Mltä pitää näyttää nainen, jota on sinattu vain 150 cm
pituudella?
Kommentit (23)
"heillä ei ole oikein auktoriteettia ja heitä ei oteta vakavasti"
Mihin mahdat perustaa väitteesi? Taidat kertoa sillä vain omasta henkilökohtaisesta asenteestasi muita ihmisiä kohtaan. Ehkä olet sen verran epävarma itsestäsi, että joudut rakentamaan identiteettiäsi pituudellesi yms. ulkoisille jutuille?
Minä olen 148-senttinen akateeminen ihminen eikä minulla kyllä ole koskaan ollut hankaluuksia tulla otetuksi vakavasti. En kuulemma edes näytä niin lyhyeltä, kun vartaloni on sopusuhtainen (ei tappijalkoja tms. silmiinpistävää). Enkä erityisesti ajattele olevani lyhyt, koska olen kuitenkin ns. normaalikasvuinen eikä lyhyyteni oikeastaan näy arjessani saati sosiaalisessa kanssakäymisessäni.
Auktoriteettini ja ihmisyyteni koostuu kyllä ihan muista asioista kuin pituudesta. Kuinkas teillä, joita tietyn pituiset ihmiset huvittavat?
Olen 19-vuotias, 150/38 neitonen. Pituudesta kuittailua kuului etenkin peruskouluaikana paljon, mutta nykyisin kuulen useammin kommenttia suloisesta pienuudesta. Minulla on upea, pitkä ja komea, fiksu poikaystävä, jota ei todellakaan pienuuteni haittaa. On mukavaa, kun oma rakas ihastelee ääneen "pientä naistaan". :)
Todellisella auktoriteetilla ei ole mitään tekemistä pituuden kanssa. 155cm pitkä äitini on pieni, mutta pippurinen, ei mikään kiukuttelija, mutta auktoriteetti kuitenkin - siinä määrin, että jäätävän katseen alla kovakin jätkä hiljenee ja pahoittelee huonoa käytöstään.
Älkää rakkaat ihmiset tehkö pituudesta itsellenne ongelmaa! :)
mitenkään. Ihan normaalikokoinen nainen tuommoinen on.
Mutta kyllä joo suhteessa yleensä on kroppa jalkoihin nähden pidempi kuin pidemmillä naisilla, koska naisilla lantio on luustoltaan kaikilla pituudesta riippumatta suunnilleen saman kokoinen, koska se on "suunniteltu" mahduttamaan sisäänsä 9-kuisen normaalikokoisen sikiön. Siksi ei aikuisella naisella ole kovin paljon alle 90 cm lantionympäryksiä tai kovin matalia lantioita vaikka olisi lyhytkin. Tämä tietysti tekee tukevamman ja persjalkaisen näköisen vaikutelman kun on suhteessa siitä kohtaa leveämpi ja pidempi koko kehon korkeuteen nähden.