellasta "outoutta". Lapset sanoivat hetken päästä, että isä oli luvannut heille hakea sipsipussit, kun lähdetään pois. Eli ruoka ei siksi osittain kelvannut... Lähtivätkin sitten miltei siltä istumalta pois, "ettei tenavat ole nälkäisinä". Nyt mies on pitänyt täyttä mykkäkoulua siitä pyhästä asti ja koko viikko on ainakin minun osaltani täysin pilalla.
Kommentit (34)
Aika yllättävää, että tämänkin oli jotkut saaneet käännettyä ap:n syyksi.
Käytös oli miehellä ja lapsilla aivan järkyttävän huonoa. Lapset yökkivät ja mies suuttui sinulle, ei herranjumala. Ei me saatu kersoina ikinä tehdä tuollaista, ei kotona ja vielä vähemmän kylässä...saatika sitten, että oltaisiin saatu sipsipussit palkkioksi moisesta perseilystä.
Olisivatko lapset hieman hemmoteltuja + tietenkin ne luvatut sipsit houkuttelivat, niin ei oikein ruoka maistunut. Kun vähän vaikea kuvitella, että noinkin isojen lasten mielestä ruoka, jossa on muutama värillinen makaroni on niin oudon näköistä ettei voi syödä (ainakaan sen jälkeen kun kertoo, että ne tosiaan ovat vain makarooneja). Joltain neljävuotiaalta tuollaisen nyt ymmärtäisi vielä.
pakotettiin tai lahjottiin sipsipussilla ap:n luokse.
Tuonikäisille ei annostella ruokaa, he ottavat ihan itse. Meillä lapset olisivat jättäneet koko annoksen lautaselle jo siitä syystä, että heitä ei kunnioiteta vaan vieras ihminen määrittää, mikä annos on syötävä. He eivät olisi sanoneet mitään YÖÖK vaan olisivat istuneet hiljaa. Ei kukaan aikuinenkaan halua, että heille mätetään ruoka lautaselle.
Toisaalta ihan kiva provo. Yksikään oikea kokki ei menisi pilaamaan lasagnea sarvimakaroneilla :-).
Lasagneen ei kuulu värilliset makaronit, joten lapset olivat erittäin oikeassa.
Taitaa tässä kuviossa olla tämä lasagne se pienin ongelma ja se mille se maistui. Suurin ongelma on se, että miesystävä lapsineen ei selvästikään ole tavoittelemisen arvoisia ja nyt ap:n pitää sitäkin asiaa tässä miettiä.
Tsemppiä ap:lle! Kyllä sua varmasti odottaa jossain mies, jolle sun pöperös ja koko kokonaisuus kelpaa. Lapset voi jättää tuommoisessa tilanteessa omaan arvoonsa, ne nyt on mitä on, mutta että aikuinen mies monetta päivää jo pitää mykkäkoulua, niin kertoo kyllä siitä, että tuossa suhteessa ei kannata kauaa kärvistellä.
kokoamaan oman annokseni. Jos tarjoilija tuo jonkun pahuksen kokin mättämän annoksen eteeni, istun hiljaa ja poistun maksamatta.
Näin olen ohjannut lapsianikin tekemään.
kokoamaan oman annokseni. Jos tarjoilija tuo jonkun pahuksen kokin mättämän annoksen eteeni, istun hiljaa ja poistun maksamatta.
Näin olen ohjannut lapsianikin tekemään.
Minäkin päästän aina Nico-Yasminin toteuttamaan itseään ravintolan keittiöön. Siellä voi mukavasti sormiruokailla kaikkea kelvolliselta näyttävää ruokaa. Huomaa, että ap ei tiedä lapsista mitään. Ehkä on parempi, että eroatte.
ja lappaa siitä sinulle ruokaa.
Jos ruuanvalmistusastiaa ei tuoda näytille, voi joku toinen tehdä annokset, mutta jos se astia tuodaan ruokapöytään, on jokaisella lupa itse ottaa. Lue se käytöksen kultainen kirja, siellä neuvotaan.
kokoamaan oman annokseni. Jos tarjoilija tuo jonkun pahuksen kokin mättämän annoksen eteeni, istun hiljaa ja poistun maksamatta. Näin olen ohjannut lapsianikin tekemään.
mutta jos se on kauniisti aseteltu, voi sen syödä.
Jos tarjoiluastia (lasagnevuoka) tuodaan pöytään, on ravintolassakin tarkoituksena, että jokainen ottaa itse. Muuten ruoka tarjoillaan.
Noin huonoa käytöstä voisin ymmärtää 5-6-vuotiailta mut ton ikäiset tytöt?
Isähän tossa se pahin moukka on joten ei ole omena kauas puusta pudonnut.Mä olisin pyytänyt niitä poistumaan saman tien.
Niin se vain on, eivät lapset syntyjään ole nirsoja vaan heidät kasvatetaan (=annetaan kasvaa) sellaisiksi. Tuollainen reaktio isältä vielä pahentaa tuota reaktiota.
Tämä perhe syö varmaan arkiruokanaan eineksiä, makkaraa ja Coca Colaa, eivätkä ole koskaan kuulleetkaan että ruokaa voisi tehdä itsekin?
Sinua ap minun käy kyllä sääliksi. Laitan itsekin ruokaa usein vieraille ja vaikka minun tekeleitäni kyllä pääsääntöisesti kehutaan niin aika kaameaahan se on, jos vaivalla tekemäsi ruoka saa toisissa aikaan lähinnä inhon väristyksiä.
lukea aloitusta enkä noita vastauksia, mutta huomautan vaan, että se kirjoitetaan "tällainen" eikä "tälläinen".
Ja mättäminen on termi, jota se hiljaa istuva itse käytti ruoan annostelemisesta.
Itse olen sitä mieltä, että kyläpaikassa otetaan vastaan se, mitä annetaan, ja syödään se, mikä jaksetaan. (Jos itse ottaa, pitää yrittää ottaa sellainen määrä, josta uskoo selviytyvänsä, jos joku muu annostelee, saa liiat jättää syömättä.)
juokse ja lujaa!! Mies kuulostaa todella uskomattoman epäkohteliaalta juntilta, joka kasvattaa lapsistaan samanlaisia!
Todellakaan ei ruveta toisen ruokia arvostelemaan, ellei nyt ihan oikeasti ole pilaantunutta tai jotain pelkkiä sian silmiä ja lehmän utaretta.
Anna miehelle rahat takaisin ja sano, että taitaa olla tästälähtien parasta syödä eri osotteissa. Ehkäpä se herättelisi miestäkin!
ja sanonut että ruokaa ei haukuta ja käskenyt syödä ruokansa tai sitä sipsipussia ei tipu. Sen verran pitää lapsiaan kasvattaa. Miettisin tosiaan kannattaako tollasen kanssa suhdetta jatkaa, joka saa ruuasta tuollaisen kohtauksen.
Tai ainakin sisäistämättä.
On pienempi paha tarjoilla "väärin" (tai vaikka syödä väärillä haarukoilla) kuin loukata toista ihmistä. Edes pikkurilli pystyssä.
Älähän yleistä. On kyllä paljon lapsia, jotka syövät monipuolisesti ja ovat rohkeita maistamaan uusia makuja. Paljon on kodin mallista kiinni. Omat ovat nyt 4v ja 6v ja syövät vaikka minkä maalaisia herkkuja, intialaista, kiinalaista, sushia, äyriäisiä, tulista ja mausteista ruokaa, oikeastaan mitä vaan. Ja tuttavien lapset myös. Näissä perheissä toki vanhemmatkin arvostavat ruokaa. 10 ja 11 vuotiaan todellakin kuuluu jo osata syödä lasagnea, vaikka vähän poikkeaa totutusta. Joko olette Porvoosta tai sitten kasvatus on pahasti pielessä...