Mistä syistä olet katkaissut välit siskoosi tai veljeesi?
En tiennyt minun ja veljeni välillä olevan mitään hankausta, kunnes veljeni yhtäkkiä katkaisi välit, kun olin väsyneenä sanonut hänelle ikävästi.
Ei auta anteeksipyyntö tai muukaan: hän ei enää puhu minulle eikä vastaa viesteihini, ei perustele omia kantojaan eikä halua selvittää asioita. Olen surullinen. Tätä on jatkunut jo puoli vuotta, eikä muutosta näy.
Auttakaa ymmärtämään tällaista toimintaa??
Kommentit (14)
sisarukseni ovat alkoholin suurkuluttajia, vaikkakin käyvät töissä ja tulevat hyvin toimeen.
Itse juon tosi harvoin, enkä jaksa sukutapaamisissa katsella känniläisiä. Lapsena sain ihan tarpeeksi isän sekoiluista. Kuten sisaruksetkin ja silti he jatkavat samalla tiellä.
En jaksa yhtä veljeäni hänen alkoholinkäyttönsä takia. Se aihauttaa tapaamistilanteissa jatkuavaa tuskastumista. Hän ei mene nukkumaan, ei lopeta loputonta puhumista, äänen voimakkuus nousee huutamiseksi ja lopulta ulisee martyyrina sitä kuinka hänestä ei kukaan pidä. Muina aikoina voi soitella aamuyöstä tai aamusta umpipäissään ja sössöttää lapsille ihan ufojuttuja.
Hänet ja puoliso on mm. kutsuttu lasten synttäreille, eivät ole tulleet, laittaneet tyyliin tekstarin "kauhee kiire". Eivät kuitenkaan myöskään ole lähettäneet mitään kortteja taikka tulleet käymään muulloinkaan. Nuorin lapsemme on 1 v 2 kk ja tämä eno on nähnyt hänet pikaisesti kahdesti. Ei koskaan soita ja esim. kysy kuulumisia.
Olemme ihan tavallinen perhe, ok ammatit ja suloiset lapset. Tosin asumme vuokralla ja voi olla että emme ole "tarpeeksi tasokasta" seuraa veljelleni. Hän on tosi varakas (puoliso on) ja he asuvat upeassa asunnossaan ja matkustelevat ym. Luulen että veljeni ei halua tavata meitä koska olemme vaan liian juntteja.
Hänet ja puoliso on mm. kutsuttu lasten synttäreille, eivät ole tulleet, laittaneet tyyliin tekstarin "kauhee kiire". Eivät kuitenkaan myöskään ole lähettäneet mitään kortteja taikka tulleet käymään muulloinkaan. Nuorin lapsemme on 1 v 2 kk ja tämä eno on nähnyt hänet pikaisesti kahdesti. Ei koskaan soita ja esim. kysy kuulumisia.
Olemme ihan tavallinen perhe, ok ammatit ja suloiset lapset. Tosin asumme vuokralla ja voi olla että emme ole "tarpeeksi tasokasta" seuraa veljelleni. Hän on tosi varakas (puoliso on) ja he asuvat upeassa asunnossaan ja matkustelevat ym. Luulen että veljeni ei halua tavata meitä koska olemme vaan liian juntteja.
Mutta veljeä ja hänen vaimoaan ei vain kiinnosta. Kutsumme heidät aina lastemme synttäreille, mutta kaikkien näiden vuosien aikana he ovat tulleet ehkä pari kertaa. Muulloin on aina sovittuna muuta menoa. Minusta se on outoa, koska itse laitan sukulaislasten synttärit aina etusijalle. Tai jos emme millään pääse, niin tarjoudun ainakin viemään lahjan toisena päivänä.
Eikä puhettakaan, että heiltä päin tulisi koskaan kutsua synttäreille, saati muuten vain kylään. Hyvä kun suvun häissä tai hautajaisissa nähdään.
Sitten kuulen äidiltäni kuinka veli ja vaimonsa valittelevat, ettei lapsilla ole samanikäistä leikkiseuraa. No, meillä olisi serkkuja, mutta näköjään heidän seuransa ei kelpaa. En tajua, en.
olen itse erittäin sairaasta (henkisesti) perheestä. Meillä on persoonallisuushäiriöinen narsisti isä, joka peluutti sisaruksiaan toisia vastaan, tekee "hajoita ja hallitse" politiikkaa rahalla ja perinnöllä jne.
Itse jouduin laittamaan isäni väkivallan takia välit poikki, väkivaltaa oli koko lapsuus täynnä mutta kun sitä pari kertaa tapahtui ollessani aikuinen niin katkaisin välit. Isäni kostaa tätä kaikin tavoin minulle, siirtämällä omaisuutta sisaruksille, ostamalle heille asunnot, autot, rakentamalla mökin, kaikesta jään ulkopuolelle. Koska olen "vaikea" enkä alistu isäni manipulointiin ja vallankäyttöön enkä siis suostu tanssimaan narsistin pillin mukaan, isäni tekee kaikkensa saadakseen elämäni sekaisin ja on kääntänyt sisarukset minua vastaan.
Mieti ap onko elämässänne ollut aiemmin joko jotain epäoikeudenmukaisuutta tai voiko olla joku yksi ihminen joka hämmentää soppaa manipuloinnilla tai valehtelulla? Peluuttaako äitisi esim teitä toisianne vastaan tai mustamaalaa selän takana?
Täällä av palstalla ihan vakiona sanotaan että "syy on sinun, katso peiliin", mutta itse kyllä tiedostan että tuo voi olla monimutkainen vyyhti. Ei minunkaan tapauksessani kukaan osaisi ulkopuolelta katsoen aavistaa että syyllinen meidän sisarusten välirikkoon onkin oikeasti isämme, eikä siis kyseessä ole mikään meidän keskinäinen ilkeily tai riita.
Suku on pahin, todella. Mulla siis tilanne jossa oman puolen sukuun en pidä mitään yhteyttä, en vanhempiikaan. Äitini on isäni painostuksesta katkaissut yhteydenpitonsa minuun ja lapsiini myös.
Sukulaisiaan ei voi valita, mutta ystävät voi. Kuulostaa kylmältä, mutta vasta nyt nelikymppisenä sen tajuttuani olen tullut ns vapaaksi.
En tarkoita, että tästä olisi kyse ap:n tapauksessa. En tiedä, mutta jos tämä oli vain se viimeinen tippa veljellesi. Häntä on hiertänyt joku tai jotkut asiat jo kauan.
Siskoni on typerä helluntailainen, rahan ahne, epäystävällinen, kateellinen ja ns. ulkokullattu eli huolehti koko ajan perheen maineesta.
Esim. puolisoni hoiti vanhempiani omaishoitajana aikanaan ja kateus oikein kihisi sen päässä eli menikö nyt hyvän tytön maine, joka muka auttaa vanhempiaan. Samalla oli kuitenkin ns. ulkokullattu ja pelkäsi jos vaikka äitimme tai veljeni oli hiukan huonoissa vaatteissa keskustassa tmv.
Suurinta hupia oli käydä kehuskelemassa vaikka auton hankinnalla ja haukkumassa vaikka äitiä. Samoin vieraiden vastaanotto omaan taloonsa oli joskus tympeää ja haukkuja tuli usein vanhemmilleni.
Tuollaisen paskan kanssa en ole kiinnostunut olemaan missään tekemisissä.
aivan pakkotilanteessa. Syy että luki mulle osoitetun kirjeen ja kertoi kirjeen asioita toiselle sisarelleni. itse kuulin kun puhui.
Heidän vaimonsa haluavat olla omien sukulaisten kanssa. Niin se on usein.
Omalla kohdallani koko suku sanoi välit poikki minuun kun huomasin että veli oli jättänyt kertomatta saamastani perinnöstä ja ilmoittanut että luovun siitä. Laitoin lakimiehen selvittelemään asiaa ja sain perinnön itselleni ilman oikeudenkäyntiä mutta suku ei ole missän tekemisissä. Perintö kuulemma kuului vain muille sisaruksille vaikka olikin testamentattu myös minulle.Ihme sakkia, en kaipaa enää heitä.
Itselläni on narsisti äiti ja hänen lapsensa. Itse en enää lue itseäni hänen lapsekseen.
Sama homma, peluuttaa perinnöllä ja alistaa ja nöyryyttää. Hyi että inhoan sitä porukkaa.
Kuulin kerran telkkarista ohjelman jossa sanottiin että lapsena on pakko kuulua siihen perheeseen johon syntyy mutta aikuisena voi itse valita oman perheensä.
Niin olen tehnyt. Jaksamista sinulle 7. Olet hieno ihminen kun olet jasanut pitää järkesi tuossa hullunmyllyssä.
Häneen olen katkaissut välit kokonaan, sillä olen nähnyt omassa nuoruudessani, mitä kaikkea huumeriippuvuus teettää. En halua että hän on missään tekemisissä lasteni kanssa, voi olla jopa toisille ihmisille vaarallinen ja väkivaltainen.
Sisko jätti vastuunsa hoitamatta ja minä jouduin isän kanssa hänen vyyhtinsä maksajaksi. Silloin katkaisin välit ja nyt, viisi vuotta myöhemmin, olen hiljalleen alkanut tajuamaan kuinka suuren palveluksen tein itselleni ja omalle perheelleni. Nyt olen vapaa yhdestä pummista.
kirjoittaja ei vaan tajua, että hänen lapsensa eivät kiinnosta toisia pätkääkään vaikka ne ovatkin hänen maailmansa keskipiste.
Ehkä veljelläsi on jotain ongelmia