Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei varaa mennä lääkäriin ja pitäisi päästä gynelle.

Vierailija
13.10.2012 |

Moikka, Hölmö kysymys, mutta olen aina käynyt yksityisellä gynellä jos ja kun siihen on ollut tarvetta. Nyt rahat on niin tiukassa, että ei ole mitään mahdollisuutta mennä. Mitä kautta pääsisin kunnalliselle nopeasti?

Tilanteeni on se, että olen tehnyt positiivisen raskaustestin. Siitä 5 päivän päästä negatiivisen ja siitä 3 päivän päästä uuden negatiivisen. Kuukautisia ei siltikään kuulu. Nyt jo kp50 ja normaalisti 24-34.

Pakkohan tässä on lähteä kohta lekuriin katsoon mikä on vialla, mutta tuskin neuvolan kautta pääsen kun raskaustesti näyttää negatiivista? Ja kunnallisen terveyskeskuksen kautta jonot on varmasti valtavat, jos on jotain häikkää (esim tulehdus) niin tilanne voi jo olla aika paha ennen kun pääsen mihinkään. Eli mten pääsen gynelle?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
13.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

omalle terveydenhoitajalle ja saisin heti tai huomenna jan lääkärille joka tutkis ja jos ei osais selvittää, ohjais naistentautien polille. Näin meidän kunnassa, maksaa 11 e Ja jos tarvii polille mennä niin 27,90 e. En ole koskaan käynyt gynellä ja olen 40 v, hoidan asiat kunnallisesti kun kerran maksan verojakin.

Vierailija
2/20 |
13.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, miksi Suomen terveydenhuoltojärjestelmää ylistetään. Tässäkin on taas elävä esimerkki siitä, että hoito ei kuitenkaan ole välttämättä keskivertoihmisen saatavilla, joko maksujen tai jonojen vuoksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
13.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

omalle terveydenhoitajalle ja saisin heti tai huomenna jan lääkärille joka tutkis ja jos ei osais selvittää, ohjais naistentautien polille. Näin meidän kunnassa, maksaa 11 e Ja jos tarvii polille mennä niin 27,90 e. En ole koskaan käynyt gynellä ja olen 40 v, hoidan asiat kunnallisesti kun kerran maksan verojakin.

Et tosiaankaan näytä käyttävän suomen julkisia terveydenhoito "palveluja". Kun et pääse. Siinähän se ongelma onkin. Eihän ne terveyskeskuksessa suostu edes tutkimaan sitä jos sattuu sydämmeen. Sanovat vain että mene verikokeisiin. Kun on niissä käynyt niin sanovat että emme tee enää mitään. Mene kotiin. Olen itse tämän kokenut.

Sen lisäksi että sinne ei pääse niin siellä on surket työntekijät. Kaikista surkeimmat tulevat työskentelemään julkiselle puolelle. Isoksi osaksi siellä on ulkomaalaisia jotka eivät kunnolla puhu edes suomea.

En suosittele julkiselle puolelle menemistä.

Vierailija
4/20 |
13.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, miksi Suomen terveydenhuoltojärjestelmää ylistetään. Tässäkin on taas elävä esimerkki siitä, että hoito ei kuitenkaan ole välttämättä keskivertoihmisen saatavilla, joko maksujen tai jonojen vuoksi.

Vierailija
5/20 |
13.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän ap ole edes soittanut terveyskeskukseen ja kysynyt hoitoa, veikkaan, että hoito on saatavilla, jos vaan kysyy

Vierailija
6/20 |
13.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen lisäksi että sinne ei pääse niin siellä on surket työntekijät. Kaikista surkeimmat tulevat työskentelemään julkiselle puolelle. Isoksi osaksi siellä on ulkomaalaisia jotka eivät kunnolla puhu edes suomea.

En suosittele julkiselle puolelle menemistä.

Jep. Julkisen terveydenhuollon kaikki työntekijät ovat sysipaskoja. Kamalaa kun sysipaskoilla neurokirurgeilla pitää leikkauttaa aivonsa ja umpihuonolla thorax-kirurgilla sydämensä (huom. yksi m-kirjain!).

Voi vittu mitä idiootteja taas liikkeellä heti aamusta.

Ja ap:lle: mene terveyskeskukseen. Sinne kyllä pääsee, jos on oikeaa asiaa, kuten sinulla on. Turhan valittajien sinne ei tarvitsekaan päästä.

Vierailija
7/20 |
13.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitotakuu määrää kuinka nopeasti sinne lääkäriin pääsee.

Heh. "If you don't succeed, redefine success."

No, toteutuuko tuo hoitotakuu suuremmissa kaupungeissa? Miksi lasten hoitokuluvakuutukset ovat niin suosittuja, jos julkinen terveydenhuolto on hyvä/riittävä?

Vierailija
8/20 |
13.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitotakuu määrää kuinka nopeasti sinne lääkäriin pääsee.

Heh. "If you don't succeed, redefine success."

No, toteutuuko tuo hoitotakuu suuremmissa kaupungeissa? Miksi lasten hoitokuluvakuutukset ovat niin suosittuja, jos julkinen terveydenhuolto on hyvä/riittävä?

1. Toteutuu, koska sen on toteuduttava. Muuten se maksaa sairaanhoitopiirille aivan helvetisti, ja mieluummin hoitotakuu toteutetaan kalliilla lisätyöllä kuin maksamalla sakkoja. Ihmiset eivät vaan terveyskeskuksiin soitellessaan ymmärrä, että jos vaiva on jatkunut viisi vuotta, lääkäriin ei tarvitse päästä seuraavana päivänä, vaan kolme viikon sisällä on ihan riittäävän nopeasti.

2. Ihmiset ottavat hoitokuluvakuutuksia, koska ovat niin tyhmiä. Lasta ei tarvitse joka näppylästä tai nuhasta käyttää lääkärissä, ja jos jotain oikeasti vakavaa tulisi (sairaalahoitoa vaativa infektio, syöpä, kehitysongelma jne.), ne hoidettaisiin julkisella puolella joka tapauksessa.

Muuta kysyttävää?

Vierailija
9/20 |
13.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina saanut ajan samalle päivälle tai ainakin seuraavalle, kun ollut akuuttia tarvetta.

Tehty jopa niin, ettei ole ollut aikoja, tutkittu silti

Vierailija
10/20 |
13.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joko suorakorvaus jo lääkärissä tai sitte hakemalla jälkeenpäin,pääsist ainakin nopeasti hoitoon,ainakin hammaslääkärissä kun kävin juuri yksityisellä kun ei julkiselle päässyt,niin oli suora kelan korvaus.

Vierailija
11/20 |
13.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joko neuvolan kautta, tai sitten meet ehkäisyneuvolaan tai päivällä päivystävän th/sh:n kautta lääkäriin.

Vierailija
12/20 |
13.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä kautta järjestyy neuvolalääkärin vastaanotto paljon nopeammin kuin terveyskeskuslääkäri. Lisäksi ei kannata olettaa, että jonot on samat aina ja kaikille. Kyllä jonon ohi pääsee päivystysvastaanotolle tms. kun on kiireellinen tarve.

Vierailija
13/20 |
13.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksityisistä käynneistä. Eikä yksityiselläkään tehdä kaikkia voitavia hoitotoimenpiteitä, jos sinulla on kunnan maksusitoomus.

Jos hammas on tulehtunut pahasti, se usein vedetään kunnallisella puolella pois, sillä kunta ei korvaa kruunuja, tai kunnollisia paikka-aineita.

Ja jos lapsella sattuu olemaan pitkäaikaissairaus, se tulee maksamaan maltaita, sillä lääkkeet ja polimaksut maksaa. Sairaalapäivät maksavat myös.

Meillä tulisi joka vuosi täyteen helposti sekä sairaala, että lääkemaksukatto, joten olemme todella tyytyväisiä, että lapsella on vakuutus.

Hoidon tietysti saa kaikki, mutta kyllä se vakuutus helpottaa.

Vierailija
14/20 |
13.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en kylläkään usko, että minun tapaukseni luokiteltaisiin kiireelliseksi, kun loppujen lopuksi minulla on vain kuukautiet myöhässä. Mutta itse tiedän, että ovulaatio oli (testasin tikulla) ja siitä ovulaatiosta on jo 30 päivää. Minulla on ollut aikoinaan paha kohtutulehdus ja siksi en halua pelleillä näiden asioiden kanssa. Jos testi on näyttänyt kerran positiivista, niin jotainhan siellä on tapahtunut ja jos jotain on tapahtunut, ei vaan tapahdu enää, niin pitäähän se jokin sieltä saada sitten uloskin. Varmasti tulee joku tulehdus taas jos alkio lilluu kohdussa (ei kehity) ja vuotokaan ei ala.

ap

Vierailija
15/20 |
13.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

neuvolaan.

Yksityisiä käyttävillä on aina tämä asenne julkista terveydenhuoltoa kohtaan: ei sinne ikinä pääse eikä sieltä mitään hoitoa saa. Itse olen aina saanut ajan hyvin nopeasti, jos on ollut vähänkään akuutilta vaikuttava asia tai huoli. Varsinkin neuvolasta erittäin hyvät kokemukset.

Vierailija
16/20 |
13.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en kylläkään usko, että minun tapaukseni luokiteltaisiin kiireelliseksi, kun loppujen lopuksi minulla on vain kuukautiet myöhässä. Mutta itse tiedän, että ovulaatio oli (testasin tikulla) ja siitä ovulaatiosta on jo 30 päivää. Minulla on ollut aikoinaan paha kohtutulehdus ja siksi en halua pelleillä näiden asioiden kanssa. Jos testi on näyttänyt kerran positiivista, niin jotainhan siellä on tapahtunut ja jos jotain on tapahtunut, ei vaan tapahdu enää, niin pitäähän se jokin sieltä saada sitten uloskin. Varmasti tulee joku tulehdus taas jos alkio lilluu kohdussa (ei kehity) ja vuotokaan ei ala.

ap

Ei vaadi toimenpiteitä.

Vierailija
17/20 |
13.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joko suorakorvaus jo lääkärissä tai sitte hakemalla jälkeenpäin,pääsist ainakin nopeasti hoitoon,ainakin hammaslääkärissä kun kävin juuri yksityisellä kun ei julkiselle päässyt,niin oli suora kelan korvaus.

joo, se Kelan korvaus esim. yksityisellä lääkäriasemalla (kun olen lapsia käyttänyt joskus) on huima :D Jotain 4 euroa...

Vierailija
18/20 |
13.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joa ap ei ole lämpöä tai mitään varsinaisia oireita, soitat maanantaina ja varaat terveyskeskuksesta ajan. Jos tässä vkl aikana tulee lämpöä, huonoa yleisvointia, vatsakipuja tms, mene päivystykseen.

Vierailija
19/20 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mee töihi ja sit lääkäriin.

Vierailija
20/20 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et olisi noin neuroottinen, et edes olettaisi tarvitsevasi mitään hoitoa.

Jos et kyttäisi kiertoja kuin haukka, jos et testaisi raskautta päivittäin, olisi paljon parempi. Valtaosa raskauksista keskeytyy ennen kuin niistä edes tietää. Ja se pieni solu sieltä tulee kyllä pois. Siis munasolu.

Sulla on menkat myöhässä, sellaista sattuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yksi