Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Matka maailman ympäri (piirretty)! Muistatteko sen jakson, jossa prinsessa meinataan polttaa??

Vierailija
16.10.2012 |

Olen ajatellut että näyttäisin muuten niin loistavan sarjan 5-vuotiaalleni, mutta tuo jakso kummittelee mielessäni. Näin sarjan itse alle kouluikäisenä ja tuo polttohautaus jäi mieleeni elävästi ("en tahdo kuolla, EN TAHDO!"). :( Nyt en sitten tiedä, uskallanko antaa lapsen katsoa tuota...yleensä olen sitä mieltä että turha sensuuri on pyllystä, mutta...no, jakson nähneet tietävät kyllä.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta se riippuu ihan lapsesta.

Minä muistan, kun näin jakson ekan kerran ja olihan se jännittävä mutta jotenkin tiesin, että prinsessa pelastuu.

Oma poikani oli muistaakseni 4v. kun näki tuon eikä ollut moksiskaan.

Vierailija
2/16 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

alle kouluikäisenä. Tuo jakso jäi kyllä mieleen, mutta ei erityisesti polttohautauksen takia, vaan siksi että se prinsessa oli niin söpö:D Muuten olin kyllä aika herkkä lapsi, mutta tuosta ei mitään traumoja jäänyt. Ehkä huomio meni enemmän siihen, että sankarit pelastivat prinsessan...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin en sitä MIKSI Romi haluttiin polttaa. Oliko kuolleen miehensä roviolla?

Joka tapauksessa, olihan se jännä, mutta Tico toi sen norsun kanssa sopivasti myös huumoria jolloin en ehtinyt liikaa ajatella polttamista ja prinsessan pelkoa. Minun kävi vain sääliksi sitä "neulatyynynorsua". :D

Vierailija
4/16 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin taisin olla jo koulussa silloin.

Ja voithan aina kertoa pojallesi etukäteen että se prinsessa pelastuu, ettei ole liian jännä.

Vierailija
5/16 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

..esim. Muumeja tai Pingua enää, kun näki kerran liian jännän jakson. Pingussa liikaa oli se, kun Pingu eksyi...että ehkäpä odottelen vielä tuon sarjan kanssa.

-ap

Vierailija
6/16 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies oli ilmeisesti joku rikkaampi tapaus.

Vierailija
7/16 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin en sitä MIKSI Romi haluttiin polttaa. Oliko kuolleen miehensä roviolla?

Joka tapauksessa, olihan se jännä, mutta Tico toi sen norsun kanssa sopivasti myös huumoria jolloin en ehtinyt liikaa ajatella polttamista ja prinsessan pelkoa. Minun kävi vain sääliksi sitä "neulatyynynorsua". :D

että olisi ollut jonkin sortin rituaali tms.

Joku voi ehkä muistaa paremmin.

Vierailija
8/16 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

katsoin sarjaa kyllä, mutta se susi, jonka silmä kiilui aina jossain nurkan takana oli tosi pelottava! Olin ehkä 6-v. ja muuten rohkea.

Vierailija
9/16 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun mainitsit niin alkaa tuo polttajien mantra kaikua korvissani! o_O

Vierailija
10/16 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin kertoo Wikipedia.

"Prinsessa Romy: Intialainen prinsessapantteri, joka pakotettiin väkisin menemään naimisiin vanhan, rikkaan miehen kanssa. Kun mies kuoli, hänen oli määrä joutua poltettavaksi uhriseremoniassa. Fogg ystävineen pelastaa Romyn, ja hän pyytää että saisi matkustaa heidän mukanaan Singaporeen, missä hänellä on sukulaisia. Singaporessa kuitenkin selviää, että Romyn sukulaiset ovat muuttaneet Hongkongiin. Hongkongissa Romy saa tietää, että hänen sukulaisensa ovat kuolleet kulkutautiin. Kun prinsessa on toipunut järkytyksestä, herra Fogg ehdottaa, että tämä tulisi asumaan heidän kanssaan Lontooseen, missä herra Fogg voisi huolehtia hänen turvallisuudestaan. Matkan aikana Romy rakastuu herra Foggiin. Heidän saapuessaan Lontooseen Romy tarjoutuu avioitumaan koko omaisuutensa menettäneen herra Foggin kanssa, sillä Romy uskoo, että jaetut vaikeudet on helpompi voittaa."

Vierailija
11/16 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseinen jakso piti oikein katsoa ja joo, kyllä mä nyt muistan pelänneeni ihan oikeasti.

Vierailija
12/16 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika karua.

Näin kertoo Wikipedia.

"Prinsessa Romy: Intialainen prinsessapantteri, joka pakotettiin väkisin menemään naimisiin vanhan, rikkaan miehen kanssa. Kun mies kuoli, hänen oli määrä joutua poltettavaksi uhriseremoniassa. Fogg ystävineen pelastaa Romyn, ja hän pyytää että saisi matkustaa heidän mukanaan Singaporeen, missä hänellä on sukulaisia. Singaporessa kuitenkin selviää, että Romyn sukulaiset ovat muuttaneet Hongkongiin. Hongkongissa Romy saa tietää, että hänen sukulaisensa ovat kuolleet kulkutautiin. Kun prinsessa on toipunut järkytyksestä, herra Fogg ehdottaa, että tämä tulisi asumaan heidän kanssaan Lontooseen, missä herra Fogg voisi huolehtia hänen turvallisuudestaan. Matkan aikana Romy rakastuu herra Foggiin. Heidän saapuessaan Lontooseen Romy tarjoutuu avioitumaan koko omaisuutensa menettäneen herra Foggin kanssa, sillä Romy uskoo, että jaetut vaikeudet on helpompi voittaa."

Vierailija
13/16 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ok, olin herkkä lapsi, mutta silti se oli oikeasti KAMALA. jotenkin se tunnelma ja kaikki, musiikki (?). en muista siitä oikein muuta kun valtavan ahdistuksen.

t. 90-luvun lapsi

Vierailija
14/16 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätin etten anna lapsen katsoa tuota sarjaa, ainakaan ihan vielä. Sarja on loistava, mutta en tahtoisi riskeerata että herkän lapsen yöunet menevät tai päässä alkaa pyörimään kuolema.

-ap

Vierailija
15/16 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sain tuosta jaksosta järkyttävät traumat! En voinut koskaan enää katsoa tuota sarjaa ja kun aikusenakin näin vain kuvan tuosta sarjasta, puistatti. Ja minä kylä katosin samaan aikaan kaikki aikuisten kauhujutut (hiidenvirta, hämärän rajamailla, murhamysteeerejä ym) eikä niistä tullut koskaan mitään "oireita". Omille lapsilleni en kyllä tuota sarjaa näytä.

Vierailija
16/16 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

T. Sielunkumppani,loistava sensuuri.