Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raikas salaatti kylmäsavulohipastan lisukkeeksi?

Vierailija
17.10.2012 |

Ei liiku yhtään ideaa pääss, kun haluaisin yksinkertaisen, mutta kivan saalaatin ruuan kanssa, ainanen kurkku-tomaatti-salaati kyllästyttää eikä mkään raaste tai hemapa-systeemikään innostais. Siis mitä suosittelet?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
01.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tein kylmäsavulohipastan kanssa perussalaatin sijaan sellaisen, johon laitoin pohjaksi rapeaa jääsalaattia ja rucolaa, sitten viinirypäleitä, cantaloupemelonia, kurkkua tikkuina ja päälle parmesaanilastuja ja paahdettuja cashew-pähkinöitä. Vaihtoehtoisesti olen käyttänyt myös manchegojuustoa ja pinjansiemeniä. Öljyä loraus, esim. sitruunaöljy tai seesamiöljy. Joskus myös näiden juustojen sijaan sinihomejuustoa ja päärynää. Hyvää on tuon pastan kanssa, raikasta, ja sopii hienosti, kun pasta on vähän raskasta. Viiniksi sopii upeasti Mateus Rose original...ja lisukkeeksi

vaikka tuore ciapattaleipä:)

Vierailija
2/4 |
01.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei voi panna mitään salaatteja mutta alkuun tai jälkeen voi kyllä...

Esim. tämmöisiä voisi harkita:

- tammenlehväsalaattia, rucolaa, aurinkokuivattuja tomaatteja viipaleina, hyviä oliiveja, itsetehtyjä leipäkuutioita (leipä paahdettu, oliiviöljyllä voideltu ja hangattu pintaan valkosipulia, sitten kuutioiksi), yksinkertainen oliiviöljy-sitruunamehukastike

- kesäkurpitsanauhoja valkoisten papujen ja sitruunakastikkeen kanssa (kesäkurpitsa juustohöylällä ohuiksi viipaleiki, kehitetään minuutti, sitten salaattikulhoon, päälle sitruunan raastettu kuori ja mehu, sekaan keitetyt valkoiset pavut, persiljaa , suolaa ja pippuria ja oliiviöljyä, annetaan hetki marinoitua)

- feta-vesimeloni-basilikasalaattia (keitä vihreät pitkät pavut kypsiksi, valuta, paloittele vesimeloni kulhoon. lisää pavut ja fetakuutiot, päälle revittyä basilikaa. sekoita oliiviöljy-balsamicokastike ja kaada päälle)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
01.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tein kylmäsavulohipastan kanssa perussalaatin sijaan sellaisen, johon laitoin pohjaksi rapeaa jääsalaattia ja rucolaa, sitten viinirypäleitä, cantaloupemelonia, kurkkua tikkuina ja päälle parmesaanilastuja ja paahdettuja cashew-pähkinöitä. Vaihtoehtoisesti olen käyttänyt myös manchegojuustoa ja pinjansiemeniä. Öljyä loraus, esim. sitruunaöljy tai seesamiöljy. Joskus myös näiden juustojen sijaan sinihomejuustoa ja päärynää. Hyvää on tuon pastan kanssa, raikasta, ja sopii hienosti, kun pasta on vähän raskasta. Viiniksi sopii upeasti Mateus Rose original...ja lisukkeeksi

vaikka tuore ciapattaleipä:)

Vierailija
4/4 |
01.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

juodaanko teillä arkiruuan kanssa viiniä?

nro 3 juo aina joka päivä päivällisellä lasin viiniä, ihan arkisinkin. Humalahakuista alkon käyttöä en harrastakaan sitten lainkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän seitsemän