Yökastelu ja kelan tuki
KUKA sitä oikein saa.
Poika on nyt 6,5v, eikä ole eläissään ollut kuiva öisin. Keskimäärin kerran viikkoon kastuu koko sänky, vaipasta huolimatta.
Lääkitystä on kokeiltu kahteen otteeseen, hälytin on myös, muttei tällä hetkellä käytössä. Kelasta tuli hylkäävä päätös.
Eihän siinä muuten mitään, mutta olis kuulemma pitänyt olla lääkityksellä ja halypatjalla kolme kuukautta YHTÄJAKSOISESTI. Eihän sitä lääkettä edes saanut syöttää enempää kuin 4 viikkoa putkeen, jos ei se tupla-annoskaan auttanut!
Pitääkö meidän koko sakin heräillä joka helvetin yö kolme kuukautta, että saataisiin se kelan tuki?
Mitä järkeä tässä oikein on?
Pitäköön tunkkinsa... Ehkä mä mieluummin nukun öisin... Ei se nyt NIIN iso raha sit kuitenkaan ole.
Kommentit (26)
Rahako auttaisi lapsen oppimaan kuivaksi??
mihin sitä rahaa tarvitsee jos lapsi ei ole oppinut kuivaksi?
Ei hyvää päivää sanon minä.
Saako samaa rahaa jos koira pissaa pitkin kämpää?
Siis mihin, miten raha auttaa tuollaisessa tilanteessa?
Kannattaisi miettiä syitä tämän lapselle mahdollisesti äärimmäisen kiusallisen asian takana.
Kuulemma nykypäivänä kielletään ettäkö syy olisi psykologinen, mutta.... paskan marjat! Miettikääs sitä.
Miksi lapsesi kastelee vielä 6 vuotiaana? Onko sitä tutkittu?
[quote author="Vierailija" time="19.07.2013 klo 22:41"]
Rahako auttaisi lapsen oppimaan kuivaksi??
mihin sitä rahaa tarvitsee jos lapsi ei ole oppinut kuivaksi?
Ei hyvää päivää sanon minä.
Saako samaa rahaa jos koira pissaa pitkin kämpää?
[/quote]Kuseta koiras säännöllisesti ettei nurkkiin päästele.
[quote author="Vierailija" time="16.10.2012 klo 23:55"]
KUKA sitä oikein saa.
Poika on nyt 6,5v, eikä ole eläissään ollut kuiva öisin. Keskimäärin kerran viikkoon kastuu koko sänky, vaipasta huolimatta.
Lääkitystä on kokeiltu kahteen otteeseen, hälytin on myös, muttei tällä hetkellä käytössä. Kelasta tuli hylkäävä päätös.
Eihän siinä muuten mitään, mutta olis kuulemma pitänyt olla lääkityksellä ja halypatjalla kolme kuukautta YHTÄJAKSOISESTI. Eihän sitä lääkettä edes saanut syöttää enempää kuin 4 viikkoa putkeen, jos ei se tupla-annoskaan auttanut!
Pitääkö meidän koko sakin heräillä joka helvetin yö kolme kuukautta, että saataisiin se kelan tuki?
Mitä järkeä tässä oikein on?
Pitäköön tunkkinsa... Ehkä mä mieluummin nukun öisin... Ei se nyt NIIN iso raha sit kuitenkaan ole.
[/quote]Onhan vaipat keksitty.
Niin mutta oppisiko koira nopeammin jos saisi rahaa kelalta?
Ei jumalauta siis saako kelalta rahaa jos ei ole opettanut lasta kuivaksi tarpeeksi ajoissa?
[quote author="Vierailija" time="19.07.2013 klo 23:10"]
Ei jumalauta siis saako kelalta rahaa jos ei ole opettanut lasta kuivaksi tarpeeksi ajoissa?
[/quote]
Yökastelu ei ole mistään opettamisesta kiinni vajukki
Hei ap!
Oletko pk-seudulta? Jos kyllä niin minulla on yksi ehdotus (haluaisin kokeilla auttaa lastasi).
Voi itku, vanha ketju, jonka joku oli nostanut ylös. Tuskinpa siis tavoitan enää ketjun aloittajaa. Toivotaan vain, että asia on selvinnyt.
T. Nro 23
Vanha ketju joo, mutta hiukkasen kypsyttää nuo kommentit.
t:kolmen yökastelijan äiti
Minkä ikäisiä lapsesi ovat nro 25? Onko kaikki mahdollinen tutkittu (rakenteelliset viat) yms?
ei meille kukaan sanonut että 1kk maksimissaan tupla-annosta vaan me lisättiin jopa 3 x annokseen pariksi viikokksi kunnes auttoi ja sit vähennettiin tuplaan ja nyt siis se 120 mg ja ollaan pärjätty, meille myös lekuri sano että 3kk seuranta lääkityksestä riittää tukeen, ens viikolla teen anomuksen katotaan kuis käy, nyt lääkitty 4 kk. Mitin vain koska pitäis yrittäää olla ilman lääkettä.....
mutta meillä riitti se, että on lääkärin hoidossa ja pitää säännöllisesti kastelupäiväkirjaa.
Miniriniä söivät molemmat lapset,esikoinen ainakin vuoden, ihan tuloksetta. Hälytinlakanan lainattiin ja ongelma hävisi noin kuukaudessa, lapsi oli silloin 6,5v.
Toisen lapsen kohdalla olin viisaampi ja lainasin lakanan aika pian ja sama juttu, noin kuukauden jälkeen oli kuiva.
Lääkärin hoidossa on ollut yli vuoden ja päiväkirjaa olen pitänyt helmikuusta 2011. Mikä nyt on suhteellisen helppoa, kun sen kuivan yön saa merkata sinne jotain kaks kertaa vuodessa... Ja sen The Tapauksen yleensä kyllä muistaa :D
Eka kerran sai lääkityksenkin melkein vuosi sitten. (sitä ennen tietty tutkittiin ja hutkittiin ja juostiin ties missä kuvauksissa ja labroissa)
ja se hälytin saatiin muistaakseni heinäkuussa tänä vuonna.
Kuinka kauan se oli käytössä? Tiesitkö, että se hälytysääni auttaa siihen ongelmaan alitajuntaisesti, vaikkei lapsi heräisikään siihen joka kerta?
Mielestäni tuo lakana on parempi kuin lääke, se oikeasti opettaa lasta, lääke vain laittaa "hanat kiinni".
Toisaalta 6,5 vuotias on vielä tässä yökasteluasiassa aika pieni ja ongelma voi kyllä hävitä kun tulee ikää vuosi tai kaksi lisää. Perheelle tosin on raskasta aikaa myös.
kaksi muuta lasta sen takia kärsii... (vanhemmat nyt ehkä joutaa kärsimäänkin)
Meillä saatiin tuki, kun ensin valitin kielteisestä päätöksestä. Lääke ei auttanut ja sopinut ja lääkäri totesi, että Kelaa varten sitä ei tarvi syödä. Lääkkeestä huomaa lyhyessä ajassa, onko siitä apua.Kelan lääkärin mukaan olisi pitänyt siis syödä sitä, jotta saa tuen. Hälyttimen avulla viimein oppi kuivaksi aika nopeasti. Ostin sellaisen langattoman hälyttimen, jossa asetetaan pikkuhousunsuojaan pieni tunniste.