Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

11 tapaa jättää nainen, toi Hanna Sumari ei ole koskaan kokenut mitään kauheaa!

Vierailija
13.10.2012 |

Oli pakko kääntää kanavaa, Hanna Sumari oli niin raivostuttava ton "mitä sitä miettimään, katot vaan eteenpäin ja unohdat" jankkaamisensa kanssa! Eija Vilpaskin vilkuili sitä välillä, että mitä helvettiä. Ei mitään empatiakykyä, eikä mitään tajua siitä, kuinka hirveää tolla naisella on ollut, kun mies yhtäkkiä katoaa täysin 17 vuoden jälkeen. Tapahtuneesta 1,5 vuotta, ja nainen selvästi tosi hajalla, eikä koskaan saa vastauksia miksi. Ainoa yhteydenotto on ollut avioeropaperi käräjäoikeudelta, kun mies ja isä lähti sanomatta muuta kuin "mun täytyy mennä". Nainen luuli että käy kaverillaan, mutta mitään yhteuttä ei ole saatu. Ja Hanna Sumari jankkaa samaa asiaa, että unohda vaan, mitä noita miettimään, elät vaan elämääsi eteenpäin etkä mieti ollenkaan!

Naiselta kysytään, että odotatko vieläkin että mies tulisi takaisin ja selittää jotenkin, ja kun nainen alkaa vastata, että en oikeastaan enää usko, niin Sumari huudahtaa väliin, että hyvä, mitä sitä miettimään, ei sillä ole väliä!

Mua alkoi oksettaa toi hänen tyylinsä niin paljon, ja myötähäpesinkin aika paljon, etten voinut enää katsoa. Tosi kiva keskustelu, kun yksi vähättelee koko asiaa, yksin lapsen kanssa isoon taloon jääneen ongelmia ja tuskaa, ja hihkuu vaan, että unohda koko juttu...Huh, tosi outoa.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
14.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan mä ymmärrän kyllä Hanna Sumaria. Asioista pitää päästä yli ja jatkaa elämässä eteenpäin. Asiat ja tapahtumat käydään läpi, samoin niihin liittyvät tunteet, jonka jälkeen niistä vapaudutaan. Ei kannata jäädä rypemään menneisyyteen.

Sitä paitsi en usko, että ketään jätetään noin vain yhtäkkiä, kyllä siinä selvät merkit on varmasti olleet näkyvissä jo pitkään, vaimo ei ole vain kyennyt niitä havaitsemaan. Minä kuulun näihin jättäjiin jotka "yhtäkkiä" lähtivät, juuri kun kaikki oli niin "hyvin" yms. liibalaabaa. Todellisuudessa olin jo puoli vuotta aikaisemmin kertonut mikä mättää, ja että asioiden on muututtava. Annoin miehelle puoli vuotta aikaa muuttaa asioita, sanoin että lopetan nalkuttamisen, hän muuttaa itse toimintaansa. Mitään ei tapahtunut, ja lähdin käveleen. Mies ei vielä tänäkään päivänä ymmärrä miksi jätin hänet, eikä ole päässyt asian yli. Jostain syystä en minäkään osaa sääliä ja surkutella...

sitä että KAIKILLA muillakin on. Usko pois, kaikki jättäjät eivät kerro ensin puolisolleen mikä on ongelmana ja yritä ensin muuttaa liittoaan. Varsinkin miehille asioista puhuminen on usein vaikeaa ja on tavallaan se "helppo" ratkaisu vain häipyä.

Lisäksi tässä ohjelmassa oli kysymyksessä ihminen, joka ilman mitään varoitusta lähti ja jätti perheensä. Siis myös lapsensa. Eikä ikinä tavannut tai ottanut yhteyttä. Eli siinäkin mielessä hiukka eri tilanne kuin sinulla.

Vierailija
2/36 |
14.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

11 tapaa jättää nainen? Oikeesti! Onko naiset niin läpikotaisin uhriutettuja, että me ollaan aina objekteja, jopa parisuhteissakin alusta loppuun? meitä vaan dumppaillaan ja me jäädään kädet ojossa kärsimään paikoillemme? Ja tällänen paska puheohjelma ja mässäilykö meitä sitten "voimauttaa"?

Voi jeesuksen vittu etten paremmin sano.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
14.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi juuri nämä naiset (Sumari ym) on valittu käsittelemään jätetyn tarinaa? Ohjelma oli tyhjäpäisten naisten jeesustelua, en tule palaamaan ohjelman äärelle tosite. Keskustelussa ei ollut mitään syvyyttä.

Mitä, ja kenelle tuolla ohjelmalla halutaan edes kertoa?? Miksi ohjelma on olemassa??

Vierailija
4/36 |
14.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetytti näiden julkkisnaisten rooli; ovatko vertaistukea eli heillä sama kohtalo kuin päähenkilöllä vai mitä he ovat siellä viisastelemassa? Ja miksi symppis-pääskysaari

rupeaa ärsyttämään; liikaa ollut ruudussa?

Vierailija
5/36 |
14.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miksi symppis-pääskysaari

rupeaa ärsyttämään; liikaa ollut ruudussa?

Tykkäsin aikanaan radiossa, mutta jo siinä Kadonneen jäljillä -ohjelmassa rupesi pikku hiljaa vaikuttamaan vähän teennäiseltä. Vappu Pimiän takia en sitä niiden yhteisohjelmaa koskaan katsonutkaan.

Vierailija
6/36 |
14.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta repesin tälle ilmaukselle ihan täysin :D:D:D:D

Vierailija
7/36 |
14.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta repesin tälle ilmaukselle ihan täysin :D:D:D:D

Vierailija
8/36 |
18.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kun sen elämä onkin IHANAA! http://blogit.hyvaterveys.fi/elamaonihanaa/

Vierailija
9/36 |
18.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuntui kummalliselta esim. tähän 14 vuoden jälkeen miehen katoamiseen päättyneeseen avioliittoon nähden se, että yksi nainen tilitti pitkästi suhteesta ja miehen lähdöstä takaisin exän luo. Tämän suhteen kestoksi selvisi 10kuukautta...

olen itse ollut vain pitkissä seurustelusuhteissa elämässäni, joten tuo 10kk tuntui jotenkin liioittelevan kokemaansa "menetyksen ja irti päästämisen vaikeuttaan"

Vierailija
10/36 |
13.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli se suusyöpä. Sellaisen elämä-kuolema -taistelun jälkeen sydänsurut eivät ehkä tunnu niin ylitsepääsemättömiltä.

Vierailija
11/36 |
13.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

täälläkin, että mitä ihmettä? Vaikka on ollut itsellä syöpä, niin ei sen pitäisi aiheuttaa tuollaista. Etenkään ohjelmassa, jossa keskitytään sen toisen ihmisen ongelmiin.

Vierailija
12/36 |
13.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki on kamalaa, etta Sumari on ollut sairas ja erittain hienoa , etta han on siita selvinnyt. Kaikkea hyvaa hanelle myos jatkossa.

Toiseten kokemuksen vahattely ja mitatoiminen oli silti minustakin omituista. Jos hanen tarkoituksenaan oli tata naista rohkaista eteen pain pieleen meni ja pahasti. Rohkaisu, tsemppaus , empatia ja neuvojen antaminen olisi ollut tarpeen, ei toisen mitatoiminen.

Vierailija
13/36 |
13.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että vittuako siinä pillität, MULLA on kuule ollut syöpä, ei paljoo nappaa sun ja kakaras typerät sydänsurut, vertaa hei vähän...

Jepjep.

Vierailija
14/36 |
13.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös jossain Ylen keskusteluohjelmassa, jossa oli 2 muuta syöpään sairastunutta.

Nuo 2 muuta oli käyneet läpi sytostaatit ja säteet, ja olleet todella heikossa hapessa rämpiessään takaisin "elävien kirjoihin".

Sumarilta oli VAIN leikattu kasvain- eikä muuta. Päivitteli sitten siinä, kuinka kauhealta dg oli tuntunut. Suurta myötähäpeää oli kuunnella tuota.

Ratsasti dg:llä tietämättä syöpähoitojen kamaluudesta mitään.

Juu, olen käynyt läpi sytohoidot ja tiedän mistä puhun...

Vierailija
15/36 |
13.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se että vähättelee myös muita syövän (ja paljon rankemmin kuin hän) kokeneita, kertoo paljon. Minäminäminä, sinä et mitään.

Vierailija
16/36 |
13.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisi olla aivan väärä ohjelma Sumarille.

Varmasti häon kokenut kovia, mutta ei tassa ohjelmassa siitä ollut kyse. Uskomattoman huono tilannetaju. Ja täysin kykenemäton ematiaan.

MinäKin toivon smarille kaikkea hyvää jatkossa, mutta toivottavasti hän ei erehdy 'auttamaan ja rohkaisemaan' muita enää koskaan.

Vierailija
17/36 |
13.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nähnyt ohjelmaa, mutta törkeetä dissaamista ja vähättelyähän tuo on toisen tuskalle.

Jos hänellä on ollut syöpä, niin ei se oikeuta noin käyttäytymään. Valitettavasti olen huomannut joissain syöpää sairastaneista, että ovat parannuttuaan ottaneet turhan suorasanaisen tavan.. usein kovin loukkaavan. Kuvittelevat, että heillä on nyt oikeus sanoa miten vaan. Valitettavan harva osaa sanoa suoraan asioitaan. :/

Vierailija
18/36 |
13.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

loukkavaa suuren menetyksen kokeneelle kuin tuollainen get ovet it -asenne!

Haloo Hanna, ihmiset ovat erilaisia ja jokainen toipuu omalla tavallaan. Tietenkään ei kannata jäädä rypemään menneisyydessä, mutta ei se aina ole kaikille ihan tosta vaan ohi.

Itse suuren trauman kokeneena ja siitä selvinneenä koen, että tarvitsin juuri sen ajan mitä käytin asian työstämiseen. Jos ensimmäisen vuoden jälkeen joku olisi tullut hokemaan jotain vastaavaa olisin varmaan läimäyttänyt.

Vierailija
19/36 |
13.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo Sumarin tökerö käytös tiedostetaan myös ohjelmien tuottajien tasolla, ettei häntä kutusuta pilaamaan enää muutoin hyviä keskusteluohjelmia.

... myötähäpeää...

Vierailija
20/36 |
13.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En katsonut tätä, mutta edellisen ja tuolloin koko keskustelu loikki aivan ilman aasinsiltoja asiasta toiseen (vai olisiko ollut huonosti leikattu) ja itse nainen, jonka mies oli jättänyt hänet hänen hyvän ystävänsä takia, ei saanut juuri suunvuoroa. Enemmän haastattelija keskittyi noiden toisten naisten mielipiteisiin ja kyseli heiltä enemmän kuin tuolta jätetyltä. En oikein ymmärtänyt mikä koko ohjelman idea on - mieluummin katson sellaista, jossa vaikka useampi saman kokenut vertaa kokemuksiaan tai selkeästi eri mieltä olevat ovat keskustelemassa - mutta tällainen jätetty ja kaksi aivan asiaa kokematonta ilmeisesti julkkista otetaan keskustelemaan - ja haastattelija, jonka kysymykset eivät mene kovinkaan syvälle - ei vaan ole musta katsomisen arvoista.