Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

määräaikaisen työsopimuksen purkaminen ennen sopimuksen aloituspäivämäärää

Vierailija
16.10.2012 |

Olen tällä hetkellä töissä kaupassa ja tällä viikolla minulle tarjottiin määräaikaista sopimusta vuoden loppuun. Päätin hyväksyä tarjouksen ja allekirjoitimme sopimuksen viime viikolla. Sopimuksen alkamisajankohdaksi laitoimme ensi viikon maanantain.

Nyt kuitenkin kävi niin, että sainkin töitä omalta alalta, ja totta kai olisin menossa sinne heti, mutta mietityttää tämän nykyisen työsopimuksen purkaminen. Voiko siis kaupanalalla purkaa määräaikaisen sopimuksen ENNEN sen sopimuksen alkua ilman irtisanomisaikaa VAI pitääkö työsopimus irtisanoa "normaalisti" tuolla 2 viikon irtisanomisajalla?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tällä hetkellä töissä kaupassa ja tällä viikolla minulle tarjottiin määräaikaista sopimusta vuoden loppuun. Päätin hyväksyä tarjouksen ja allekirjoitimme sopimuksen viime viikolla. Sopimuksen alkamisajankohdaksi laitoimme ensi viikon maanantain.

Nyt kuitenkin kävi niin, että sainkin töitä omalta alalta, ja totta kai olisin menossa sinne heti, mutta mietityttää tämän nykyisen työsopimuksen purkaminen. Voiko siis kaupanalalla purkaa määräaikaisen sopimuksen ENNEN sen sopimuksen alkua ilman irtisanomisaikaa VAI pitääkö työsopimus irtisanoa "normaalisti" tuolla 2 viikon irtisanomisajalla?

*** KORJAAN *** Sopimusta siis tarjottiin viime viikolla JA sillon myös allekirjoitettiin se.

Vierailija
2/5 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 viikon irtisanomisaika?

Jos ei ole, niin joudut todennäköisesti olemaan töissä koko sopimuksen kestoajan tai vaihtoehtoisesti korvausvelvolliseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja purkamiselle on oltava laillinen peruste.

Vierailija
4/5 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lukee että on 2 viikon irtisanomisaika

Vierailija
5/5 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

irtisanoutumisesta vapaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi viisi