Miten ison hain olet nähnyt elävänä? Kerro kokemuksestasi.
Kommentit (21)
mutta Loro Parquen akvaariossa kylläkin. Todella isoja olivat!
mutta Loro Parquen akvaariossa kylläkin. Todella isoja olivat!
mutta enpä mitannut niitä; täysikasvuisia olivat ja eläviäkin vielä
Karibialla käydessä meressä matalassa rantavedessä oli aitaus, johon turistit saivat kavuta, pidellä noin metrin pituista hain poikasta sylissä kaksin käsin, ja tutut otti fotoja.
Sukeltaessa olen nähnyt sen isoimman eli valashain, parhaimmillaan oli kosketusetäisyydellä hetken aikaa. Valashai on siis täysin vaaraton, syö planktonia. Isoimmat kasvavat yli kymmenen metrin mittaisiksi, tämä taisi olla aika vauva; ehkä 5-10-metrinen. Paikka oli Utila, Honduras.
Sukeltaessa olen nähnyt sen isoimman eli valashain, parhaimmillaan oli kosketusetäisyydellä hetken aikaa. Valashai on siis täysin vaaraton, syö planktonia. Isoimmat kasvavat yli kymmenen metrin mittaisiksi, tämä taisi olla aika vauva; ehkä 5-10-metrinen. Paikka oli Utila, Honduras.
vasarapäähaiden keskellä (tulivat punasella merellä uteliaina katsomaan meitä sukeltajia), niitä oli ehkä 4-6 kpl ja pituus metristä ylöspäin.
Riuttahaihin olen törmännyt sukeltaessa, se oli pieni, alle metrin.
t. dyykkari
tiikerihain lähellä, näköetäisyydellä.
Ja kyllä hirvitti, minulle hai tarkoittaa tappajahaita.
Vaarallisemmat on nahty lasin lapi, tosin sinnekin tankkiin paasis sukeltamaan.
tiikerihain lähellä, näköetäisyydellä.
Ja kyllä hirvitti, minulle hai tarkoittaa tappajahaita.
Olisko ollu teneriffan akvaariossa sellainen puolitoistametrinen vonkale. Iso oli!
Sukeltaessa on tullut noin nelimetrinen riuttahai vastaan. Pyöri siinä uteliaana ja lähti sitten matkoihinsa. Ei tuntunut uhkaavalta missään vaiheessa (eivätkä nuo riuttahait mitään ihmiselle teekään).
Valkohaita ei ole muuten vankeudessa missään, ainakaan pidempiä aikoja. Ne yksinkertaisesti eivät säily hengissä. Pisin valkohain oleskelu akvaariossa oli 198 päivää Monterey Bay Aquariumissa.
Nro 16 korjaa: ei siis nelimetrinen vaan kaksimetrinen riuttahai :D Aivopieru, sorry.
Henry Dooley Zoossa oli varmaan jotain lähes kymmenmetriä, snorklatessa parimetrisen riuttahain. Ovat käyneet turistien kimppuun eli hauska kaveri kenen kaa uiskennella!
Tongalla näin sukeltaessa hain, joka kirjasta jälkikäteen katsottuna osoittautui 6-7-metriseksi. Näkyvyys Tongan vesissä on parhaimmillaan jopa 90 metriä, ja tuo hai oli aika kaukana, joten ei hirvittänyt.
Hui hui hui!!!!! Mua kauhistuttaa ja kiehtoo samaan aikaan! Saisinkohan paniikkikohtauksen...
Parimetrisen riuttahain nähnyt snorklatessa.
( enkä edes haluaisi törmätä)