Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon iltatähtitapauksissa luotetaan että teini-ikäiset lapset osallistuvat vauvanhoitoon?

Vierailija
13.10.2012 |

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
13.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että voin joskus nukkua päivälläkin, kun vauva nukkuu, kun isommat ovat koulussa. Tai vaikka olisivat kotonakin, eivät tarvitse joka sekunti vahtimista.

Vierailija
2/11 |
13.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

missä on tehty se rakkauspakkaus uuden puolison kanssa, oletetaan, että edellisten liittojen lapset toimivat lapsenvahteina.

Näin siis kun seuraan lasteni kavereiden elämää. Nakki napsahtaa vauvan hoitoon hyvin herkästi. Ja aina ne hoitajat ei ole kovin onnellisia tästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
13.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole sisarusten asia hoitaa vauvaa,kyllä minä äitinä itse hoidan ja annan sisarusten olla sisaruksia eikä mitään piikoja jotka tekevät vanhempien mukaan mitä käsketään.

Vierailija
4/11 |
13.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jostain kumman syystä nimenomaan isän vanhempien lasten oletetaan hoitavan uusperheen pilttiä, vaikka isän lapset olisivat ns. viikonloppulapsia. Muutamassa tuntemassani uusperheessä 15v tyttö tietää, että isäviikonloppu on sama kuin parisuhdeviikonloppu eli tyttö jätetään pikkulasten kanssa kotiin ja isi äidin kanssa shoppailee, käy syömässä, elokuvissa, mökillä jne.

Vierailija
5/11 |
13.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

johon hankittiin iltatähti, kun me olimme teinejä tai lähes. Vanhemmat eivät laskeneet sen varaan yhtään, emmekä oikeastaan koskaan hoitaneet kuopusta. (Emme kumpikaan olleet koskaan erityisen innostuneita vauvoista, joten vaikka kuopus olikin tosi tärkeä, emme olleet innostuneita varsinaisesti hoitamaan.) Joskus muistan olleeni kuopuksen kanssa kotona, kun vanhemmat kävivät lenkillä tai hänen kanssaan leikkipuistossa, mutta ei paljon suurempaa eikä muuta odotettukaan.

Olihan meistä toki siinä mielessä iloa, että kotona oli ylimääräisiä silmiä, eli vanhempi saattoi tehdä vaikka ruoan rauhassa ja tiesi, että toiseen päähän taloa vaeltava taapero on valvonnan alla, Vaikkemme varsinaisesti olleetkaan hoitovastuussa, tietenkin puututtiin, jos toinen teki jotain hölmöä ja saatettiin osallistua leikkeihin.

Mutta ei meidän varaamme voinut hirveästi laskea: Oltiin paljon harrastuksissa ja kavereilla. Ensin toinen lähti vaihto-oppilaaksi ja sitten toinen. Jo ennen kuopuksen kouluikää vanhemmat olivat vuoden kolmistaan kotona, meidän ollessa poissa sieltä.

Vierailija
6/11 |
13.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä en luottaisi lastani mieheni lasten vastuulle. Hyvä kun osaavat itse hengittää sisään ja ulos ilman että joku neuvoo ja patistaa vieressä.

Vierailija
7/11 |
13.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

..sinne. Jo on puhetta! Lapset hoitamaan lapsia. MIKSI pitää pykätä mukeloita, jos JO etukäteen miettiin siirtävänsä hoitovelvoitteen seuraavalle sukupolvelle!!

Vierailija
8/11 |
13.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta toisaalta, kyllähän teininkin pitää jotenkin talouden yhteisiin asioihin osallistua, ja lasten hoito nyt on helpoimmasta päästä, senkun katsoo kun pieni leikkii itsekseen lattialla.

Nyt meillä on sellainen tilanne että tytär on täysi-ikäinen ja asuu toista vuotta omillaan, ja pikkuveljet on 3 vuotiaita, pari kertaa on pojat ovat olleet siskon luona hoidossa muutaman tunnin. Sisko leikkii kyllä veljien kanssa silloin kun omilta kiireiltään ehtii meillä olemaan.

Silloin kun pojat olivat pieniä ja tytär asui vielä kotona, oli tyttärestä apua kyllä hoitamisessa, mutta en minä häntä määrännyt mitään pitkiä aikoja olemaan lasten kanssa, mutta niin että pääsin käymään esim. kaupassa.

Huomattavasti enemmän on tyttären kissa meillä hoidossa.

Vierailija
9/11 |
13.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsestäänselvyys, me ollaan Oy Perhe Ab ja jokainen osallistuu omalla panoksellaan koko perheen yhteiseen elämään. Joskus siihen kuuluu kotitöitä kuten tiskikoneen tyhjennystä ja täyttöä, roskien viemistä, viikkosiivousta, pyykinpesua, kaupassakäyntiä, toisinaan vauvanhoitoa.

Vierailija
10/11 |
13.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen hoito kuuluu osana kotitöihin. Valinnanvaraa toki annan tyyliin, menetkö kauppaan vai hoidatko pikkusiskoa? Jos on iltamenoja, niin saa palkkaa siinä missä kuka tahansa lapsenvahti ja iltahoito on vapaaehtoista, ei saneltua.

Vierailija
11/11 |
13.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse iltatähti, mutta ei 15 vuotta vanhempi siskoni ole ikinä hoitanut minua. Hän ei ole kerta kaikkiaan lasten kanssa pärjäävää sorttia eikä ymmärrä lasten ajatusmaailmaa pätkääkään. Ei silloin eikä nyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kaksi