Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ryypiskelevät kotiäidit?!

Vierailija
16.10.2012 |

Törmäsin erään keskustelun kautta tällaiseen vanhaan ketjuun, jossa puhuttiin kotiäideistä, jotka hoitavat lapsiaan pienessä hiprakassa: http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/2/viestiketju/1478962/terapeuttini…

Siis onko tällainen ilmiö oikeasti olemassa? Luin jokin aika sitten Eve Hietamiehen Yösyöttö-teoksen ja siinähän oli se yksi mamma, joka hörppi leikkipuistossa aina terästettyä kaakaota tms. Pidin hahmoa todella epäuskottavana - kuka nyt olisi hiprakassa kotona lasten kanssa, mutta tuosta ketjusta saa sen kuvan, että sellaista oikeasti tapahtuu!

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättäen niitä löytyy myös ns. paremmista piireistä, eräs lääkärituttuni sanoi joskus että esim. Helsingin eteläisissä kaupunginosissa virtaa varsinainen valkoviinin Tonava, että siellä turhautuneet varakkaiden miesten kotirouvat lääkitsevät elämänsä tyhjyyttä tissuttelemalla pitkin päivää. Eivät ole yleensä sillä tavalla sikakännissä ikinä kun alempien sosiaaliluokkien perinteiset juopot (joita niitäkin tietysti on kotiäiteinä kun ei ne yleensä töissä käykään) mutta vähän pöhnässä useimmiten.

Vierailija
2/15 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se äitiys lopeta juomasta, ei raskauskaan estä monia juomista. Ja ihan turha heitellä kivillä juoppoja kotiäitejä, ihan samalla tavalla ne eläkeläisetkin ryypiskelee työssäkäyvistä nyt puhumattakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se äitiys lopeta juomasta, ei raskauskaan estä monia juomista. Ja ihan turha heitellä kivillä juoppoja kotiäitejä, ihan samalla tavalla ne eläkeläisetkin ryypiskelee työssäkäyvistä nyt puhumattakaan.

Mä olen vaan aidosti hämmästynyt! Ja tarkoitin tässä nyt nimenomaan ns. tavallisia/parempia perheitä, niitä, joista nro 2 puhui. Että ihanko oikeasti joku voi tissutella pitkin päivää (parempi termi kuin otsikossa käyttämäni ryypiskely) ja olla samalla "tavallinen" kotiäiti! Tää ei vaan mahdu mun maailmankuvaan, vaikken itse todellakaan ole mikään absolutisti!

ap

Vierailija
4/15 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nekin ryypiskelee. Ei kotiäitiys, kuten ei äitiys yleensäkään, tee immuuniksi alkoholille. Sen demokraattisuuteen voi luottaa; se ei katso siviilisäätyä, varallisuutta, ulkonäköä, uskontoa, sukupuolta...

Vierailija
5/15 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan uskomatonta, että sun kaltaisia on olemassa.

Vierailija
6/15 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että ihanko oikeasti joku voi tissutella pitkin päivää (parempi termi kuin otsikossa käyttämäni ryypiskely) ja olla samalla "tavallinen" kotiäiti! Tää ei vaan mahdu mun maailmankuvaan, vaikken itse todellakaan ole mikään absolutisti!

ap

En tiedä mikä siinä on edes niin ihmeellistä? Kun sitä alkoholia ei ota niin paljon että tulee selvästi humalaan, vaan tasaisesti vain sen verran että vähän rentoutuu ja mahdollinen ahdistus poistuu, niin kyllähän siinä saa kotia ja lapsia suhteellisen kelvollisesti hoidettua, ei tietenkään täysin selvän tavoin mutta ei niinkään että kaikki näkisi jo päälle että pahoja ongelmia on.

Itse en ole juonut aikana jolloin on ollut lapsia mutta sinkkuna tuli harrastettua suurkulutusta, ja ymmärrän hyvin että tottunut käyttäjä, jolla ei ole taipumusta kovaan kännijuomiseen, pystyy pitämään yllä tasaista pikkuhiprakkaa aamusta iltaan kun siihen on mahdollisuus. Mullakin aina viikonloput meni niin että "päivän paras keskari (keskiolut) on aamukeskari" ja siitä sitten tasaista tissuttelua iltaan asti. Olin niin vähän kännissä että pystyin ihan kaikki asiat hoitamaan, käymään kaupassa, pyykkäämään, siivoamaan, käymään jossain harrastuksessa jne.

Vierailija
7/15 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi mulla on ollut se periaate, etten juo muuten kuin seurassa (ja lapsia ei lasketa!). Vaikkakin juon vain mietoja ja kohtuudella, mutta kaipa niihinkin riippuvuus kehittyy arvaamattomasti.

Vierailija
8/15 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Illan aikana 600 mg Lyricaa, 1 mg Panacodia kaks lasia punaviiniä ja otin vielä parit (miedot) xanorit, jos vaikka vitutus ja särky loppuis ja tulis uni vihdoin.

Ei ole onneks pieniä lapsia enää ja mies kotona.

Tällaista tämä on, töissäkäyvä äiti yrittää jaksaa työnsä ja perhe-elämän kaikkien sairauksiensa keskellä. Moralisoikaa rauhassa, en koe olevani juoppo-sekakäyttäjä, koetan vain selviytyä, vaikkei elämästä hengissä selviydykään...

Vierailija
9/15 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan uskomatonta, että sun kaltaisia on olemassa.

Vaikken (taaskaan) ymmärrä, miksi keskustelun aloittajaa aletaan lytätä. Tyhmähän ei ole kai se, joka kysyy..?

Naiivi kai olen. Itse juon oluseni silloin, kun lapset ovat nukkumassa tai yökylässä, koska en halua heidän näkevän minua edes hiprakassa. Pitäisiköhän minunkin korkata huomenna heti aamusta, niin ei tuntuisi kotiäidin arki niin tylsältä...

ap

Vierailija
10/15 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiivi kai olen. Itse juon oluseni silloin, kun lapset ovat nukkumassa tai yökylässä, koska en halua heidän näkevän minua edes hiprakassa. Pitäisiköhän minunkin korkata huomenna heti aamusta, niin ei tuntuisi kotiäidin arki niin tylsältä...

ap

esim. meillä juodaan päivällisen kanssa viiniä lähes joka päivä eikä sitä lapsilta mitenkään peitellä. Ja on joskus otettu vähän enemmänkin lasten nähden kun on olltu sukulaisia kylässä, kuitenkin aina niin että yksi aikuinen on täysin selvä eikä ikinä mitään pelottavaa sikailumenoa kyllä. Lapsuudenkodissanikin juhlissa otettiin ja lapset siellä mukana pyöri ja hyvät muistot vaan...

Mutta toki jokapäiväinen jatkuva pitkin päivää tissuttelu kertoo että jotain ongelmia on, usein kyse on siitä että alkoholia käytetään mielialalääkkeenä - ja siihen käyttöön taas olisi nykyisin lääkäriltä saatavana paljon harmittomammat lääkkeet. Ja onhan se harmi että usein noissa tapauksissa lapsi ei edes ikinä tiedä että äiti on vähän pöhnässä, koska ei ole oikeastaan koskaan nähnyt äitiä muunlaisena. Äiti on vaan äiti, sellainen vähän poissaoleva ja hidas tyyppi ehkä.

Vierailija
11/15 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmähän ei ole kai se, joka kysyy..?

ap

Tuo on vain sanonta, joka on keksitty, jotta ne tyhmät kehtaisivat kysyä tyhmät kysymyksensä ja ehkä siten oppisivat jotain.

Vierailija
12/15 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen juonut päivän aikana 2 litraa valkoviiniä ja pari kaljaa päälle, ja ihan hyvin lapset hoidettu.

Vierailija
13/15 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen juonut päivän aikana 2 litraa valkoviiniä ja pari kaljaa päälle, ja ihan hyvin lapset hoidettu.

Niinhän essin luulet....

Vierailija
14/15 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ruokaa te syötte? Syöttekö koskaan suomalaista perusruokaa jonka yhteyteen on ihan hiukan vaikea yhdistää viiniä..

Suurin osa kansasta kun tuntuu vetävän suht samaa ruokaa niin tuota hieman ihmettelen.Vai onko se vaan hienompaa sanoa että lasi ruoan kanssa kuin että pakkosaadaviiniäjokapäivä.

Vierailija
15/15 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne yhtään tälläistä äitiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yksi