Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"Kyllä meidän Veikko-Eveliina..."

Vierailija
15.10.2012 |

Luultavasti olette kaikki törmänneet, niin netissä kuin irl, sellaiseen ihmiseen jonka mielestä kaikki vauvat/lapset/koirat/miehet toimivat tismalleen samalla tavalla.

Otetaan kuitenkin esimerkkitilanne:

Sinä valittelet kuinka vauva itkee täyttä huutoa yösyötön jälkeen ja hänet pitää rauhoitella nukkumaan tai nukuttaa vieressä, jotta hän rauhoittuisi. Tähän tämä ihmistyyppi vastaa

"Kyllä meidän Veikko-Eveliina on ihan hiljaa aina syötön jälkeen. Senkun vain laitat sen vauvan sänkyynsä nukkumaan, niin se meidän Veikko-Eveliinakin toimi."

Vastaavia tilanteita voi keksiä mielensä mukaan, luulen tosissani että jokainen on tälläiseen ihmiseen törmännyt.

Sitä minä vain lähinnä mietin, että mitkä ovat noiden ihmisten motiivit? Kuvittelevatko he ihan tosissaan että jokaikinen ihminen, tai mistä milloinkin on kyse, toimii tismalleen samoin? Vai onko kyse siitä että he itse kokevat olevansa jotenkin parempia kuin se, jolla ongelma/tilanne on?

Ja miten näihin voi vastata? Olla hiljaa?

Tuo esimerkkitilanne oli minun ja erään ihmisen välillä ja kun sanoin että ei sitä lasta voi jättää yksin huutamaan, että hän rauhoittuu vain vierelle, niin sain ryöpytyksen niskaani että "NO tuolla tavalla sinä saat vain läheisriippuvaisen nuoren itsellesi" ja "kyllä se sinne rauhoittuu, ei sillä mikään hätä ole". o.O Ja ei, ryöpytys ei ollut kuvitelmaani, hän korotti ääntään minulle ja oli selkeästi vihainen. Hän on sairaanhoitaja ammatiltaan, joten luulisi hänen nyt tietävän että vauvaa ei voi jättää itkemään.

Tuo ihminen nyt ei ole koskaan minusta pitänyt, hänen mielestään minä toimin kaikessa väärin ja jokainen hengenvetoni on henkilökohtainen loukkaus häntä kohtaan.

Hänen kohdallaan kyse voisi olla siitä että hän haluaa alentaa minua entistä enemmän (aivan kuin vuosikymmenten ryöpytys ei riittäisi), mutta mikä mahtaa olla esimerkiksi täällä vastaavasti puhuvien ja muutoin vieraiden ihmisten motiivi vastaavaan?

Onko kyse omasta itsetunnosta, siitä että se toinen ihminen pitää saada alemmaksi itseään vai pelkästä yksinkertaisuudesta?

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
15.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäisikö vastata, että mitä sitten? Ei sun ongelmasi ole mun ongelma. Minulta löytyy vastaus, jota et itse ole ajatellut, ehkä 0,5:een prosenttiin ongelmistasi, tämäkään ei ole yksi niistä.

Kun ei oikein hiljaakaan voi istua. Itseäni joskus ottaa päähän, että ajatteleekohan se, että ajattelen vain itseäni. Mutta en voi tietää asioitasi paremmin, ja olisihan se hienoa jos voisi jotenkin auttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla