Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Kuinka usein peset jääkaapin KUNNOLLA?

Vierailija
16.10.2012 |

Itse olen pyyhkinyt pintoja tarvittaessa. Olen irrottanut lasihyllyt ja ritilät ja tiskannut ne + pyyhkinyt seinät ja tiivisteet 3-4 kertaa vuodessa.

Nyt oli kuitenkin jääkaappiin purkkien alle päässyt kasvamaan yököttävää musta hometta. :( Sitä oli myös lasihyllyhen muovireunusten alla. Teenkö suursiivouksen liian harvoin vai mistä home tulee?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun sulatan jääkaapin pakastelokeron. eli syksyn loppupuolella, kun ulkona on jo kylmää öisin ja talven loppupuolella, kun ulkona on edelleen viileää. Samassa tulee pestyä koko kaapppi.

Vierailija
2/14 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli viimeksi neljä vuotta sitten. Pyyhin näkyvää likaa pois märällä talouspaperilla aina silloin, kun se alkaa häiritä pahemmin. Välillä tiivisteissä on hometta, jota olen joskus ronkkinut sieltä välistä vanupuikoilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyyhin noin 1krt/kk ja perusteellisemmin "pesen" kolmesti vuodessa.

Ihan hyvänä on (onneksi) pysynyt.

Mä en tiedä mitään ällöttävämpää kuin sisältä likainen jääkaappi. Muutamalla tutulla on asunto aina siistissä kunnossa, mutta sit kun siellä avaa jääkaapin niin yök!

Saatan kyllä olla vähän neuroottinenkin tän asian suhteen, kun meijän äiti just viime viikolla sano että "teillä on kyllä aina jääkaappi tosi siisti" :)

Vierailija
4/14 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ei pääse mitään pientä ja pilaantuvaa unohtumaan mihinkään koloseen.

Vierailija
5/14 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitän kaiken huonoksi menneen pois esim hillosipulin tyyppiset jutut ja vihannekset. Se on helppo pyyhkiä kun se ei ole täynnä.

Sitten tuoreet ruuat sisään. Mulla on aina raikas ja siisti jääkaappi.

Vierailija
6/14 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muta ei siellä ole kyllä hometta... TOsin ei meillä purkitkaan kyllä falskaa, esim. ketsupit ym. pyyhin/pesen aina samantien jos tuntuu että sieltä jotain on valunut.

Vierailija
7/14 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paitsi jos mainitsemaasi hometta tms. esiintyy.

Vierailija
8/14 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avonaisissa pakkauksissa, tai jotain on päässyt läikkymään hyllylevylle ja olet siihen pannut sopivan tiiviin purkin päälle, tai pakkausten pohjissa on ollut jotain ruokatahroja?

Joka tapauksessa, eihän se home kasva siellä itsekseen ainakaan suurissa määrissä, jos sillä ei ole jotain ravintoa, melkeinpä riippumatta siitä siivotaanko jääkaappia vaiko eikö. Ilmankosteus ja lämpötila on myös tärkeitä asioita. Ilmankosteutta nostaa ruoat avonaisissa pakkauksissa, jääkaapin oven pitäminen auki ja lämpimien ruokien tuominen jääkaappiin.

Eli sanoisin, että sillä suursiivouksella ei niin väliä, mutta jotain muuta on siinä suursiivousten välillä jäänyt huomaamatta. Ehkä jääkaappi on liian täynnä?

Vierailija
9/14 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kesällä myös.

Laitan ne hyllyt jne aina astianpesukoneeseen peseytymään,muuten pyyhin keittiöspraylla tai fairylla

Vierailija
10/14 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki hyllyt, ritilät ja laatikot voi tästä uudessa onneksi laittaa astianpesukoneeseen. Helpottaa huomattavasti urakkaa ja kaappi on kuin uusi aina pesun jälkeen.

Vierailija
11/14 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies pesi heinäkuussa viimeksi.

Vierailija
12/14 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jotain roiskeita tulee niin samantien sotkut pois. Pari kertaa vuodessa pesen niin, rrtä ensin tyhjennän kaikki pois, syksyisin paras kun ruuat voi laittaa kylmälaukuissa ulos. Se sulatusvesien säiliö muuten kannattaa silloin tällöin kanssa pestä, aiheuttaa likaisena ummehtunutta hajua kotiin.

Vierailija
13/14 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka on helppo pestä. Yritän pestä ne kerran viikossa, mutta en kyllä aina niin jaksa/muista tehdä.

Ostan kerran viikossa navetasta maidon ja laitan sen erilaisiin astioihin jääkaappiin. Jos sitä läikähtää vähänkin, haju on kamala ja on pakko siivota. Kerran viikossa se pesutarve olisi.

Vierailija
14/14 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

roiskeita pyyhin kerran viikossa.

tuntuu että pitäis pestä useamin.

onko jääkaappi tarpeeksi kylmä? home lähtee miedolla kloriittiliuoksella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kaksi