Minne mennä, mistä hakea apua (Helsinki)?
Muutimme tänne juuri.
Olen varannut omalääkärille ajan, mutta sain sen kk:n päähän, olen soittanut akuuttia aikaa varten, mutta sain senkin ensiviikolle. Vein särkylääkereseptini uusittavaksi, jota mulle kirjotettu jo monta vuotta satoja kappaleita kerralla, koska sitä menee 6kpl/päivässä, joskus 8.
Tämä lääkäri oli uusinut lääkettä peräti 20kpl! Miten niillä muka pärjään?
Itku pääsi. Mulla on monta perussairautta ja 2 pahinta on vaikea reuma, nivelrikkoineen ja leikkauksineen (jonotan tekoniveltä lonkkaan) ja 1 tyypin diabetes, josta aiheutunut neuropatia.
Neuropatian totesi juuri ennen muuttoa neurologini ja määräsi lääkettä minkä jouduin lopettamaan kun siitä tuli sen verran paljon haittavaikutuksia. Särkylääkkeeni on Panacod ja se ei vaan riitä, vaikka otan Pronaxeniakin päälle välillä. Vatsani ei kestä buranoita tmv (pronaxenikin tekee ripulin, joskus syönyt sitä joka päivä 15 vuoden ajan, ei auta enään). kun 2 kertaa olen sen vuoksi ihan sairaalaankin joutunut. Nyt tuhotaan mun maksaa parasetamolilla ja toi naurettava 20tablettia pisti itkun tulemaan.
Mulla on muitakin sairauksia, fyysisiä kaikki, mutta nyt alkaa usko elämään pettää.
En pysty liikkumaan ja asioita lastenkin vuoksi pitäisi hoitaa. Työpaikalle saan sanoa hyvästit tätä menoa.
Olen varannut ajan soskuun huomiselle ja en enään keksi muuta kun purkautua siellä, että minusta tehdään liikuntakyvytön (30v) ja siksi en kohta pysty asioitamme ja lapsia hoitamaan. Kuka auttaa?
Olen tilannut paperini tk:hn, joten lääkärin tulisi nähdä jo tilanteeni täällä Helsingissäkin, mutta toi oli lähinnä vinoilua, ei apu.
Tahallaanko minusta tehdään kyvytön ja sitten kohta vedotaan, etten pysty hoitamaan lapsiani ja kotiani?
Sokerit nousee kivusta taivaisiin ja reumakuumeiluakin mulla on ollut päälle 38 astetta, välillä vaan 37,6.
Minne voin soittaa? Potilasasiamieshän ei tietenkään voi kommentoida hoidollisia ratkaisuja niinhän mainitaan aina kaikkialla. Eikä se auta juuri nyt.
Mun kivut on sitä luokkaa, että hiki lentää ja hiukset märkänä kun väkisin kotityöt teen.
Reumalääkkeet mulla on, mutta nekin on ainoat mitkä kokeilujen jälkeen muuten sopii. Yksityisiin ei ole nyt varaa. Koskaan en ole mitään käyttänyt väärin eli sellaisesta ei voi olla kyse.
Miksi musta tehdään tekemällä kykenemätön?
Olisikohan sossusta mitään apua? Ikinä en ole vastaavassa tilanteessa ollut, koko ajan mun kivut vaan pahentunut. Vuosi sitten jo reumatologi totesi etten pysty edes siivoamaan, joten tarvitsisin vakituisen siivousavun (perhetyöntekijät eivät siivoa). Se lausunto on Kelassa. Enpä ole sellaista apua mistään saanut, vammaistukeenkaan sitä ei huomioida kun en ole tehnyt sopimusta (ei ole ollut varaa tehdä sopimusta ennen hakemusta).
Nyt mun pää alkaa lahoamaan.
Isäni päätyi kivun takia itsemurhaan kun ei autettu... mulla alkaa olla sama olo jo, toivoton.
Minne soitan? Kuka laittaisi vauhtia asioihin ihan jo lastenkin edun vuoksi?
Sukulaisia ei asu lähellä eikä tuttuja täällä vielä ole.Voisiko se sosiaalitoimisto olla oikea paikka?
ehkä fysiatrin polille. Tarttet lähetteen. Voiko vanhan asuinkuntasi lääkäri tehdä lähetteen? Voitko pyytää terveyskeskuksesta, että tekevät lähetteen ja tilaavat potilasasiakirjasi?
Sitten jos sulla on akuutti hätä, niin voit soittaa sosiaalipäivystykseen.
Mieti sinne sossuun konkreettisia asioita, jotka auttaisi sua ja kerro, että missä kohtaa tulee katkoksia. Kirjoita asiat paperille, kun tarina on mutkikas, heidän on sitten helpompi pyöritellä sitä siellä.
Minusta voisit soittaa myös fysiatrian polille (onko reumalaiset siellä?) ja kysyä, miten pääsisit asiakkaaksi, kun terveyskeskus tökkii.
Lisäksi voit soittaa terveyspalveluiden neuvontaan. Itke sinne. Kerro ihan oikeasti, miten paha olo on.
Voit soittaa myös lastensuojeluun ja pyytää päästä asiakkaaksi, kun elämäntilanne on liian kuormittava. He voivat antaa ainakin puoltolausunnon henkilökohtaiseen avustajaan jne.