Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko tämäkin sairauslomahuijaamista, jos

Vierailija
17.10.2012 |

saan esim neljä päivää sairauslomaa, mutta kolmantena päivänä huomaan olevani jo suht terve ja arvelen että neljäntenä päivänä olisin työkunnossa, mutta en mene töihin vaan lomailen?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

et periaatteessa edes voi mennä töihin jos saikku jatkuu, ellet tietty erikseen sovi pomon kanssa...

Vierailija
2/21 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkäri mulle niin sanoi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mä en kyllä vaan lomailisi, jos olen jo täysin työkykyinen...

Vierailija
4/21 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska jos lääkäri on määrännyt sen sairausloman niin hän ammattilaisena on myös arvioinut sinin työkuntoisuutesi ja määrännyt sitten tietyn ajan mikä pitää olla poissa töistä.

Mutta koska et ole työkuntoinen, et myöskään ole lomakuntoinen. Eli ei shoppailuja ja muita reissuja vaan toipumista kotona.

Vierailija
5/21 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei.. jos olet asiasta saikkua saanut, et periaatteessa edes voi mennä töihin jos saikku jatkuu, ellet tietty erikseen sovi pomon kanssa...

Vakuutusasioiden takia ei saa mennä kesken sairausloman itsekseen töihin, oli olo miten hyvä tahansa.

Vierailija
6/21 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

menet töihin ja tapahtuu työtapaturma, vakuutus ei korvaa, koska sinulla on todistus poissaolosta työpaikalta sille päivälle.

Juuri eilen lääkäri kirjoitti minulle eilisen plus loppuviikon sairauslomaa. Minun oli pakko mennä eilen vielä loppupäiväksi töihin, etteivät kaverit jää pulaan, joten lääkäri repi todistuksen ja kirjoitti uuden vasta tänä aamuna alkavaksi.

Vierailija
7/21 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei.. jos olet asiasta saikkua saanut, et periaatteessa edes voi mennä töihin jos saikku jatkuu, ellet tietty erikseen sovi pomon kanssa...

Vakuutusasioiden takia ei saa mennä kesken sairausloman itsekseen töihin, oli olo miten hyvä tahansa.

Tämä luulo EI pidä paikkaansa, mistä olette sen keksineetkin? Ainut este joka tuossa voi tulla on se että pitkään jatkuneen sairasloman keskeytyessä ennalta-arvioitua aiemmin tulee siitä viipymättä ilmoittaa Kelaan joka osaa keskeyttää sairaspäivärahan maksamisen (joko työnantajalle tai sairastuneelle)

Vierailija
8/21 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on muuten ihan täysi myytti, ei vaikuta yhtään mitenkään vakuutuksiin oikeasti onko sulla kirjoitettua sairaslomaa vai ei.

Eli saa mennä töihin heti kun vointi sen sallii, vaikka olisi lääkärin kirjoittama sairasloma-aika edelleen. Itse myös niin tekisin ja olen tehnyt, ihan hullua makailla täysin terveenä kotona vaan ja työt siellä duunissa sen kun kasautuu ja muuttuu entistä kiireellisemmäksi.

Vierailija
9/21 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

toi sitten mun pomolle :)

En ole "keksinyt" tuota yhtään mistään, vaan olen soittanut toivuttuani töihin, että tulisin jo huomenna. Pomo on sanonut, että et muuten tule, vakuutuksen takia ei saa tulla sairausloman aikana. Ehkä se on pomoni höpötyksiä sitten, tai firman vakuutusyhtiön, mutta näin meillä.

Vierailija
10/21 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

toi sitten mun pomolle :) En ole "keksinyt" tuota yhtään mistään, vaan olen soittanut toivuttuani töihin, että tulisin jo huomenna. Pomo on sanonut, että et muuten tule, vakuutuksen takia ei saa tulla sairausloman aikana. Ehkä se on pomoni höpötyksiä sitten, tai firman vakuutusyhtiön, mutta näin meillä.

Mutta, kaikkien saikkujen osalta sinne töihin ei voi mennä ennenaikojaan...

Vierailija
11/21 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole "keksinyt" tuota yhtään mistään, vaan olen soittanut toivuttuani töihin, että tulisin jo huomenna. Pomo on sanonut, että et muuten tule, vakuutuksen takia ei saa tulla sairausloman aikana. Ehkä se on pomoni höpötyksiä sitten, tai firman vakuutusyhtiön, mutta näin meillä.

Tai mihin pomosi vetoaa? Laki tai jokin vakuutusoikeuden päätös tms.? Vakuutussopimuksen ehdoissakaan ei saa olla lain kanssa ristiriitaista ehtoa ja tuskin onkaan kunhan vain olette saaneet asian päähänne että näin olisi.

Vierailija
12/21 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä asia todettiin vääräksi heti sen jälkeen, kun tajuttiin, että maapallo ei ole litteä. Kuka tätä väärää tietoa vielä levittää? Liitotko?

Vierailija
13/21 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakuutukset on tasan tarkkaan voimassa myös sairauslomalla ja töihin voi mennä kunhan asiasta on sopinut esimiehen kanssa.

Vierailija
14/21 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vakuutusjuttu on kai lähinnä urbaanilegenda. Itse olen kuullut sen vanhemmilta työkavereilta 25 vuotta sitten työelämään mennessäni, ja aina silloin tällöin se on vuosien varrella tullut vastaan jonkun suusta. Koskaan en ole tuollaista asiaa nähnyt kirjoitettuna missään.

Vierailija
15/21 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vakuutusjuttu on kai lähinnä urbaanilegenda. Itse olen kuullut sen vanhemmilta työkavereilta 25 vuotta sitten työelämään mennessäni, ja aina silloin tällöin se on vuosien varrella tullut vastaan jonkun suusta. Koskaan en ole tuollaista asiaa nähnyt kirjoitettuna missään.

Jos joku tuon vakuutusjutun uskoo niin kuka ja miksi?

Vierailija
16/21 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ne nimitetään pomoksi, ne saa kaiken viisauden jostain?

Totta kai nekin on tavallisia ihmisiä ja uskoo urbaanilegendoja. Myös mun pomo uskoi. Mä siis pysyin kiltisti kotona: oli saikkua ja pomo kielsi tulemasta töihin. Mikäs sen mukavampaa? Pesin ikkunat.

Vierailija
17/21 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.talouselama.fi/tyoelama/sairauslomalla+saa+menna+toihin/a208…

Tuon voi näyttää sille pomolle joka ei "päästä" töihin.

Vierailija
18/21 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusin mennä töihin sairauslomalla, että voisin edes vähän ohjata tuuraajaani. Vakuutusasiaa selvitettiin työpaikan lakimiehen kanssa. Lakimiehen viesti oli selvä: vakuutukset on voimassa, vaikka olisi sairauslomalla töissä.

Vierailija
19/21 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vanhimman tyttäremme (8-v.)ainut huoltaja, lisäksi meillä on mieheni kanssa 2 muuta lasta. Nyt tyttö tuli kipeäksi ja lääkäri tottakai kirjotti mulle sairaslomaa, kun olen lapsen ainut virallinen huoltaja. Mieheni kuitenkin pitää etäpäivää ja huolehtii lapsista, niin mullahan on nyt ihan omaa aikaa...

Vierailija
20/21 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.ebm-guidelines.com/dtk/shk/avaa?p_artikkeli=ttl00592#s4

siellä on sekä sairausloman keskeyttämisestä että tapaturmavakuutuksesta kerrottu.